کد خبر: ۱۶۸۴۸۸
زمان انتشار: ۰۲:۴۳     ۰۳ مهر ۱۳۹۲
در جريان سخنراني حسن روحاني رييس جمهوري ايران در مجمع عمومي سازمان ملل، هيات نمايندگي آمريكا براي شنيدن سخنان ايشان در محل سخنراني حضور داشت و بر خلاف سال هاي گذشته اين جلسه را ترك نكرد.
به گزارش 598 به نقل از ايرنا، هيات نمايندگي آمريكا به رياست روزمري ديكارلو سفير و معاون نمايندگي آمريكا در سازمان ملل در جريان نخستين سخنراني حجت الاسلام روحاني در مجمع عمومي سازمان ملل متحد حضور داشت و با دقت سخنان رييس جمهوري ايران را پيگيري مي كرد.
در اين سخنان، روحاني به تشريح ديدگاه ها و سياست خارجي دولت تدبير و اميد پرداخت و گفت: من به دقت سخنان پرزيدنت آمريكا را شنيدم. با اميد و اعتدال مي توان مشكلات را حل نمود.
رييس جمهوري كه در جمع سران و مقام هاي كشورهاي جهان سخن مي گفت، تاكيد كرد: پذيرش حق طبيعي و قانوني ايران، ساده ترين راه حل موضوع هسته اي ايران است.
وي به وضعيت منطقه و بحران در افغانستان، فلسطين، عراق و سوريه اشاره كرد و گفت: جنايت عليه مردم فلسطين، خشونت نهادينه اي است كه براي توصيف آن آپارتايد مفهوم كم وزني به شمار مي رود.
روحاني همچنين به فاجعه انساني در سوريه اشاره و از ارسال سلاح به سوريه و نظامي كردن بحران آن كشور انتقاد كرد و گفت: بحران سوريه راه حل نظامي ندارد. ما از پذيرش كنوانسيون سلاح هاي شيميايي از سوي دولت سوريه استقبال مي كنيم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها