کد خبر: ۱۷۸۹۰۲
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع ارشد عربستان گزارش داد، کشورهای حوزه خلیج فارس به رهبری ریاض در حال تامین مستقل حمایت نظامی برای مخالفان سوری در بحبوحه ناکامی‌ آمریکا در این مساله هستند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، مقام‌های عربستانی اعلام کردند که طرف آمریکایی را در همکاری برای آموزش و مسلح کردن مخالفان سوری کنار گذاشته‌اند و این تصمیم پس از آن صورت گرفت که واشنگتن تصمیم گرفت تا حمله به سوریه را متوقف کند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: برنامه عربستان برای گسترش تاسیسات آموزشی در اردن و افزایش ارسال تسلیحات به گروه‌های مخالف دولت دمشق برای مقابله با عناصر افراطگراست.

مقام‌های دولت عربستان همچنین به روزنامه واشنگتن پست گفتند که مذاکرات میان دولت‌های منطقه درباره عملیات موازی مستقل از اقدامات آمریکا به منظور کمک به مخالفان دولت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در حال انجام است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا قرار است امروز (یکشنبه) برای مذاکرات با مقام‌های سعودی و به منظور احیای روابط متزلزل با این کشور وارد ریاض شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها