کد خبر: ۱۷۸۱۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۰۷     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
شبکه نمایش در این هفته ساعت 21 کارنامه و آثار هادی اسلامی را بررسی می‌کند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، شبکه نمایش هر هفته، ساعت 21 کارنامه و آثار یکی از بازیگران مطرح سینمای ایران و جهان را بررسی می کند.


برنامه این شبکه در سیری تقریباً منظم یک هفته در میان به بازیگران ایرانی و خارجی اختصاص می یابد. البته تا به حال کارنامۀ آثار حاتمی کیا که خالق مشهورترین آثار سینمای ایران است تنها کارگردانی است که کارنامه اش بررسی شده است.


نوبت بازیگران ایرانی در این هفته به هادی اسلامی، از بازیگران قدیمی سینما و تلویزیون رسید.


هادی اسلامی در سال 1318 در تهران به دنیا آمد. وی از زمان تحصیل در دبیرستان به بازیگری در تئاتر پرداخت. نخستین فیلمی که از او به نمایش در آمد دست شیطان (1360) نام داشت.


اسلامی سال 1364 برای بازی در فیلم «اتوبوس» جایزه بهترین بازیگر نقش اول را از چهارمین جشنواره فیلم فجر کسب کرد. این بازیگر مشهور آن سال های کشورمان علاوه بر سینما در چند سریال تلویزیونی از جمله «مرغ حق» (در نقش شهید مدرس) بازی کرده بود. وی قصد داشت نمایشنمامه «زیرگذر لوطی صالح» را مجدداً روی صحنه بیاورد که اجل مهلتش نداد و صبح روز پنجشنبه هفتم مرداد ماه 1372 بر اثر سکته قلبی درگذشت.


در این هفته از میان مجموعۀ آثار اسلامی اتوبوس، خواستگاری، دست شیطان، بهار در پاییز، دل نمک، مرغ حق و سرب پخش خواهد شد.


پیش از این آثار خسرو شکیبایی، پرویز پرستویی، بهرام رادان، علی نصیریان، عزت الله انتظامی و رضا کیانیان، جمشید هاشم پور، الهام حمیدی و ... از میان بازیگران ایرانی و همچین آنتونی کویین، تام هنکس، داستین هافمن، آلن دلون، جکی چان و جت لی و ... از میان بازیگران غیر ایرانی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها