کد خبر: ۱۷۷۲۵۰
زمان انتشار: ۱۹:۲۲     ۰۷ آبان ۱۳۹۲
مدیرکل سابق امنیت داخلی لبنان گروهکی از شبه نظامیان را با سرمایه عربستان سعودی و نظارت بندر بن سلطان در طرابلس تاسیس کرده است.

به گزارش 598 به نقل از فارس، منابع آگاه به روزنامه الاخبار لبنان اعلام کردند که اشرف ریفی مدیر کل سابق نیروهای امنیت داخلی لبنان بعد از بازنشستگی به صورت مستقیم یک گروهک جدید را با عنوان احرار طرابلس تاسیس کرده که در ورای ناآرامی‌های طرابلس قرار دارند.

بنا بر اعلام منابع مربوطه سرمایه لازم برای تاسیس این گروه شبه نظامی در درجه اول از سوی عربستان سعودی رسیده و این گروه تحت نظارت بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان و مأمور پرونده‌های سوریه و لبنان فعالیت می‌کند.

منابع خبری لبنانی اخیرا اعلام کردند حزب‌الله لبنان به تازگی نامه‌ای از عربستان دریافت کرده که در آن از شرکت کردن در جنگ احتمالی "قلمون" برحذر داشته شده است. عربستان در این نامه به وضوح حزب الله را تهدید کرده که در صورت شرکت در جنگ "قلمون" لبنان را به آتش خواهد کشید.

در این نامه ذکر شده است که در صورت مشارکت حزب الله در جنگ احتمالی قلمون عربستان، لبنان را از صیدا تا طرابلس به آتش خواهد کشید و با راه انداختن جنگ داخلی در لبنان، حزب‌الله را به‌مدت ده‌ها سال وارد جنگ فرسایشی خواهد کرد که در اثر آن به صورت کامل از موازنه مقاومت در برابر اسرائیل خارج خواهد شد.

همچنین منابع حزب المستقبل لبنان اعلام کردند، عربستان سعد حریری را مامور کرده است تا به برانگیختن احساسات مردم و وادار کردن آنها برای شرکت در دوره‌های آموزش نظامی در عربستان طی دوسال آینده بپردازد. هدف از این امر محاصره کردن نیروهای حزب الله در جنوب لبنان و باز کردن یک خط امدادی از لبنان تا کوه‌های قلمون اعلام شده است.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها