کد خبر: ۱۷۲۳۵۴
زمان انتشار: ۰۹:۲۴     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
اگر این طور بود که پس از مذاکرات امریکا و ایران در نیویورک و تماس تلفنی اوباما و آقای روحانی پس از ۳۴سال تغییرمثبت محسوسی در اقتصاد شاهد میشدیم ؛ اما اینگونه نشد و روال همان طور شد که قبلا بود....
به گزارش 598، رئیس سابق دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه در گفتگو با خبرنگار تراز درباره مهم ترین راهکارهای دولت برای خروج اقتصاد ایران از رکود تورمی گفت : بهترین راهکاردرشرایط کنونی رویکرد به اقتصاد مقاومتی است ؛ لذا توصیه میشود دولت جدید اهتمام جدی به اقتصاد مقاومتی داشته باشد وگرنه در اینده با معظلات جدی مواجه خواهد شد.
رضا مقدس ادامه داد: ممکن است جنگ اقتصادی غرب بر علیه جمهوری اسلامی حالاحالاها ادامه داشته باشد لذا دولت نباید وقت را تلف کند و هرچه سریعتر وارد فازهای عملیاتی اقتصاد مقاومتی شود.
وی در ادامه با بیان اینکه تنها با راهکارهایی که اقتصاد مقاومتی به ما نشان میدهد میتوانیم از بحران کنونی و نابه سامانی هایی که اکنون در اقتصاد ما بوجود آمده رها شویم تصریح کرد : دولت باید مکلف شود تا هرسه ماه یک بار درباره اقداماتی که در حوزه اقتصاد مقاومتی انجام داده به مردم و رسانه گزارش دهد.
این تحلیلگر مسئل اقتصادی اضافه کرد: دولت باید برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی سه سناریو کوتاه مدت(یکساله) ، میان مدت(دوساله) و بلندمدت (چهارساله) طراحی و ارائه کند و باید مشخص کند در پایان این برنامه ها شاخص ها چه تغییراتی خواهد کرد. وی در ادامه تعامل با غرب و به خصوص ایالات متحده را جز مسائل فرعی در حوزه اقتصاد دانست و گفت : متاسفانه برخی فکر میکنند اگر ازفردا رابطه حسنه ای با امریکا داشته باشیم همه مشکلات اقتصادی کشور یک شبه حل خواهد شد در حالی که اصلا اینگونه نیست .
 وی ادامه داد: اگر این طور بود که پس از مذاکرات امریکا و ایران در نیویورک و تماس تلفنی اوباما و آقای روحانی پس از ۳۴سال تغییرمثبت محسوسی در اقتصاد شاهد میشدیم ؛ اما اینگونه نشد و روال همان طور شد که قبلا بود. وی اضافه کرد : درست است که قیمت دلار و سکه در روزهای ابتدایی مذاکرات روند نزولی به خود گرفت اما در میان مدت مشخص شد که تمام اینها فقط روانی است و نمیتوان با مذاکره و رابطه مشکلات اقتصاد ایران را حل کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها