کد خبر: ۱۷۰۷۳۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
با شروع عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه، مشاور سیاسی ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد، دمشق تمام تلاش خود را برای تسهیل عملیات هیات بازرسان سازمان ملل جهت انجام تحقیقات روشمند و شفاف به کار خواهد بست.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ بثینه شعبان، مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه روسیه الیوم اعلام کرد: حتی پیش از رسیدن بازرسان سازمان ملل به خاک سوریه فعالیت‌های رسانه‌ای برای مخدوش کردن چهره دمشق آغاز شده بود.

وی گفت: سوریه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا روند عملیات بازرسان برای انجام تحقیقات شفاف و روشمند به خوبی به پیش برود.

شعبان در ادامه خاطرنشان کرد: برخی گروه‌ها هستند که دولت سوریه را به چیزهایی متهم می‌کنند که از ریشه و اساس صحت ندارد.

مشاور رئیس جمهوری سوریه درباره هیات بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی نیز گفت: صحبت درباره برنامه‌های سفر بازرسان به سوریه چندان مفید نیست و باید دانست که تمامی توافقنامه‌های امضا شده با بازرسان شامل تضمین‌های کافی برای ارائه تسهیلات به آنها است و دمشق تمام تلاش خود را برای تحقق این منظور به کار خواهد بست.

شعبان در ادامه نسبت به اینکه جامعه جهانی نتایج تحقیقات بازرسان سازمان ملل را بدون هیچ گونه شبهه آفرینی بپذیرد ابراز امیدواری کرد.

بازرسان سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی بعد از ظهر روز سه شنبه از طریق لبنان وارد سوریه شدند و رسما عملیات امحای سلاح‌های شیمیایی سوریه را آغاز کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها