کد خبر: ۱۷۸۴۹۰
زمان انتشار: ۲۰:۱۰     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
نماینده دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی درباره گرایش دولت به حزب سیاسی خاصی، گفت: در چینش وزرای دولت روحانی عنایتی به استفاده از اصلاح طلبان نیست و اکثر وزرای دولت از نزدیکان به آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند که بیشتر آنها کارگزارانی به شمار می روند.

به گزارش 598 ، اکبر اعلمی در گفتگو با خبرنگار مهر، در پاسخ به سئوالی در خصوص نحوه چینش نمایندگان مجلس شورای اسلامی در دور آینده افزود: تجربه ثابت کرده که در دوره هر رئیس جمهور، احزاب و فراکسیون های جدیدی شکل می گیرد که متمایل به دولت هستند.

وی تصریح کرد: برآورد من این است که بخش زیادی از نمایندگان فعلی مجلس در انتخابات بعد حذف می شوند و جای آنها را افرادی خواهند گرفت که مواضع آنها به دولت روحانی نزدیک تر باشد.

نماینده دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شانس اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی آینده کم است، گفت: اکثر اصلاح طلبان را به اسم فتنه و یا تندرو بودن حذف خواهند کرد و رقابت بین گروه حامیان و مخالفان دولت شکل می گیرد و در این میان اعتقاد من به پیروزی حامیان دولت در مجلس آینده شورای اسلامی است.

چینش وزرای دولت تمایل به کارگزان است تا اصلاح طلبان

اعلمی در پاسخ به این سئوال که تمایل دولت بیشتر به کدام حزب سیاسی، گفت: در چینش وزرای دولت روحانی عنایتی به استفاده از اصلاح طلبان نیست و حتی خط مشی که ما به عنوان اصلاح طلب داریم با آنها یکی نیست.

وی تصریح کرد: اکثر وزرای دولت از نزدیکان به آیت الله هاشمی رفسنجانی و بیشتر آنها کارگزارانی هستند.

نماینده دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دو حزب توسعه و اعتدال و کارگزاران بیشترین نقش را در دولت روحانی ایفا می کنند.

 

جریانی خاص برای ناکار آمد جلوه دادن روحانی برنامه ریزی می کند

اعلمی در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار مهر، مبنی بر مشکلات موجود بر سر راه فعالیت دولت جدید گفت: کارشکنی اقتدار گرایان و اصولگرایان افراطی و عدم تحمل پذیری در مقابل سیاست های جدید از جمله مشکلات داخلی دولت جدید است.

وی افزود: در بحث سیاست های خارجی نیز چالشی دیگر مطرح است که اگر در این بخش دولت موفق شود ممکن است بخشی از مشکلات داخلی نیز از بین برود که البته در این ناحیه نیز افراد افراطی داخل کشور در حال سنگ اندازی هستند.

نماینده دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریان و گروهی خاص تصمیم دارند با سنگ اندازی و افراطی گری دولت را نا کار آمد نشان دهند.

مخالفت با روحانی به تندی زمان خاتمی نیست

اعلمی در پاسخ به این سئوال که آیا ممکن است رئیس جمهور نیز بعد از پایان دوره فعالیت خود اعلام کند که گروهی اجازه کار کردن به من ندادند، گفت: کارشکنی ها و مخالفت های امروز به تندی زمان خاتمی نیست.

وی تصریح کرد:عدم تحمل سیاست های دولت و نبود صبر و شکیبایی که در زمان احمدی نژاد وجود داشت از جانب گروهی برای دولت مشکل آفرین است اما تندی آن مثل زمان خاتمی نیست.

نماینده دوره ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اراده ای عظم خود را جزم کرده که مشکلاتی را پیش روی دولت قرار دهد تا دولت در انجام تعهدات خود به مردم با مشکلاتی مواجه شود که البته اینگونه رفتار های مخالف دولت به اندازه دولت خاتمی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها