کد خبر: ۱۷۸۳۵۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۱     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
شوراي حقوق بشر سازمان ملل متحد (HRC) بررسي و بازبيني هاي دوره اي را درباره وضع حقوق بشر کشورهاي جهان انجام مي دهد و به بررسي دقيق سوابق حقوق بشر در همه 193 کشور جهان مي پردازد.
به گزارش 598 به نقل از سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم استفان لندمن با عنوان " سابقه تاسف آور حقوق بشر اسرائيل " مي نويسد:اين روند در واقع به هر يک از کشورها امکان مي دهد تا اعلام کنند چه  اقداماتي را براي بهبود اوضاع حقوق بشر انجام داده اند و به کدام تعهدات خود در زمينه حقوق بشر جامه عمل مي پوشانند.

در ماه ژانويه اسرائيل انتقادات از وضعيت حقوق بشر خود را سوگيري هاي ضداسرائيلي خواند و 29 اکتبر بار ديگر متحدان اروپايي اسرائيل تلاش کردند در گزارش شوراي حقوق بشر دست ببرند. بديهي است که اسرائيل حقوق اساسي شهروندان عرب خود را نقض مي کند و حتي فعالان يهودي با رفتارهاي خشن  و ناگواري مواجه هستند. اين گونه اقدامات در اسرائيل در واقع بازتابي از سياست هاي رسمي اين رژيم است.

وضعيت فلسطينيان در مناطق اشغالي به مراتب بدتر است. فلسطين و به ويژه نوار غزه  بزرگترين زندان رو باز جهان است. از سال 1948 ميلادي تاکنون فلسطينيان هر نوع توهين ، تحقير و جنايت عليه بشريت را متحمل شدند و آنها روزانه با سوء استفاده و بدرفتاري هاي زيادي مواجه هستند.
سي ام سپتامبر گذشته مرکز عداله که مرکز حقوقي دفاع از حقوق اقليت اعراب در اسرائيل است ، گزارشي را براي ارائه در نشست دوره اي بازبيني شوراي حقوق بشر سازمان ملل در تاريخ 29 اکتبر 2013 تهيه کرد. 

عداله در اين گزارش اعلام کرد اسرائيل قانون اساسي ندارد. هيچ يک از قوانين اسرائيل متضمين حق برابري و يا منع تبعيض نژاد پرستانه مستقيم و غيرمستقيم نيست.هجدهمين کنست اسرائيل بين سال هاي 2009 تا 2012 در واقع بدترين عملکرد را داشته و قوانين نژاد پرستانه به صورت خيلي عادي در آن تصويب شده است.

در جلسه ماه ژوئيه کنست ، 35 قانون تبعيض آميز جديد ارائه شد. حقوق بشر در اسرائيل به طور مرتب نقض مي شود. اسرائيل اقدمات تبعيض آميزي را عليه شهروندان عرب خود انجام مي دهد که اين اقدامات واقعا در همه راههاي غيرقابل تصور است. با اعراب همانند تهديدات ستون پنجم رفتار مي شود. عرب بودن به معناي از دست دادن همه حقوق اساسي است.

موسسه حقوق مدني در اسرائيل (ACRI) اعلام کرد  "شهروندان عرب با اقدامات تبعيض آميز در همه زمينه ها مواجه هستند و طي سال هاي اخير رويکرد خصومت و بي اعتمادي به شهروندان عرب با در نظر گرفتن آنها به عنوان اقليت عربي که تهديد محسوب مي شوند ، بيشتر غالب و مشخص شده است."

اين موسسه در گزارشي مي نويسد اختلافات اجتماعي اقتصادي قابل توجهي بين گروه هاي اعراب و يهوديان به ويژه در زمينه زمين ، برنامه ريزي شهري ، مسکن ، توسعه اقتصادي و آموزش وجود دارد.

بر اساس اين گزارش بيش از نيمي از خانواده هاي فقير در اسرائيل ، خانواده هاي عرب هستند.
صهيونيست دشمن يهوديان و غيريهوديان است و صلح جهاني را به مخاطره مي اندازد و بشريت را تهديد مي کند. صهيونيست مخرب ، نژاد پرستانه ، افراطي ، غيردموکراتيک و نفرت انگيز است. صهيونيست ادعاي برتري يهوديان ، يگانگي و " انسان هاي برگزيده خداوند" را دارد. 

صهيونيست حقوق اساسي و مدني را نقض مي کند و راه مقابله را به جاي ديپلماسي بر مي گزيند ،حامي خشونت است و به طور کلي به دنبال برتري از راه نظامي گري ، ارعاب و تهاجم است.

جوئل کوول نيز در کتاب خود با عنوان " غلبه صهيونيسم " مي نويسد ايجاد يک کشور واحد دموکراتيک در اسرائيل و فلسطين در واقع اسرائيل را به ماشيني براي نقض حقوق بشر تبديل مي کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها