کد خبر: ۱۶۶۹۲۸
زمان انتشار: ۲۱:۰۸     ۲۹ شهريور ۱۳۹۲
مدیرعامل خبرگزاری فارس گفت: در یک سوی دنیا شاهدیم القاعده و تروریسم تقبیح شده و با شدیدترین وجه با آن برخورد می‌شود، اما در نقطه‌ای دیگر همان القاعده و همان تروریسم توسط همان دولت‌ها مورد حمایت مادی، معنوی و حتی نظامی قرار می‌گیرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از مسکو، سیدنظام‌الدین موسوی مدیرعامل خبرگزاری فارس در دیدار اعضای اتحادیه خبرگزاری های آسیا (OANA) با دیمیتری مدودف نخست وزیر روسیه بر ضرورت اقدام رسانه های کشورهای مستقل برای شکل دهی به روایت رسانه ای مستقل از رویدادهای جهانی تاکید کرد.

 

مدیر عامل خبرگزاری فارس در این نشست ضمن تشکر از مواضع دولت روسیه در قبال جنگ طلبی برخی کشورها گفت: در دنیا برخی کشورها به دنبال تحمیل جنگ هستند و می خواهند اهداف خود را از ظریق جنگ پیش ببرند، گویا راهی دیگر جز جنگ افروزی برای تامین منافع خود ندارند.

سیدنظام‌الدین موسوی به استانداردهای دوگانه بین المللی در حوزه های گوناگون از حقوق بشر گرفته تا تروریسم و رسانه اشاره کرد و گفت: الان متاسفانه در سطح سیاست جهانی نوعی رویکرد دوگانه نسبت به مسائل وجود دارد و به ویژه در مورد مسائلی نظیر دموکراسی،  حقوق بشر و تروریسم این استاندارد دوگانه را شاهد هستیم. برخی قدرت های جهانی این معیار ها را بر اساس منافع خود تعریف کرده و قصد تحمیل آن به ملت ها را دارند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس افزود: در بعضی کشورها اساسا دموکراسی و نقش مردم در حکومت جایگاهی ندارد و دیکتاتوری و تبعیض موج می زند اما کشورهای غربی به دلیل منافعی که دارند در قبال این مسائل سکوت مطلق می کنند اما کشورهایی که صاحب دموکراسی هستند و رای ملت ها در آنها حاکم است به دلیل استقلال در برابر هژمونی جهانی با هجمه های زیادی مواجهند.

موسوی ادامه داد: در یک سوی دنیا شاهدیم که القاعده و تروریسم تقبیح شده و با شدید ترین وجه با آن برخورد می شود، اما در نقطه ای دیگر همان القاعده و همان تروریسم توسط همان دولت ها مورد حمایت مادی، معنوی و حتی نظامی قرار می گیرد.

مدیرعامل خبرگزاری فارس به استانداردهای دوگانه در حوزه رسانه نیز اشاره کرد و گفت: هژمونی رسانه ای تلاش می کند تا با این استانداردهای دوگانه افکار عمومی را مهندسی کند و با بزرگنمایی و کوچک نمایی رخدادها، منافع قدرت ها را پیگیری و تامین نماید. در جایی صدای آزادی خواهی ملت ها بایکوت می شود و در جایی دیگر، تروریسم به عنوان دموکراسی خواهی جا زده می شود. نمونه ای از این برخوردهای دوگانه را ما در حوادث بحرین و سوریه شاهد هستیم.

موسوی از مدودف خواست در کنار دیگر کشورهای مستقل جهان، مسکو در حوزه رسانه نیز برای شکل دادن به یک روایت مستقل رسانه ای از رویدادها اقدام کند.

در این جلسه، از ایران رضا مقدسی مدیرعامل خبرگزاری مهر، محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و سیدیاسر جبرائیلی معاون پژوهش و آموزش خبرگزاری فارس نیز حضور داشتند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها