کد خبر: ۱۷۳۷۴
زمان انتشار: ۱۵:۵۶     ۲۰ مرداد ۱۳۹۰
متهمين رديف اول تا چهارم پرونده' تجاوز به عنف و اكراه' در باغهاي شهرستان خميني شهر در حومه غربي اصفهان به اعدام ، 29 سال حبس و شلاق تعزيري محكوم شدند.
به گزارش 598 به نقل از ايرنا، رئيس كل دادگستري استان اصفهان روز پنجشنبه در نشستي مطبوعاتي باتشريح جريان محاكمه دو روزه و روند سريع رسيدگي به اين پرونده گفت: حكم اين متهمان توسط دادگاه كيفري شعبه 18 اصفهان صادر شده است و آنها فرصت قانوني براي اعتراض به آن دارند.
'غلام رضا انصاري' با استناد به آيه اي از قرآن كريم افزود: وظايفي كه قانون اساسي به عهده قوه قضاييه براي كشف جرم و تعقيب ومجازات و تعزير مجرمين و اجراي حدود ومقررات جزايي اسلام نهاده است را با جديت و سرعت و درعين حال با دقت كامل اجرا مي كنيم.
وي در تشريح رسيدگي به پرونده متهمان به تجاوز به عنف در خميني شهر دردادگاه غيرعلني شعبه 18 كيفري اصفهان به رياست قاضي ' اصفهاني '، گفت: در اين دادگاه 9 متهم دستگير شده و وكلاي آنها كه فقط يكي از آنها وكيل تسخيري بود و شاكيان پرونده به همراه وكلايشان شركت داشتند.
انصاري، اتهام متهمان رديف اول تا هشتم را مشاركت در آدم ربايي با وسيله نقليه نسبت به شش نفر خانم، حبس غيرقانوني هشت نفر مرد، ايراد ضرب و جرح عمدي نسبت به كليه شكات، سرقت مقرون به آزار و زناي به عنف و اكراه اعلام كرد.
وي در زمينه راي دادگاه نسبت به اتهام ايراد و ضرب و جرح عمدي و جنبه خصوصي سرقت مقرون به آزار گفت: نظر به درخواست وكلاي شكات ترك تعقيب صادر شد.
انصاري افزود: براساس راي دادگاه، متهمين رديف اول تا چهارم نسبت به اتهام 'زناي به عنف واكراه ' به اعدام در ملاء عام بصورت '‌آويختن به دار ' محكوم شدند كه محل اجراي حكم صادره در يكي از ميادين اصلي شهرستان خميني شهر مي باشد.
وي گفت: متهمين رديف اول تا ششم همچنين نسبت به اتهام حبس غيرقانوني هركدام به سه سال حبس تعزيري و به اتهام سرقت مقرون به آزار 10 سال حبس و 74 ضربه شلاق تعزيري و به اتهام مشاركت درآدم ربايي با وسيله نقليه به 15 سال حبس تعزيري محكوم شده اند.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان گفت: بر اساس راي دادگاه غيرعلني شعبه 18 كيفري اصفهان متهم رديف هفتم به علت آنكه مداخله و مباشرت وي در حصول جرم ضعيف تر بوده با استناد به قانون مجازات اسلامي درمورد اتهام حبس غيرقانوني به يك سال حبس تعزيري محكوم شد.
به گفته او اين متهم همچنين به اتهام سرقت مقرون به آزار به سه سال حبس و 50 ضربه شلاق تعزيري و درمورد مشاركت در آدم ربايي با وسيله نقليه به پنج سال حبس تعزيري محكوم شده است.
انصاري اظهار داشت: اتهام متهمين رديف پنجم و ششم داير بر زناي به عنف واكراه، نظر به نياز به تحقيقات بيشتر و مواجهه آنها با متهمي كه اخيرا دستگير شده و ساير متهمين فراري پرونده، مفتوح مي باشد.
به گفته رئيس كل دادگستري استان اصفهان درخصوص اتهام متهم رديف هفتم داير بر زناي به عنف واكراه وهمچنين اتهام متهم رديف نهم ( باغبان باغ اول كه جشن درآن برگزار شده ) داير بر معاونت درآدم ربايي و زناي به عنف و اكراه به لحاظ 'فقد ' دليل كافي راي بربرائت آنها صادر شده است.
وي افزود: درمورد متهم رديف هشتم كليه اتهامات مندرج در كيفرخواست و اتهام زناي به عنف واكراه با توجه به انكار متهم و اينكه هيچيك از شكات و متهمين ديگر حضور وي را درباغ اول و دوم ( باغ دوم محل جنايت تجاوزه به عنف بوده ) تاييد نكرده اند و توسط شكات نيز مورد شناسايي قرار نگرفته است به لحاظ فقد دليل كافي راي بر برائت وي صادر شده است.
رئيس كل دادگستري اصفهان گفت: متجاوزان به عنف براي انجام نيت ناپاك و جنايتكارانه خود برروي صورت هاي خود نقاب زده و با جعل عنوان مامور عمل كرده و درحين ارتكاب جرم يكديگر را حاجي و برادر خطاب مي كرده اند.
وي افزود: رسيدگي به اين پرونده با توجه به برد وسيع تبليغاتي آن براي دشمنان نظام در خارج كشور و ايجاد ناامني در بين مردم و بويژه متدينين ، با لحاظ موارد قانوني و حقوق قانوني متهمان با سرعت انجام شد.
انصاري گفت: براي سرعت هرچه بيشتر به پرونده در محل دادگاه متهمان و شكات را نگهداشته و باتوجه به كليه ضوابط قانوني متن حكم صادره را همانجا به آنها ابلاغ كرديم تا صرف زمان را هرچه بيشتر كاهش دهيم.
وي گفت: متهم رديف اول، دوم ،سوم ، چهارم و ششم مجرد و متهم رديف پنجم متاهل بوده است و كليه متهمان نيز سابقه كيفري سرقت مسلحانه و آدم ربايي دارند.
همچنين متهم رديف هشتم نيز مجرد بوده و سابقه كيفري نداشته است.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان اظهار داشت: متهمين طبق قانون 20 روز مهلت دارند نسبت به راي صادره دادگاه اعتراض خود را بيان كنند و درپايان مهلت قانوني براي اجراي هرچه سريعتر حكم پرونده را شخصا به ديوان عالي كشور خواهم برد.
رئيس كل دادگستري استان اصفهان سپس خبرنگاران را درجريان شرح ماوقع دراين پرونده قرار داد وجزييات مطروحه در پرونده را هنگام انجام جرم و جنايت بيان كرد.
انصاري گفت: در روز سوم خردادماه سال جاري همزمان با روز زن تعدادي از افراد درقالب زن و شوهر و بردار وخواهر براي برگزاري يك جشن در يكي ازباغهاي خميني شهر از ساعت 19 حضور مي يابند.
وي افزود : درحين برگزاري جشن متهميني كه درآن لحظه تعدادشان بين 12 تا 13نفر بوده با دردست داشتن قمه، چوب و چاقو از دوسمت ازديوار باغ وارد آن شده باشكستن لامپ ها و تهديد وارعاب وضرب وجرح و گرفتن گوشي هاي تلفن همراه شكات و سرقت اموال آنها با بكار بردن الفاظي مثل سيد، حاجي و برادر خود را مامور بسيج معرفي كرده اند.
انصاري گفت: متجاوزان، مردان را دراتاقي برده حبس كرده دررابسته اند و زنان را بايك دستگاه اتومبيل سمند ازقبل آماده شده به باغ ديگري در فاصله چندكيلومتري باغ اول منتقل و درآنجا چند نفر ديگر هم به آنها افزوده شده به شكات مونث به عنف واكراه تجاوز مي كنند.
وي گفت : دراين تجاوز هر نفر به چند نفر تجاوز كرده هر خانم مورد تجاوز چند نفر قرارگرفته است.
وي گفت : درحين انتقال بانوان به باغ دوم دراتومبيل فقط راننده و يك نفر ديگر متهمين سوار مي شوند وبقيه متهمين باموتور سيكلت اتومبيل را اسكورت كرده اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها