کد خبر: ۱۷۲۴۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۲۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
در روزهایی که یک داور جنجالی تبدیل به چهره اول فوتبال ایران شده، به یاد اصرارهای عجیب فردوسی پور برای قضاوت قهرمانی در دربی افتادیم.

598؛ این روزها همه جا صحبت از محسن قهرمانی است؛ داوری که حالا به جرم قبول کردن رشوه دوران محرومیتش را می‌گذراند.

 

قهرمانی در کارنامه داوری‌اش چند قضاوت بسیار بحث‌برانگیز دارد که از آن جمله می‌توان به بازی سال گذشته پرسپولیس و استقلال اشاره کرد. در آن مسابقه یکی، دو صحنه بسیار مشکوک پنالتی به سود پرسپولیس نادیده گرفته شد و حتی تازگی‌ها غیاثی - رییس سابق کمیته داوران - مدعی شده است که فدراسیون دوست نداشته استقلال بازنده آن مسابقه باشد!

 

نکته جالب اما این است که در فرآیند رسیدن سوت دربی تهران به محسن قهرمانی، عادل فردوسی‌پور نقش بسیار مهمی ایفا کرد. درست از زمان رسیدن قضاوت این بازی به ایرانی‌ها، مجری برنامه 90 اصرار عجیبی به خرج داد که حداقل برای یک بار قهرمانی این دیدار را سوت بزند!

 

عادل چندین بار روی آنتن زنده از قهرمانی اسم برد و او را شایسته قضاوت دربی دانست. در یک نوبت وقتی قهرمانی را از یک قدمی رسیدن به این مسابقه خاص پس زدند و سوت شهرآورد را دوباره به ترکی سپردند، فردوسی‌پور انتقادات را به حداکثر رساند و کمیته داوران را برای انتخاب قهرمانی تحت فشار قرار داد.

 

تردیدی نیست که اگر عادل و اصرارهای همیشه موثرش نبودند، رسیدن سوت دربی تهران به داوری مثل قهرمانی بسیار سخت و شاید غیرممکن می‌شد.

 

در اینکه نیت عادل خیر است تقریبا شکی نیست، اما او باید از این جریانات درس بگیرد و از این به بعد کاراکترش را خرج شخصیت‌های بحث‌برانگیز نکند.

بانک ورزش

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها