کد خبر: ۱۷۱۳۳۴
زمان انتشار: ۱۹:۴۱     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
مهاجم تیم فوتبال صبای قم گفت: برای وجهه علی دایی و محمد مایلی‌کهن این اتفاق‌ها خوب نیست.

به گزارش 598، رضا عنایتی با 6 گل زده همچنان در صدر گلزنان لیگ برتر این فصل قرار دارد. او روز گذشته مقابل پرسپولیس هم یکی از بازیکنان تاثیر‌گذار تیمش بود. خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با عنایتی گفت‌وگوی زیر را انجام داده است:

فارس: بازی با پرسپولیس چطور بود؟

بازی بدی نبود اما وقتی تیم ما در دقیقه 90 گل می خورد طبیعی است که از نتیجه بازی راضی نیستیم. در 10 دقیقه اول بازیکنان ما تحت تاثیر نام پرسپولیس قرار گرفتند و شرایطمان خوب نبود اما پس از آن خودمان را جمع و جور کردیم و بازی خوبی ارائه کردیم. گل دقیقه 90 سنگین است. ما می‌توانستیم سه امتیاز را بگیریم اما مثل بازی قبل این اتفاق رخ نداد. امیدوارم در بازی‌های بعدی بازیکنانمان باهوش‌تر بازی کنند.

فارس: شما زیاد حرص و جوش می‌خوردید و سر بازیکنان صبا هم فریاد می‌زدید.

بحث داد زدن نبود. شرایط ورزشگاه و حضور تماشاگران باعث شد که بلند‌تر صحبت کنم و بازیکنانمان هم می‌دانند که من قصد و غرضی ندارم و فقط به دنبال راهنمایی و انتقال تجربه‌ام به آنها هستم.

فارس: با سید‌جلال حسینی هم در نیمه دوم درگیر شدی. دلیلش چه بود؟

سید‌جلال یکی از دوستان صمیمی من است و رفاقت ما در بیرون از فوتبال بسیار عمیق است. او پسر خجالتی‌ای بود که حتی وقتی به تیم ملی هم رفت با کسی صحبت نمی‌کرد اما از زمانی که به پرسپولیس رفته پرخاشگر شده است. او بعد از یک صحنه به سمت بازیکن تیم ما رفت که کارش درست نبود. او کاپیتان تیم بزرگی است و باید بداند رفتارش دیده می‌شود. سید‌جلال بعد از آنکه به پرسپولیس رفته اخلاقش متفاوت شده و کمتر بر روی اعصابش تسلط دارد. شاید بهتر است بگویم پرخاشگر‌تر شده است. در حالی که کاپیتان تیم باید خوددار باشد.

فارس: قبل از شروع بازی هم به سمت علی دایی و نیمکت پرسپولیس رفتی،دلیلش چه بود؟

علی دایی شخصیت بزرگی است و مربی من هم بوده است. وظیفه من بوده است که به سمتش بروم. ضمن اینکه بهزاد غلامپور هم روی نیمکت پرسپولیس بود. من با او همبازی بودم و او مربی من هم بوده است.

فارس: در جریان بازی اتفاقی بین محمد مایلی‌کهن و علی دایی رخ داد و این دو با هم درگیر شدند نظر شما در این مورد چیست؟

من به این مسئله ورود نمی‌کنم. هر دو بزرگوار از مربیان شناخته شده فوتبال هستند. چه بهتر بود که این اتفاق نمی‌افتاد و بهتر است اختلاف بین آنها رفع و رجوع شود. این اتفاق‌ها برای وجهه هیچکدام از این مربیان شناخته شده خوب نیست.

 

فارس: در ابتدای فصل صحبت از حضور شما در استقلال بود و این تیم در نهایت در لیگ قهرمانان آسیا حذف شد. نظر شما در این مورد چیست؟

حذف استقلال سنگین بود. البته تیم کره‌ای حرفه‌ای و موذی بازی کرد اما شاید می‌شد در رفت و برگشت این تیم را شکست داد. در کل باید بگویم حیف شد که استقلال از گردونه رقابت‌ها کنار رفت اما باید بدانیم که با برنامه‌ریزی می‌توانیم به موفقیت برسیم و کره جنوبی از هر نظر در فوتبال از ما جلوتر است. نباید فقط دلخوش به استعداد‌های خودبارور شده باشیم. باید روند فوتبال ما تغییر کند و زیرساخت‌های مناسب سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در فوتبال ایجاد شود. 4-5 سال ضرر می‌کنیم تا زیرساخت‌ها را بسازیم اما پس از آن می‌توانیم موفق شویم.

فارس: احتمال دارد نیم‌فصل از صبا جدا شوید؟

من یک فصل با صبا قرارداد دارم البته دوباره صحبت‌هایی مطرح شده است. با این حال من تا آخر فصل در صبا می‌مانم و به قراردادم پایبندم.

فارس: با وجود آنکه سن و سالی از شما گذشته اما همچنان در صدر گلزنان هستی، تا چه زمانی به این روند ادامه می‌دهی؟

من تا زمانی که احساس ضعف نکنم و بتوانم مثمر ثمر باشم فوتبال بازی می‌کنم اما وقتی احساس ضعف کنم سریع خداحافظی می‌کنم. در حال حاضر هم کاملا حرفه‌ای رفتار می‌کنم و استراحت و زندگی‌ام کاملا بابرنامه است.

فارس: خیلی‌ها به این مسئله اعتراض می‌کنند که چرا فوتبال ما پدیده ندارد و رضا عنایتی همچنان گلزن اول آن است؟

در جامعه فوتبال ما حرف زیاد زده می‌شود. یک موضوع را که مطرح کنی 200 فیلسوف تا عصر در موردش اظهارنظر می‌کنند. در حرف زدن در دنیا اول هستیم اما در عمل هیچ. به جای درست کردن زیرساخت‌ها فقط به پدیده‌ها دل خوش کرده‌ایم و منتظریم پدیده‌هایی مثل علی دایی و علی کریمی به طور شانسی مطرح شوند و از آنها استفاده کنیم ولی زیرساختی برای موفقیت ایجاد نمی‌کنیم. در 7-8 سال اخیر در فوتبال فقط حرف زده‌ایم و منتظریم استقلال یا تیم ملی حذف شود و شروع به حمله و حرف زدن کنیم به جای اینکه برنامه‌ریزی داشته باشیم. استقلال همینکه به جمع چهار تیم برتر آسیا رفت کار بزرگی انجام داد. این تیم ابزاری برای قهرمانی نداشت و حضورش در نیمه نهایی بسیار خوب بود.

فارس: چرا می‌گویید ابزاری برای قهرمانی نداشت؟

بازیکن باید فقط دغدغه‌اش فوتبال باشد نه آنکه به فکر چک برگشتی و اجاره‌خانه عقب‌افتاده‌اش باشد. باید همه شرایط فراهم شود. در فوتبال ما پولی رد و بدل نمی‌شود. فقط 20-30 نفر پول می‌گیرند و بقیه مبالغی که عنوان می‌شود واقعی نیست. کدام یک از باشگاه‌ها می‌توانند این پولها را پرداخت کنند. من خودم از چهار – پنج سال پیش طلبکارم و هنوز نتوانسته‌ام به پولم برسم.

فارس: در مورد بحث ناپاکی در فوتبال چه نظری داری؟

در تمام دنیا این اتفاق‌ها هست اما متاسفانه ما می‌ترسیم که شفاف حرف بزنیم نمی‌دانم چرا واهمه داریم. باید شفاف صحبت کنیم تا این معضل ریشه‌کن شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها