کد خبر: ۱۷۲۳۳۶
زمان انتشار: ۲۳:۳۸     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
پلیس برخورد با جرایمی چون گروه‌های فساد، آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با مشروب و مواد مخدر، باندهای فساد، گروه‌های شیطان‌پرستی و... است. همچنین برخورد با شبکه‌ها از مهم‌ترین اقدامات ناجا است، اما نباید در کنار همه این موارد صحنه‌های آشکار ناهنجاری را نیز نادیده بگیریم.
به گزارش 598 به نقل ازایران، برخورد با گروه‌های فساد و شیطان‌پرستی، یکی از اولویت‌های اصلی پلیس است. سردار «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس پلیس ایران با بیان این مطلب در تشریح عملکرد مرکز نظارت همگانی ناجا، گفت: در شش ماهه اول امسال، این مرکز 300 هزار تماس را دریافت کرد که از این تعداد 150 هزار پیام قابل رسیدگی بود.
در بررسی 79 هزار پیام، 21 هزار و 500 پیام مربوط به تشویق، 2 هزار و 488 پیام در خصوص تنبیه انضباطی، 10 هزار و 123 پیام در خصوص تذکر و ارشاد، 872 مورد ارجاع به دادسرا برای رسیدگی و 8 هزار و 906 پیام با موضوع اصلاح روش یا تشدید اقدامات بوده است.
سردار احمدی‌مقدم در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر این‌که تاکنون چند نفر از کارکنان شما به دلیل انجام ندادن درست وظایف اخراج شده‌اند، گفت: 67 نفر ازکارکنان پلیس، به‌دلیل سوء‌رفتار و اهمال در وظایف از محل شغلی خود جابه‌جا شدند.
وی ادامه داد: همچنین 734 نفر در شش ماهه نخست امسال، به‌منظور تقویت یگان‌ها و کمبود نیرو، محل خدمتی آن‌ها تغییر یافت.
سردار احمدی‌مقدم با اعلام این‌که 900 مأمور پلیس در سال گذشته از سازمان اخراج شدند، اما آماری از امسال ندارم، گفت: در سال‌های اول دو هزار و 500 نفر از کارکنان از خدمت رها شدند اما ناجا هم‌اکنون برخورد با مأموران خاطی را شدید‌تر کرده، به طوری‌که برای کمترین میزان رشوه، فرد را از خدمت رها می‌کنیم.
وی گفت: اما اولویت پلیس برخورد با جرایمی چون گروه‌های فساد، آسیب‌های اجتماعی، مبارزه با مشروب و مواد مخدر، باندهای فساد، گروه‌های شیطان‌پرستی و... است. همچنین برخورد با شبکه‌ها از مهم‌ترین اقدامات ناجا است، اما نباید در کنار همه این موارد صحنه‌های آشکار ناهنجاری را نیز نادیده بگیریم.
سردار احمدی‌مقدم در خصوص این‌که آیا صدور اعلان قرمز از سوی اینترپل در خصوص خاوری ضمانت اجرایی دارد یا خیر؟ گفت: این اعلان هیچ ضمانتی ندارد و تنها بستری برای همکاری پلیس‌های دنیا با یکدیگر است.
وی با اشاره به این‌که اینترپل تنها بسترهای تفاهم را ایجاد می‌کند، افزود: دو کشوری که می‌خواهند همکاری کنند باید از طریق تفاهم مشکلات خود را حل نمایند؛ در خصوص خاوری نیز پلیس کانادا با ما همکاری نکرد.
فرمانده ناجا اعلام آمادگی کرد که مأموران پلیس جمهوری اسلامی ایران می‌توانند با پلیس کانادا، تا پایان یافتن هرچه سریعتر پرونده، همکاری کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها