کد خبر: ۱۷۸۶۶۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
رئيس فدراسيون فوتبال کشورمان گفت: بالتر در سفري که به ايران خواهد داشت با رئيس جمهور ملاقاتي خواهد داشت.

598: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص سفر قریب الوقوع سپ بلاتر و شیخ سلمان گفت: همایش بین المللی علم و فوتبال که از مدتها پیش قرار بود برگزار شود این هفته به انجام خواهد رسید که این اتفاق بعد از 3-4 سال در ایران به وقوع پیوسته و میهمانانی از رشته پرطرفدار فوتبال در اين همايش حضور خواهند یافت. سپ بلاتر و شیخ سلمان به همراه هیئت بلند مرتبه ای از رئیس afc و ناظران حضور خواهند یافت که به مدت 2 روز در کشورمان مي مانند.

 

وی افزود: تمامی تلاش بر این بوده که اين اتفاق توسعه فوتبال ایران را به همراه داشته باشد و برگزاری این همایش جایگاه ایران را در آسیا تغییر خواهد داد.

 

وی در خصوص برنامه های رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در کشورمان گفت: قرار است "بلاتر" و همراهش در این سفر میهمانان ویژه همایش باشند و در این سفر مذاکراتی در جهت توسعه فوتبال به انجام برسد.

 

کفاشیان اهداف سفر را این چنین شرح داد و عنوان کرد: هدف کلی از این سفر بازرسی از امکانات و پیشرفتهای اخیر ورزش فوتبال در کشورمان، ارائه پیشنهادهای کلی در جهت توسعه فوتبال، بازدید از برخی ورزشگاه های کشور تشریح شده است که البته در این سفر قرار است "بلاتر" به همراه هیئت همراه دیداری با ریاست جمهوری داشته باشند و نقطه نظرهایی در جهت تقویت و توسعه فوتبال ایرانی ارائه و اتخاذ شود.

 

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه به بازی ایران- آمریکا (قطعیت یا عدم قطعیت آن) پرداخت و تأکید کرد: این را بدانید بازی ایران- آمریکا در فدراسیون فوتبال برنامه ریزی شده،‌ موافقت کادر فنی 2 تیم اخذ شده و اسپانسرش هم تعیین شده است که بر این اساس قرار است اواخر اردیبهشت ماه تیم ملی ایران با آمریکا دیداری داشته باشد که در خاک این کشور به انجام خواهد رسید.

 

کفاشیان ادامه داد: تمامی کارهای ورزشی- فوتبالی این کار انجام شده و فقط کارهای دیپلماتیک آن باقی ست که آن هم در حال پیگیری است و قرار است تیم ملی کشورمان در تورنمنت 4 جانه با حضور تیم های از 2 تیم از اروپا یک تیم از آمریکای جنوبی و تیم ایران برگزار شود که اواخر اردیبهشت ماه انجام و پس از آن تیم ملی راهی کشور برزیل خواهد شد و در این راستا قراردادی تنظیم شده،‌ مذاکرات اولیه صورت گرفته و آمریکا هم قطعاً راضی به این بازی خواهد بود.

 


وی در پاسخ به سؤال "میزبانی جام ملتهای آسیا" به کجا رسید اظهار داشت: نمایندگان AFC اواسط دی ماه و اوایل بهمن ماه قرار است از ورزشگاه های 4 شهر تهران – مشهد – اصفهان و تبریز بازدید کنند  واین ورزشگاه ها را ارزیابی کنند و نتیجه را هم اعلام نمایند. بعد از قضیه تعیین اسپانسر پیش می آید که اقداماتی در جهت اخذ میزبانی جام ملت های آسیا صورت پذیرد. فراموش نکنید 4-5 سال طول می کشد تا کارهای میزبانی درست شود  واین با سازمان دهی قوی صورت خواهد گرفت. این کار فدراسیون فوتبال نیست بلکه تمامی مسئولان باید کمک کنند که زیر ساخت ها را تقویت کنند و ما نیز مذاکره خواهیم کرد تا کشورمان به افتخار میزبانی جام ملت های آسیا آینده دست یابد.

 

رئیس فدراسیون فوتبال به امتیازات این جام اشاره و افزود: ما قرار نیست امتیازی به کسی بدهیم بلکه هزینه هایی از طریق اسپانسر "حق پخش تلویزیونی " و سایر در آمد هایی که خواهد داشت نسیب کشورمان خواهد شد و برای پيشرفت تیم فوتبال کشورمان نیز مفید است.

 

علی کفاشیان در پاسخ به سوال چرا تیم ملی اصلاً بازی تدارکاتی ندارد تصریح کرد: متاسفانه گفته شما درست است و دلیلش هم این است از طریق وزارت امور خارجه باید با سفرای کشورهایی که قرار است با آن ها بازی صورت بگیرد و سپس فدراسیون ها ارتباط برقرار می کردیم تا دست واسطه ها در بین نباشد اما روابط ما ضعیف بود واین شد که عملاً بازی تدارکاتی نداشتیم ولی تلاش شده با ارتباط بیشتر بازی های تدارکاتی خوبی صورت بگیرد تا ارزش تیم بیشتر مشخص شود. هم اکنون تمامی فدراسیون ها از این طریق بازی های خود را انجام می دهند.

 

وی در خصوص لیست بازی های تدارکاتی سرمربی تیم اظهار داشت: کی روش تازه به ایران آمده است و هنوز هم لیست اعلام نشده است ولی بسیار مایلند دیدارهایی با کشورهای اروپایی آمریکای جنوبی یا افریقا برگذارشود و تلاش ما این است از طریق وزارت خارجه این مسئله را پیگیری کنیم ولی اکثر تیم ها از اروپای شرقی مرکزی، افریقا و امریکای جنوبی هستند.

 

وی به اهداف سفر کی روش به برزیل پرداخت و افزود: هدف کی روش از سفر به برزیل تعیین محل اسکان تیم تعیین محل اردو که هم نهایی و هم قطعی شده است که پس از برگزاری تورنمنت چهار جانبه عازم برزیل خواهند شد.

 

کفاشیان در پایان اظهار امیدواری کرد: امیدواریم که با برنامه ریزی مناسب هم میزبانی جام ملت ها اخذ و هم با رایزنی بیشتر دیدارهای تدارکاتی مناسبی در جهت تقویت فوتبال کشورمان برگزار شود تا شاهد موفقیت تیم ملی درجام جهانی باشیم.

باشگاه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها