کد خبر: ۱۶۷۳۲۸
زمان انتشار: ۰۸:۴۶     ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
رئیس مجامع امور صنفی توزیعی سنندج گفت: تولیدکنندگان در سطح کلان با الگوگیری از طرح‌های ماهواره‌ای اقدام به دوخت لباس می‌کنند که باید با این مهم در سطح کلان برخورد شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرهاد عزت‌پور شنبه شب در جلسه اعضا و مدیران زیرمجموعه معاونت تشکل‌های مردمی ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: کردستان استان محرومی است و سرمایه شهرستان‌های استان به جز بانه و مریوان به منظور خرید اجناس به تهران انتقال داده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از روند بی‌حجابی و پوشش‌هایی غیراسلامی باید از نقطه مرکز شروع کرد، گفت: کردستان استانی فرهنگی است و ریشه‌های فرهنگی آن بر کسی پوشیده نیست تا جایی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان استان فرهنگی معرفی شده است.

رئیس مجامع امور صنفی توزیعی سنندج تصریح کرد: از لحاظ وجود مسجد نیز کردستان جزو استان‌های برتر کشور بوده و می‌توان ادعا کرد که بیش از 70 درصد از نمازگزاران و اهل جماعت مساجد را صنف بازاری در سنندج تشکیل می‌دهند.

عزت‌پور وجود بسیج اصناف و فعالیت‌های آن در برنامه‌های مختلف را ظرفیت ارزشمندی عنوان کرد و گفت: در بیشتر مناسبات حضور فعال بازاریان تاثیرگذار بوده است.

وی از برگزاری هفتگی و مرتب کلاس‌های آموزش فقه اسلامی در بازار سنندج خبر داد و گفت: بیش از 40 نفر در هر کدام از این جلسات حضور داشته و از موضوعات ارائه شده بهره‌ می‌گیرند.

رئیس مجامع امور صنفی توزیعی سنندج خاطرنشان کرد: یک نفر رابط از بدنه اصناف برای انجام امورات مربوط به امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده است.

عزت‌پور از ماهواره به عنوان مهم‌ترین عامل ترویج بدحجابی در جامعه نام برد و گفت: بیشتر مدل‌هایی که در بازارها و خیابان‌ها مشاهده می‌شود الگو گرفته از شخصیت‌های ماهواره‌ای است.

وی افزود: از زمانی که استفاده از ماهواره در جامعه رواج پیدا کرده است پوشش‌های اسلامی و لباس‌های سنتی رفته‌رفته به فراموشی سپرده شدند.

رئیس مجامع امور صنفی توزیعی سنندج در پایان با بیان اینکه فرهنگ‌سازی و بیان تاثیرات منفی استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای تنها راه مقابله با ترویج بی‌حجابی است، گفت: نقش خانواده‌ها در نحوه پوشش و رفتار جوانان در جامعه نیز بی‌اثر نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها