کد خبر: ۱۷۶۱۷۶
زمان انتشار: ۲۱:۱۱     ۰۳ آبان ۱۳۹۲
به دعوت کمیته دانشجویی«صیانت از منافع ایران» برگزار شد:
نمازگزاران تهرانی در این راهپیمایی که با نام «جمعه عذرخواهی آمریکا از نژادپرستی و فریبکاری» برگزار می شد شعارهایی نظیر «شرمن آمریکایی، خجالت خجالت» و «مرگ بر آمریکا» سردادند. راهپیمایان همچنین ضمن قرائت قطعنامه پایانی این راهپیمایی بر لزوم عذرخواهی دولت آمریکا از ملت بزرگ ایران و توجه دولت به اقتصاد ملی در کنار روند مذاکرات تاکید کردند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، مردم نمازگزار تهران و سایر شهرستان ها امروز در چهارمین جمعه پیاپی پس از اقامه نماز جمعه به راهپیمایی علیه سیاست های آمریکا پرداخته و در واکنش به سخنان توهین آمیز مقامات این کشور علیه ملت ایران، «نژادپرستی و فریبکاری» دولتمردان این کشور را محکوم کردند.

نمازگزاران تهرانی در این راهپیمایی که با نام «جمعه عذرخواهی آمریکا از نژادپرستی و فریبکاری» برگزار می شد شعارهایی نظیر «شرمن آمریکایی، خجالت خجالت»، «فریب و ظلم و دروغ، سیاست آمریکاست/ آمریکای جهانخوار، دشمن ملت ماست»، «تحریم می پذیریم، تحقیر نمی پذیریم»، «داخل DNA هر ایرانی، مبارزه با دشمن شیطانی»، «ما ملت غدیر و عاشوراییم/ علیه ظالم همه یک صداییم»، «مذاکره بهانه است، فریب دشمنانه است»، «هیهات منّا الذلّه» و «مرگ بر آمریکا» سردادند.

راهپیمایان همچنین ضمن قرائت قطعنامه پایانی این راهپیمایی بر لزوم عذرخواهی دولت آمریکا از ملت بزرگ ایران و توجه دولت به اقتصاد ملی در کنار روند مذاکرات تاکید کردند. متن این قطعنامه به این شرح است:

ما نمازگزاران جمعه تهران همگام با نمازگزاران جمعه سراسر کشور ضمن محکومیت اظهارات نژادپرستانه معاون وزیر خارجه آمریکا در مورد ملت ایران اعلام می داریم:

۱- سخنان اخیر مقامات ایالات متحده گواه دیگری برای اثبات فرمایش رهبر معظم انقلاب است که رژیم آمریکا رژیمی خودبرتربین، غیرمنطقی و غیرقابل اعتماد است. لذا مسئولین محترم لازم است سخنان خوش بینانه ای که گاه و بیگاه نسبت به دشمنان ملت ایران ابراز می دارند را رها کرده و از تجربه تاریخی ده ها سال ظلم و جنایت آمریکا علیه ملت درس عبرت بگیرند و با قوت و قدرت در مقابل دشمن ظاهر شوند.

۲- مقامات نژادپرست و فریبکار آمریکایی نیز بدانند که این یاوه گویی ها هیچ دستاوردی برایشان نخواهد داشت الّا اینکه دست چدنی ایشان برای آنها که فریب دستکش مخملی را خورده و گمان می کردند رویکرد ایالات متحده با لبخند و دم نزدن از آرمان ها عوض می شود نیز برملا شده و صفوف ملت برای ایستادگی در برابر دشمن مستحکم تر خواهد شد.

۳- سیاهه جنایت ها و ظلم های ایالات متحده علیه ملت ایران – که از جنگ و کودتا تا تحریم و دخالت های گوناگون در امور داخلی کشور- در آن یافت می شود همواره نصب العین ملت بوده و اینک نیز که دم از «وجود فریبکاری در دی ان ای ایرانیان» سخن گفته اند اصلی ترین مطالبه، عذرخواهی مقامات آمریکایی از این اظهارات پیش از مذاکرات آینده ژنو است.

۴- مسئولین محترم دولتی نیز لازم است در کنار پیگیری مذاکرات هسته ای از خبرسازی پیرامون مساله مذاکره عام و رابطه با آمریکا دست برداشته و توجه کنند که «مذاکره در موضوع پرونده هسته ای» و «رابطه با آمریکا» دو مقوله کاملا مجزاست و پیوند دادن این مقوله به یکدیگر غیر از لطمه زدن به پرونده هسته ای و کم شدن دایره حامیان تیم مذاکره کننده دستاوردی نخواهد داشت.

۵- جای تاسف است در مواجهه با کسانی که از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ملت ایران سخن می گویند و فریب را بخشی از دی ان ای ایرانیان می دانند کسانی در داخل کشور پیگیر حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده و تاسف بار تر آنکه این خیالات باطل را به امام راحل منتسب می کنند که بی تردید ملت ایران – مانند همیشه- پاسخ روشن آنها را در یوم الله عظیم ۱۳ آبان خواهند داد.







نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها