کد خبر: ۱۷۷۴۱۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۹     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
عزل و نصب غیرقانونی رئیس موسسه
سرپرست نهاد ریاست جمهوری با نقض قانون شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس این موسسه را تغییر داد.
به گزارش 598 به نقل از علمی «خبرگزاری دانشجو»، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان مرجع وضع مقررات در بخش آموزش و فرهنگ کشور در حکم قانون و لازم‌الاجرا است و این امر بارها و به طور مکرر از سوی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای هم مورد تأکید قرار گرفته است به طوریکه مقام معظم رهبری همه دستگاه‌های کشور را به رعایت مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی توصیه و امر فرموده‌‌اند.
 
بر اساس این گزارش، به تازگی یکی از مصوبات لازم الاجرای شورای عالی انقلاب فرهنگی به شماره 1160/191 بدون توجه به بعد قانونی و لازم‌الرعایه آن از سوی سرپرست نهاد ریاست جمهوری نقض شده و باوجود هشدار قانونی مبنی بر رعایت قانون مذکور، وقعی به آن نهاده نشد.
 
بر اساس قسمت آخر بند 17 ماده اساسنامه موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی و تبصره ذیل آن اعضای هیئت امنا به مدت 5 سال انتخاب می‌شوند و تصمیمات و مصوبات آن نیز با رأی اکثریت اعضا لازم‌الاجرا و تغییر آنها تنها با پیشنهاد رئیس هیئت امنا و تصویب اکثریت اعضای هیئت امنا میسر است.
 
همچنین براساس بند 17 ماده مذکور هرگونه عزل و نصب رئیس موسسه در دوره پنج ساله مگر با رأی اکثریت اعضای هیئت امنا میسر نیست.
 
بر اساس ماده 8 اساسنامه این موسسه مقرر شده است که رئیس جدید موسسه باید به پیشنهاد اکثریت هیئت امنا انتخاب و منصوب شود ولی با وجود این مقررات قانونی، سرپرست نهاد ریاست جمهوری که به عنوان شخص حقوقی رئیس هیئت امنای موسسه است و اختیارات خود را از همان اساسنامه‌ای که نادیده انگاشته شده، گرفته است در یک اقدام شگفت‌انگیز و بدون اطلاع اعضای هیئت امنا رأسا مبادرت به عزل رئیس موسسه و انتصاب رئیس جدید کرده است.
 
براساس این گزارش، اعضای هیئت‌امنای این مرکز اعلام کردند که با توجه به عدم رعایت مقررات اساسنامه در عزل محمدشریف ملک‌زاده رئیس موسسه و نصب مسعود نیلی به عنوان رئیس جدید فعلا هرگونه امضاء یا اقدام رئیس منصوب غیرقانونی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها