کد خبر: ۱۷۲۸۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۲     ۱۸ مهر ۱۳۹۲
برنامه شوك در شبکه 3 سیما که سراغ زدوبندهاي فوتبالي رفته است، تاثیر فراوانی در جامعه فوتبال داشته است.

598؛ جلسه مهم مسئولان سيما با فرشاد شكيبي و محمدرضا شهبازپور، تهيه كننده و مدير توليد برنامه شوك كار را به جايي رساند كه دو قسمت ديگر از اين برنامه پربيننده به موضوع شرط‌بندي در فوتبال اختصاص پيدا كرد.

 

در حالي كه ديشب يك قسمت از اين برنامه پخش و قرار شد قسمت دوم آن نيز امشب پخش شود، شوكي‌ها اعلام كردند كه قسمت سوم اين برنامه نيز طي هفته‌هاي آينده توليد و پخش خواهد شد.

 

پس از ورود برنامه شوك به ماجراي دلالي و شرط‌بندي در فوتبال، عادل فردوسي‌پور و نود هم افشاگري‌هاي جديدي را انجام دادند و مشخص شد كه جدا از قهوه‌خانه‌هاي پايين‌شهر و خانه‌هاي مجردي بالاي شهر، مربيان و داوراني نيز هستند كه در اين عرصه براي خودشان بروبيايي دارند.

 

در ميان سوژه‌هاي برنامه شوك مسايل جالبي مطرح مي‌شود. چند شرط‌بند اروپايي كه به تازگي يكي از آنها به اروپا سفر كرد و يا چند مورد خاص كه حتي خانه و فرش زير پاي‌شان را فروخته‌اند از سوژه‌هاي اين برنامه هستند.

 

دوربين شوك براي مستندسازي به سراغ قهوه‌خانه‌هاي جنوب شهر رفته است. در اين قهوه‌خانه‌ها اكثر شرط‌بندي‌ها روي تيم‌هاي ايراني است و به طور ميانگين مبالغي كه ردوبدل مي‌شود حدود 200، 300 هزار تومان است اما در مورد بچه پولدارهاي بالاي شهر ماجرا فرق مي‌كند و در خانه‌هاي مجردي آنها حتي مبالغي در حدود 10 تا 100 ميليون تومان ردوبدل مي‌شود.

 

نكته قابل توجه ديگر در مورد شرط‌بندي‌ها در جايي است كه مي‌شنويم در بعضي از آرايشگاه‌هاي مردانه كه پاتوق چهره‌هاي سرشناس و بچه‌معروف‌هاست، شرط‌هاي سنگيني بسته مي‌شود.

 

شركت‌هاي شرط‌بندي يكي ديگر از سوژه‌هاي برنامه شوك است و اين بار مدير توليد برنامه به عنوان يك مشتري با دوربين وارد يكي از اين شركت‌ها مي‌شود و در مورد راه و چاه شرط‌بندي اطلاعاتي را كسب مي‌كند. حضور دوربين شوك در يكي از خانه‌هاي مجردي بالاي شهر كه پاتوق شرط‌بندها شده، در نوع خودش جالب است.

 

در حالي كه بازي پرسپوليس- سپاهان در فينال جام حذفي از تلويزيون پخش مي‌شود، شرط‌بندها با شرط‌و‌شروط متفاوت روي تيم مورد نظرشان صحبت مي‌كنند و حتي وقتي تيم مورد نظرشان ‌مي‌بازد روي بازي بعدي شرط مي‌بندند.

 

خداداد عزيزي مهاجم سابق تيم‌ملي فوتبال كشورمان در مورد شرط‌بندي در فوتبال صحبت‌هاي جالبي مي‌كند: «پشت پرده‌ها هميشه در فوتبال وجود داشته است. چه در دوره بازي و چه در دوره مربيگري پيشنهادهاي عجيب‌وغريبي مي‌شد كه حتي تصورش را هم نمي‌كنيد. طرف آمده و مي‌گويد كه مي‌تواند بازي را دربياورد و حتي... »

 

جدا از خداداد، علي انصاريان هم در مورد شرط‌بندي صحبت‌‌هاي جالبي مي‌كند. مدافع سابق پرسپوليس كه تا پيش از اين مقابل دوربين زير آسمان شهر و در يك برنامه طنز ظاهر شده بود، اين بار در مورد شرط‌بندي‌ها با دوربين شوك صحبت كرده: «زماني كه ما فوتبال بازي مي‌كرديم يكسري از بازيكنان بودند كه شرط‌بندي مي‌كردند. خودشان يك پا شرط‌بند بودند و همه كار مي‌كردند. توي ليگ يك و ليگ دو كه اين ماجرا صددرصد هست و بيداد مي‌كند ولي توي ليگ برتر شرط‌بندي بين بازيكنان كمتر است و مي‌ترسم اگر جلوي اين قضيه را نگيريم، ليگ برتر آلوده‌تر شود.»

 

در حالي كه تعداد دستگير شده‌ها بالاتر مي‌رود، يكي از شرط‌بند‌هاي معروف تهران كه همراه سه زن شركتي تاسيس كرده بود، به شمال كشور فرار كرد و در آنجا دستگير شد. جدا از اين موضوع و طي اطلاعاتي كه منابع رسمي ما اعلام مي‌كنند، چند شرط‌بند بزرگ و مطرح ديگر نيز سوژه‌هاي بعدي اين پرونده خواهند بود.

 

جدا از «خ» كه گفته مي‌شود سابقه همكاري با چند چهره سرشناس را داشته است، ‌شخصي به نام «م» نيز پول‌هاي كلاني به جيب زده است. «م» كه فقط چند ميليارد تومان از فردي به نام «ر» برده، مدتي را در يك سالن بيليارد در حوالي خيابان جمهوري پاتوق كرده بود و البته حالا نيز خيلي‌ها دنبال آقاي «م» هستند تا اطلاعات جديدي در مورد شرط‌بندها و حتي چهره‌هاي معروف اين پرونده به دست آورند.

 

نكته قابل‌توجه در مورد اين قضيه جايي است كه مي‌شنويم يكي از نزديكان اسطوره قديمي سرخ‌ها نيز با همين افراد شرط‌بندي مي‌كرده و حتي پول خوبي نيز به جيب زده است.

 

منابع غيررسمي معتقدند كه در صورت پيگيري اين پرونده و بحث مسايل داوري فوتبال، اين احتمال وجود دارد كه اين دو سوژه بالاخره در جايي به هم برسند و يكي شوند.زحمات و پيگيري‌هاي قاضي محترم پرونده شرط‌بندي در فوتبال و دستگيري تعدادي از متخلفان ‌در پايان كار را به جايي رساند كه عصر ديروز معاون اول قوه قضاييه در اين مورد به صحبت پرداخت.

 

ديروز محسني اژه‌اي خبر از ورود دستگاه قضا به پرونده فوتبال را داد و با اين حساب مي‌توان اميدوار بود كه اين پرونده به جايي برسد.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها