کد خبر: ۱۶۵۵۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۰۸     ۲۵ شهريور ۱۳۹۲
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه توفیقی تا کنون از مواضع خود در فتنه ۸۸ کوتاه نیامده است، گفت: توفیقی در فتنه ۸۸ علنا پرچم مقابله با رای مردم را بلند کرد و تا الان نیز از مواضع خود کوتاه نیامده است.
به گزارش 598 به نقل از فارس، مرتضی گنجی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خوشبختانه نگاه ویژه نمایندگان مجلس نسبت به وزارت علوم دیده می‌شود، این نگاه در عدم رای اعتماد به میلی‌منفرد کاملا مشهود بود و بر همین اساس توفیقی نیز نمی‌تواند از مجلس رای اعتماد بگیرد.

وی در ادامه افزود: توفیقی در ابتدای کار خود شروع به عزل و نصب‌های جنجالی کرد و انتظار نمی‌رود که سرپرست وزارت علوم چنین عجولانه و «داس‌گونه» دست به عزل و نصب‌ها بزند که البته این اقدام وی با اعتراض شدید دانشگاهیان نیز روبرو شد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با تاکید بر این موضوع که عزل و نصب‌هایی که توسط سرپرست وزارت علوم رخ داده است مبتنی بر شایسته‌سالاری نیست، خاطرنشان کرد: اگر نسبت به این اقدامات توفیقی اعتراضی صورت نمی‌پذیرفت وی به عزل و نصب‌های خود ادامه می‌داد.

گنجی با انتقاد از تشکیل کارگروهی برای برگرداندن اساتید و دانشجویان اخراجی به دانشگاه، خاطرنشان کرد: ما باید بدانیم که اخراج این اساتید و این دانشجویان بر اساس قانون بوده است و برگرداندن این افراد نه تنها منطقی نیست بلکه قانونی هم نخواهد بود و توفیقی باید بداند که سرپرستی دوران گذار است.

وی در ادامه تصریح کرد: ما مطمئن هستیم که اصلاحات دست از وزارت علوم برنمی‌دارد و حتی اگر توفیقی نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد اصلاح‌طلبان بر روحانی فشار می‌آورند تا وی گزینه اصلاح‌‌طلب دیگری را در وزارت علوم بگمارد. چرا که اصلاح‌طلبان نمی‌خواهند وزارت علوم را از دست بدهند.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور با اشاره به تحت فشار بودن روحانی برای انتخاب وزیر علوم، گفت: در انتخاب وزیر علوم بحث شایسته‌سالاری دیده نمی‌شود چرا که افراد شایسته‌تری نسبت به توفیقی برای تصدی وزارت علوم وجود دارند و به همین خاطر ما توفیقی را گزینه مناسبی برای وزارت علوم نمی‌دانیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سهند تبریز با اشاره به مواضع توفیقی در فتنه ۸۸، اظهار داشت: توفیقی در فتنه ۸۸ علنا پرچم مقابله با رای مردم را بلند کرد و تا الان نیز از آن مواضع خود کوتاه نیامده است.

مرتضی گنجی در پایان سخنان خود، اظهار داشت: قطعا با حضور توفیقی فضای دانشگاه‌ها به دوران فتنه ۸۸ برمی‌گردد و قطعا با چنین فضایی در دانشگاه‌ها ما شاهد پیشرفت‌های علمی مدنظر رهبری نخواهیم بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها