کد خبر: ۱۶۳۵۸۹
زمان انتشار: ۲۰:۱۴     ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
یک روزنامه آلمانی با اشاره به ادعای معارضان درباره استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی نوشت: رئیس‌جمهور سوریه دستور حمله شیمیایی در این کشور را صادر نکرده است.

به گزارش 598، خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آلمانی «بیلد»، سرویس‌های امنیتی آلمان اطلاعاتی در دست دارند که نشان می‌دهد، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه دستوری مبنی بر صدرو فرمان حمله شیمایی ماه گذشته در دمشق صادر نکرده است.

این گزارش مدعی شده است که نظامیان عالیرتبه 4 ماه پیش از اسد خواسته بودند تا از سلاح‌های شیمیایی علیه معارضان استفاده کند اما تاکنون نتوانسته‌اند موافقت رئیس‌جمهور را جلب کنند. از این رو احتمال می‌رود که حمله 21 آگوست را اسد ترتیب نداده باشد.

این خبر در بحبوحه لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ای اعلام شده که کشورهای غربی و در رأس آنها آمریکا در هفته‌های گذشته با طرح ادعاهایی درباره حمله شیمیایی در منطقه غوطه شرقی سوریه علیه دولت آن کشور به راه انداخته‌اند.

ادعای توسل دولت سوریه به حمله شیمیایی در روز 21 آگوست، در حالی صورت گرفت که بازرسان سازمان ملل به درخواست دولت سوریه به دمشق سفر کرده بودند تا درباره یک حمله شیمیایی دیگر که چند ماه پیش در منطقه خان‌العسل صورت گرفته بود، تحقیق کنند.

دولت سوریه به شدت این ادعا را رد می‌کند و می‌گوید در شرایطی که پیروزی‌های نظامی به دست آورده و بازرسان سازمان ملل در سوریه به سر می‌برده‌اند، نیروهای دولتی دلیلی برای استفاده از تسلیحات شیمیایی نداشته‌اند.

دمشق همچنین به بازرسان تسلیحاتی سازمان ملل اجازه داده در مناطقی که ادعا می‌شود در آنها از حمله شیمیایی استفاده شده تحقیقات لازم را به عمل آورند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها