کد خبر: ۱۶۸۶۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۳ مهر ۱۳۹۲
یک کارشناس مسائل بین‌الملل با تاکید بر اینکه پرونده هسته‌ای باید به مسیر قانونی و حقوقی خود یعنی آژانس انرژی اتمی بازگردد، گفت: اولین گام عملی که دولت آمریکا باید در قبال ایران بردارد،لغو تحریم‌هاست.
حسین شیخ‌الاسلام کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره نطق روز گذشته اوباما که برخی آن را یک گام رو به جلو می‌دانند، اظهار داشت: آمریکا باید در قبال جمهوری اسلامی اقدام عملی انجام دهد و بنابراین باید منتظر ماند و دید که آنها در عمل چه اقدامی خواهند داشت چرا که حرف قشنگ زدن، دلیلی بر اقدام قشنگ نیست.

شیخ‌الاسلام با اشاره به بخشی از اظهارات اوباما درباره سوریه خاطرنشان کرد: حرفهای اوباما درباره سوریه یک دروغ بزرگ و تهدید محسوب شده و بر خلاف منشور سازمان ملل، به معنای دخالت در امور داخلی کشور سوریه است.

مشاور امور بین‌الملل رییس مجلس درباره اولین گام عملی که دولت آمریکا باید در قبال ایران بردارد، به لزوم لغو تحریم‌ها اشاره کرد و ادامه داد: امریکا باید کارهای غیرقانونی خود که علیه منشور سازمان ملل است از جمله تحریم‌ها را لغو کند و حسن نیت خود را نشان دهد چرا که خود آمریکا نیز می‌داند این تحریم‌ها باعث فشار به ملت ایران و نه دولت می‌شود.

وی در خصوص پرونده هسته‌ای کشورمان که در اظهارات دیروز اوباما به آن اشاره شد، تاکید کرد: پرونده هسته‌ای باید به مسیر قانونی و حقوقی خود یعنی آژانس انرژی اتمی بازگردد و بر این اساس قطعنامه‌های ضد ایرانی مهمترین مانع برای به نتیجه رسیدن این پرونده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها