کد خبر: ۱۷۵۵۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۷     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
نماینده بندرعباس در مجلس با بیان اینکه مصوبه الحاق بخشی از هرمزگان به فارس غیراصولی است و عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال دارد، گفت: رئیس جمهور در خصوص لغو این مصوبه تدبیر و تسریع کنید و سبب بازگشت آرامش در استان هرمزگان شوید.
به گزارش 598 به نقل از فارس، ابوالقاسم جراره نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در نطق میان دستور خود در صحن علنی اظهار داشت: مردم هرمزگان نجیب‌ترین و مظلوم‌ترین مردم ایران اسلامی هستند که با محرومیت شدید دست و پنجه نرم و با توجه به مشکلات فراوانی که در استان وجود دارد به سختی زندگی می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه صاحبان اصلی انقلاب همین مستضعفان و پا برهنگان هستند، افزود: مردم هرمزگان همواره شاکر اقدامات انجام شده بوده‌اند و در تمام عرصه‌های سیاسی و اقتصادی کشور حضوری فعال داشته و پیشتاز تبعیت از مقام معظم رهبری بوده و هستند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: روزهاست که مردم هرمزگان نگران و مضطرب از تصمیم اخیر دولت در ابلاغ 100 کیلومتر مربع از استان هر هرمزگان و الحاق آن به فارس هستند، آیا شایسته است که ما بمب اتم انسانی کشور که در پیشانی خلیج فارس آماده انفجار در مقابله با تعر‌ض‌های احتمالی دشمن است را خنثی کنیم.
 
وی ادامه داد: مردم هرمزگان، نماینده ولی فقیه در استان، امام جمعه شهر بندرعباس، ائمه جمعه و جماعات، نمایندگان مجلس، نخبگان، جوانان و فرهیختگان زن و مرد استان با این تصمیم غیرکارشناسی و غیرمسئولانه مخالف هستند.
 
جراره تصریح کرد: چرا عده‌ای محدود مطامع شخصی و اهداف آینده خود را پشت لوای مطالبی مطرح می‌کنند که صحت و سقم آن برای نمایندگان، مسئولان و نماینده ولی فقیه در استان مشخص نشده است.
 
نماینده بندرعباس گفت: امروز مطلبی بدون مجوز هیئت رئیسه به صورت غیرقانونی در صحن مجلس توزیع شد که طبق صحبتی که با رئیس مجلس انجام دادم اعلام می‌کنم که مطالب آن کذب است.
 
جراره اضافه کرد: آیا نمایندگان، محرم کشور نیستند، آیا نباید برای چنین تصمیم مهمی با نمایندگان مردم مشورت شود، آیا نباید نظرخواهی شود.
 
وی بیان داشت: بنده این موضوع را بارها از استاندار هرمزگان جویا شده‌ام، وی آن را به شدت تکذیب کرده و گفته است که چنین خبری نیست، چه دولت گذشته و چه دولت فعلی این موضع را انکار و شایعه مطرح می‌کنند، این است برخورد با نمایندگان؟.
 
نماینده بندرعباس خطاب به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی مردم استان هرمزگان رأی اول را به شما دادند و با امید این کار را کردند و امیدوار بودند که مشکلاتشان حل شود، نه اینکه بر مشکلاتشان اضافه شود.
 
وی افزود: آقای رئیس جمهور در دولت تدبیر و امید با بی‌تدبیری دولت، امید مردم به یأس و ناامیدی تبدیل شده است و خشت اول گر نهد معمار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج، خشت‌های اول دولت را کج نگذارید.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس بیان داشت: در شرایط فعلی که مشکلات عدیده‌ اقتصادی مردم را تحت فشار قرار داده است، آیا دامن زدن به این موارد که سبب درگیری‌‌های قومی، مذهبی و خسارت‌های فراوان می‌شود، ضرورت دارد.
 
جراره خاطرنشان کرد: این مصوبه غیر اصولی که سبب به خطر افتادن امنیت استان و کشور که عواقب بسیار خطرناکی را به دنبال خواهد داشت که با وجود تذکرات مسئولان استانی تبعات ناشی از این تصمیم غیرمنطقی گریبانگیر دولت می‌شود.
 
جراره با بیان اینکه لازم است که سریعا اقدام عاجل در این ارتباط صورت گیرد، اضافه کرد: ما به مسئولان استانی متذکر می‌شویم که با مردم به شایستگی رفتار و از هرگونه بدرفتاری و خشونت پرهیز کنند.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: آقای رئیس جمهور نگرانی به حق مردم استان هرمزگان از مصوبه انتزاع بخشی از هرمزگان و الحاق آن به فارس پیشینه دارد، که می‌توان به عملکرد سال‌های گذشته و حال مسئولان در حوزه‌های مختلف اعم از واگذاری‌های معاون، مدیریت‌های اجرایی کشور، عدم مواجه به اشتغالزایی برای جوانان هرمزگان، واگذاری‌های غیر اصولی صنایع و معادن در استان اشاره کرد.
 
وی گفت: آقای وزیر کشور به جای دستور برخورد با مردم به آنها و نمایندگان پاسخ قانع‌کننده بدهید و این مصوبه را لغو کنید، چراکه ما قانون‌گذار و ناظر بر اجرای مصوبات هستیم.
 
نماینده بندرعباس در پایان یادآور شد: آقای روحانی در خصوص لغو این مصوبه تدبیر و تسریع کنید و سبب بازگشت آرامش روحی و روانی در استان هرمزگان شوید تا از آسیب‌های بیشتر و جدی آن خودداری می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها