کد خبر: ۱۶۷۵۱۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۳۱ شهريور ۱۳۹۲
رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه بر لزوم تفکر جدی قدرتهای بین المللی درباره حل بحران سوریه و توجه به پیامدهای حضور تروریستها در سوریه تاکید کرد.
مهر به نقل از سانا نوشت: "سرگئی ایوانف" رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه در اظهاراتی تاکید کرد: بحران سوریه دیر یا زود به پایان می رسد اما باید به این موضوع فکر کنیم که تروریستهایی که به تسلیحات نظامی از لیبی دست یافته اند، کجا خواهند رفت؟

وی تاکید کرد: اعضای گروههای مسلح در سوریه ناپدید نخواهند شد و به اقدامات مسلحانه خود ادامه خواهند داد.

ایوانف با اشاره به اینکه جبهه النصره در بین گروههای مسلح در سوریه،  پرقدرت ترین گروه تروریستی محسوب می شود ، افزود: این جبهه متشکل از نیروهای افراطی از سرتاسر نقاط جهان است.

وی تاکید کرد: اعضای گروههای مسلحی که پیش از این با نیروهای آمریکایی در عراق و نیروهای ناتو در افغانستان می جنگیدند هم اکنون در سوریه می جنگند، اما آیا معقولانه است که با گروههای تندرو در یک کشور بجنگیم و آنها را در کشوری دیگر مسلح کنیم.

رئیس دفتر ریاست جمهوری روسیه همچنین با اشاره به توافق آمریکا و روسیه در ژنو درباره تسلیحات شیمیایی سوریه، اظهار داشت: ائتلاف مخالفان سوری و عربستان تنها طرفهایی بوده اند که توافق ژنو را با وجود استقبال بین المللی نپذیرفته اند که این مسئله تعجب برانگیز است.

دیگر تحولات سیاسی در سوریه به شرح زیر است:

- وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "سرگئی لاوروف" وزیرخارجه روسیه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به رایزنیهای خود درباره حل سیاسی بحران سوریه ادامه می دهد.

- "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به افتخارات شهدای ارتش این کشور ، تاکید کرد: دولت از هرگونه تلاشی برای ایجاد شرایط زندگی کریمانه برای بازماندگان شهدا، دریغ نخواهد ورزید.

- مخالفان ضد جنگ در مادرید و پاریس روز گذشته به خیابانها آمده و اظهارات جنگ طلبانه اخیر "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه را محکوم کردند.

- "سرگئی شویگو" وزیر دفاع روسیه با تکذیب ادعاها درباره اعزام نیروهای ویژه روس به سوریه، تاکید کرد: ما آمادگی داریم در موضوع تسلیحات شیمیایی سوریه کارشناسان روسی را به این کشور اعزام کنیم. وی افزود: کارشناسان تسلیحات شیمیایی باید در ابتدا تسلیحات شیمیایی را تحت کنترل قرار دهند تا پس از درباره امحای آنها و یا انتقال آنها به مکانی امن و تحت حراست تصمیم گیری شود.

- "الکسی پوشکف" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس دومای روسیه درباره احتمال تکرار سناریو اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی در سوریه و پیامدهای فاجعه بار آن هشدار داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها