کد خبر: ۱۶۹۱۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
بانی فیلم آنلاین: در حالی که هفته پیش و برخلاف رویه رایج، فارابی فهرستی از فیلمهایی را که به عنوان گزینه های احتمالی معرفی به اسکار اعلام کرد اما از گوشه و کنار شنیده شده که آخرین ساخته اصغر فرهادی به عنوان نماینده ایران به اسکار2014 معرفی خواهد شد.
با آنکه تقریبا انتخاب "گذشته" توسط هیات انتخاب قطعی است اما مقامات بنیاد فارابی در روزهایی پایانی حضورشان در این بنیاد سینمایی، با اعلام فهرستی از فیلمهایی که شایستگی حضور در اسکار را دارند، قصد داشتند تا حدود زیادی از زیر بار پاسخگویی شانه خالی کنند. این فرار به جلو با رسانه ای کردن نام اعضای هیات انتخاب توسط مسئولان فعلی فارابی بیشتر نمایان می شود.
به هرحال به نظر می رسد با نزدیک شدن به مهلت پایانی زمان اعلام نام نماینده کشورمان، فیلم اصغر فرهادی که به اعتقاد بسیاری می تواند نماینده شایسته ای برای کشورمان باشد، فارابی نام "گذشته" را به عنوان کاندیدای اسکار فیلم خارجی زبان به آکادمی اعلام کند.
در همین ارتباط دیروز خبرگزاری ها اعلام کردند که روز 9 مهرماه -یعنی سه روز دیگر فرصت معرفی نام نماینده به آکادمی اسکار به پایان می رسد.
به گزارش ایسنا، با معرفی نمایندگان دانمارک‌، آرژانتین‌، لبنان‌، لیتوانی و پرو، تعداد کشورهای حاضر در بخش خارجی اسکار تا کنون به 58 کشور رسیده است.
در فاصله سه روز مانده به پایان مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی اسکار برای حضور در بخش بهترین فیلم خارجی، پنج کشور دیگر نیز وارد این رقابت سینمایی شدند.
سینمای دانمارک فیلم «شکار» جدیدترین ساخته «توماس وینتربرگ»، کارگردان سرشناس دانمارکی را به عنوان نماینده خود در هشتادوششمین دوره جوایز اسکار معرفی کرد.
این فیلم با نمایش اولیه در جشنواره کن با تحسین منتقدین همراه شد و تا کنون چند جایزه سینمایی از جمله جایزه فیلم اروپا و جایزه فیلم مستقل انگلیس را به دست آورده است.
سینمای آرژانتین نیز با فیلم «پزشک آلمانی» ساخته «لویدا پونزو» در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار حضور خواهد یافت. این فیلم که بر اساس یک رویداد واقعی ساخته شده است، داستان آشنایی یک خانواده آرژانتینی با یک پزشک آلمانی را روایت می‌کند.
سینمای لبنان‌ فیلم‌ «قاوی» ساخته «آمین دورا»، لیتوانی‌ فیلم «مکالمه درباره یک مساله جدی» ساخته «کیدره بینوریو» و پرو نیز «پاک‌کننده» ساخته «آدریان سابا» را برای حضور در بخش بهترین فیلم غیرانگلیسی به آکادمی اسکار معرفی کردند.
آخرین مهلت معرفی فیلم به آکادمی اسکار اول اکتبر (9 مهر) است و آکادمی روز 16 ژانویه پنج نامزد نهایی کسب جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی را معرفی می‌کند و فیلم برگزیده نیز روز دوم مارس(11 اسفند) در مراسم سالانه جوایز سینمایی اسکار مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها