کد خبر: ۱۶۷۹۸۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۱     ۰۱ مهر ۱۳۹۲
سخنگوی قوه قضاییه گفت: براساس بررسی‌های بنده بازپرس پرونده همچنان مشغول مطالعه پرونده مهدی هاشمی است.
به گزارش 598 به نقل از فارس، دادستان کل کشور در خصوص اجرای طرح سیستم ثبت آنی معاملات از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و مشکلاتی که در حین اجرای این طرح ایجاد شده است، گفت: اگر ما بتوانیم از فن‌آوری‌های جدید استفاده کنیم هم به نفع مردم است و هم می‌تواند از بسیاری از تخلفات جلوگیری کند اما لازمه این کار فراهم کردن زیرساختها و ارائه آموزش‌های لازم است تا خدای ناکرده اختلالی در روند کار مردم ایجاد نشود.

وی افزود: من با برخی از معاونین رئیس سازمان ثبت اسناد صحبت کردم و آنها قبول داشتند که مشکلاتی وجود دارد اما غیرقابل پیش‌بینی بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: معاونین رئیس سازمان ثبت اسناد قبول داشتند که کوتاهی‌هایی صورت گرفته اما تلاش کردند تا ظرف 2-3 روز گذشته مشکلات را کمتر کنند و در حال حاضر هم به دنبال رفع معایب هستند، در هر صورت امیدوارم ترتیبی اتخاذ کنند تا دیگر چنین مشکلاتی ایجاد نشود.

وی در ادامه در خصوص پرونده زمین‌خواری تعاونی برق هشتگرد گفت: تعاونی برق هشتگرد که 6 هزار شاکی دارد و قرار بوده در مهرماه به آن رسیدگی شود البته امروز تازه اول مهرماه است و بدون شک به این موضوع رسیدگی خواهد شد.

دادستان کل کشور افزود: شناسایی اموال مهمتر از رسیدگی است، چرا که باید اموال مردم به راحتی به آنها بازگردانده شود بنابراین ضبط اموال زمان‌بر است.

یکی از خبرنگاران اظهارداشت که برخی از رسانه‌های غربی تحلیل کردند که قوه قضاییه با آزادی زندانیان امنیتی از پیگیری ماجرای فتنه 88 عقب نشینی کرده است که محسنی اژه‌ای گفت: این موضوع صحت ندارد، افرادی که مرتکب جرم شدند طبق قانون محکوم شدند و براساس یک روال معمول مورد عفو قرار گرفتند.

یکی دیگر از خبرنگاران اظهارداشت: متاسفانه پس از آزادی زندانیان امنیتی هیچکدام از مسئولان قوه قضائیه پاسخگوی خبرنگاران نبودند، از سوی دیگر فرزند کروبی در فیسبوک خود خبر از آزادی پدر می‌دهند و خبرهایی منتشر می‌شود که شمخانی با موسوی دیدار داشته‌، اگر جریانی در خانه افراد متهم است بهتر نیست همه خبردار شوند؟ اگر حصر خانگی این دو فرد با دستور قوه قضاییه بوده پس دیدارها هم با هماهنگی شما صورت گرفته است.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این گلایه گفت: شما باید اول ببینید که اصل خبر درست بوده یا نه، آیا شمخانی به دیدار فردی که نام بردید رفته است، برخی افراد به جعل خبری را منتشر می‌کنند بنابراین وقتی اصل خبر جعل باشد جواب شما روشن است.

وی ادامه داد: یک وزیر می‌گوید که از طرف من در فیسبوک صفحه‌ای ایجاد کردند مطالبی را منتشر کرده و عکس گذاشتند که این موضوع صحت ندارد و این صفحه به نام من جعل شده، من به ایشان گفتم که اگر شاکی هستید ما وارد می‌شویم، پس از بررسی متوجه شدیم که تنها به نام وی صفحه منتشر نشده و نفرات دیگری هم هستند، البته دولت در حال بررسی این موضوع است.

دادستان کل کشور افزود: ما بارها گفته‌ایم که رسانه‌های مکتوب و دیجیتال مهم هستند اما مهمتر از همه اعتماد مردم است، طبق اخباری که من تا ظهر دارم می‌دانم که شمخانی دیداری با موسوی نداشته و این اخبار کذب محض است.

محسنی اژه‌ای درخصوص پرونده مهدی هاشمی گفت: امروز تصادفاً بازپرس پرونده را دیدم و از وی در این خصوص سئوال کردم ایشان گفتند که مشغول مطالعه پرونده هستند، قبول داریم که پرونده زمان‌بر شده بنابراین امیدوارم بتوانیم هرچه زودتر نواقص را برطرف کنیم.

وی افزود: بدون شک هر پرونده‌ای که رسیدگی به آن طولانی شود حاشیه‌ساز خواهد شد.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر تبرئه یکی از افرادی که در پرونده فساد 3 هزار میلیاردی از او نامبرده شده بود و با نام م-‌پ شهرت دارد، گفت: در زمان رسیدگی به پرونده‌ها قاضی سراج برخی را تبرئه کرد اما اطلاع ندارم که وی تبرئه شده است یا خیر.

خبرنگار دیگری گفت: نتیجه تحقیق و تفحص اولیه از تامین اجتماعی مفقود شده بود. آیا این موضوع صحت دارد و رسیدگی به پرونده به کجا رسیده است.

اژه‌ای گفت: این موضوع هنوز به عنوان یک پرونده قضایی به ما ارجاع نشده اما مفقود شدن نتیجه تحقیق و تفحص مورد بررسی است و دستگاه قضایی کار خود را می‌کند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور می‌تواند با نظر رئیس قوه احکام دیوان عدالت را اجرا کند، گفت: در این خصوص نظر رئیس قوه شرط نیست و اجرای احکام مکانیزم خاص خود را دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها