کد خبر: ۱۶۴۰۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۹ شهريور ۱۳۹۲
رای دادن 2 نفر از اصلاح طلبان شورای شهر تهران به محمد باقر قالیباف برای آنها دردسر ساز شد و آنها را تا مرز اخراج از دایره مجموعه های اصلاح طلبی کشاند.
به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دیروز 17 شهریور انتخاب شهردار تهران انجام شد و محمد باقر قالیباف با 16 رای در مقابل 14 رای محسن هاشمی به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد.
 
احمد دنیامالی و الهه راستگو 2 نفر از جمله اصلاح طلبان شورای شهر تهران هستند که به جای محسن هاشمی به قالیباف رای دادند.
 
اصلاح طلبان شورا "محسن هاشمی" فرزند ارشد آقای اکبر هاشمی رفسنجانی را به عنوان گزینه خود برای شهرداری تهران معرفی کرده بودند.
 
رای دادن راستگو و دنیامالی به گزینه ای غیر از گزینه مدنظر احمد مسجد جامعی رئیس اصلاح طلب شورای شهر باعث عصبانیت محافل و رسانه های اصلاح طلب شده است.
 
روزنامه بهار در شماره 18 شهریور خود در خصوص رای الهه راستگو به قالیباف می نویسد:« عملکرد الهه راستگو، عضو شورای شهر تهران و عضو حزب اسلامی کار در روند انتخاب شهردار تهران دیروز توسط شورای مرکزی این حزب مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد امروز در جلسه‌ای به 'شکل رسمی اخراج' او از حزب اعلام شود.»
 
روزنامه بهار به عنوان رسانه اصلی اصلاح طلبان و حامی عارف در انتخابات ریاست جمهوری 92 به حساب می آید.
 
فاطمه دانشور یکی از زنان اصلاح طلب شورای شهر اعتقاد دارد اخراج و طرد راستگو و دنیا مالی از سوی احزاب اصلاح طلب امری محتمل است.
 
دانشور می گوید:« راستگو قسم خورده بود که به مواضع اصلاح طلبی پایبند باشد. این کار بسیار غیراخلاقی است که فردی قسم خورده بود که به مواضع و منشور اصلاح طلبان پایبند باشد به قولش عمل نکند. باید ببینیم این افراد چه منافعی را داشتند که این گونه رفتار کردند.»
 
راستگو پای بندی به قسمی که خورده است را بالاتر از پای بندی به جناح بندی های سیاسی می داند و می گوید:« بنده وامدار مردم هستم بنابراین وامدار هیچ حزب و گروهی نخواهم بود؛ من از روز اول در برابر خداوند متعال قسم خورده‌ام و به آن عمل خواهم کرد.»
 
این عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران "فاطمه راستگو" را به "جاسوسی" در دایره اصلاح طلبان به نفع اصولگرایی متهم می کند و گفت:« فکر می کنم اخبار فراکسیون اصلاح طلبان را در اختیار جناح مقابل قرار می داد. او نه به  محسن هاشمی و نه مسجد جامعی رای نداد.»
 
راستگو در پاسخ به اتهامات وارد شده به وی از سوی اصلاح طلبان شورای شهر در گفتگو با فارس می گوید:«آقای مسجدجامعی گفته‌اند که من خائن هستم بنابراین باید مشخص شود که بنده به چه چیزی خیانت کرده‌ام؛ به رای مردم یا چیز دیگری.»
 
فشارهای اصلاح طلبان به احمد دنیامالی کمتر است. دنیامالی که علاوه بر لیست اصلاح طلبان در لیست های اصولگرایان هم حضور داشت در خصوص رای به قالیباف دیروز در جمع خبرنگاران گفت:« مگر قرار است هر کسی با لیست اصلاح طلبان به شورا آمد، به کاندیدای آنها رای بدهد؟»http://media.isna.ir/content/Rouhollah-Vahdati-18-1.jpg/4
 
روزنامه آرمان روابط عمومی یکی از رسانه های نزدیک به خانواده هاشمی در صفحه اول شماره 18 شهریور خود در مطلبی تحت عنوان "اولین گام راستگو " از دنیامالی و راستگو به عنوان "پیمان شکن" نام برده است.
 
اصلاح طلبان هرگونه رفتار خلاف نظرات احمد مسجد جامعی را از سوی افرادی که با نام اصلاح طلبی وارد شورای شهر شده اند، تحمل نمی کنند.
 
گفتنی است در انتخاب ریاست شورای شهر تهران مسجد جامعی با 16 رای در مقابل 15 رای چمران به ریاست رسید.
عباس جدیدی که به عنوان یک چهره اصولگرا وارد عرصه انتخابات شورا شده بود، در انتخابات ریاست شورای شهر به احمد مسجد جامعی رای داد.
 
بنابر اخبار منتشر شده عباس جدیدی تا چند روز قبل رأی خود را چمران اعلام کرده بود اما در روز رأی گیری به مسجد جامعی رأی داد تا او به عنوان رئیس شورای شهر انتخاب شود.
 
به نظر می آید اصلاح طلبان به هیچ وجه قائل به ارائه نظر شخصی توسط اعضای شورای شهر که با لیست اصلاح طلبی وارد شده اند، نیستند.
 
تهدید به طرد و اخراج گزینه های اصلاح طلب نشان می دهد سیاسی کاری پیش از آنکه دامن شورای شهر تهران و شهرداری را بگیرد دامن خود اصلاح طلبان را گرفته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها