کد خبر: ۱۷۷۶۵۹
زمان انتشار: ۱۹:۰۹     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
فعال رسانه‌ای افغانستان در مورد افتتاحیه دفتر خبرگزاری فارس در کابل گفت: یکی از خبرگزاری‌های بین‌المللی معتبری که در میان دست اندرکاران رسانه مورد توجه است و مردم افغانستان نیز به سبب نمایش چهره حقیقی این کشور به آن اعتماد دارند، خبرگزاری فارس است.

«ویس ناصری» کارشناس مسائل سیاسی و فعال رسانه‌ای افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، با اشاره به بحران کنونی در افغانستان و نقش رسانه در این کشور اظهار داشت: جنگ‌های نیابتی در افغانستان، حضور نیروهای خارجی شرایط بحرانی و خاصی را به این کشور تحمیل کرده و مردم افغانستان نیز با مشکلات مختلفی مواجه هستند.

وی افزود: این در حالی است که در چنین شرایطی رسانه‌های معتبر بین‌المللی که بیطرفانه و رسالت محور مسائل افغانستان را بررسی و حقایق را بازتاب می‌دهند به طور یقین مورد توجه خاص مردم است و خبرگزاری فارس بدین سبب جایگاه ویژه‌ای در میان دست اندرکاران رسانه در افغانستان دارد.

وی در ادامه افزود: رسانه‌های غربی بسیاری از واقعیت‌های جاری و حتی تلخ افغانستان را از نگاه قضاوت جهانی پنهان نگه می‌دارند بنابراین بازتاب دردها، مشکلات مردم و چهره حقیقی افغانستان به دوش رسانه‌های ارزش محور است.

ناصری در مورد مشترکات دو کشور ایران و افغانستان و نقش فارس در تحکیم ارزش‌ها اظهار داشت: افغانستان و کشورهای همجوار در یک حوزه تمدنی قرار دارند و سازنده یک تمدن بسیار درخشان در طول تاریخ بوده است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که افغانستان و ایران مشترکات عمیق فرهنگی، دینی، زبانی دارند بنابراین مردم دو کشور زبان یکدیگر را به سادگی و آسانی می‌فهمند و این تاثیر بسیاری بر رسانه‌های دو کشور به خصوص افغانستان دارد در عین حال ما دردهای مشترک، مشکلات مشترک، رسالت و مسئولیت مشترک تاریخی داریم که به خاطر حفظ ارزش‌ها، دفاع از آزادی، عقیده، تاریخ و ارزش‌های نیکان خود بایستی این زبان و گنجینه تاریخی را زنده نگه داریم.

مدیر پایگاه اینترنتی آزمون ملی ادامه داد: 2 کشور از امتیازات خاصی نسبت به سایر کشورهای منطقه برخوردارند و مهمترین آن زبان مشترک است در نتیجه اگر رسانه‌های ایران با قضایای افغانستان بیطرفانه و دلسوزانه برخورد و بازتاب دهنده رنج های افغانستان باشند، بایستی افتتاح دفتر خبرگزاری فارس را به فال نیک گرفت.

ناصری افزود: رسانه‌های غربی حاضر در افغانستان متاسفانه در طول 12 سال به جز نشان دادن باغ سرخ و سبز (وعده وعید) به مردم کار دیگری انجام نداده‌اند و از هزاران درد و رنجی که ملت افغانستان متحمل شده، یک هزارم آن را بیان نکرده‌اند.این در حالی است که مسئولیت به دوش رسانه‌های ارزش محور است و بسیاری از مطبوعات آزاد، بیطرف و رسالت محور مانند فارس نیوز استقبال می‌کنم که در افغانستان فعال شوند و واقعیت‌های این کشور را انعکاس دهند.

وی گفت: ملت افغانستان هم از حضور چند میلیونی افغان‌ها در ایران سپاسگزار است.

روز گذشته دفتر خبرگزاری فارس در افغانستان با حضور مدیرعامل این خبرگزاری، سفیر ایران در کابل و جمعی از کارشناسان، مقامات و نمایندگان پارلمان افغانستان افتتاح شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها