کد خبر: ۱۷۸۹۱۲
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
درگیری‌ میان حوثی‌های یمن و سلفی‌های این کشوربرای چهارمین روز پیاپی به شدت ادامه یافت و منابع محلی از کشته شدن بیش از 350 تن در این درگیری‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، درگیری میان حوثی‌های و سلفی‌های یمن در استان صعده، واقع در شمال این کشور همچنان ادامه دارد و بنا به گفته منابع محلی تاکنون بیش از 350 تن از دو طرف در این درگیری‌ها کشته شده‌اند که آمار تلفات حوثی‌ها به مراتب بیشتر است.

منابع قبیله‌ای در استان صعده کردند، حوثی‌ها همچنان شهر دماج که یکی از مراکز اصلی سلفی‌ها محسوب می‌شود را زیر آتش توپخانه و کاتیوشا گرفته‌اند که تاکنون بیش از 55 تن از سلفی‌ها در این گلوله باران کشته شده‌اند.

در همین حال قبایل همپیمان سلفی‌ها در شمال یمن نیز برای رویارویی با حوثی‌ها متحد شده‌اند و حملاتی را به مواضع آن‌ها انجام دادند که بنا بر آمار غیر رسمی بیش از 300 حوثی تاکنون در این حملات کشته شده‌اند.

در همین حال ارتش یمن اعلام کرد که نیروهای خود را برای جلوگیری از بالا گرفتن تنش‌ها به منطقه اعزم کرده است.

این خبر از سوی سخنگوی سلفی‌ها تکذیب شده و آنها اعلام کردند که حتی یک تن از نیروهای ارتش به منطقه اعزام نشده و درگیری‌ها در شمال یمن به ویژه در شهر دماج به شدت ادامه دارد.

صلیب سرخ نیز با هشدار نسبت به وضعیت انسانی در مناطق درگیر در شمال یمن، اعلام کرد: تعداد زیادی از غیر نظامیان زخمی‌ که در درگیری‌های شمال یمن آسیب دیده‌اند وضعیت بسیار ناگواری دارند و ارسال کمک برای آنها ممکن نیست.

صلیب سرخ در بیانیه‌ای اعلام کرد: با وجود تلاش‌هایی که انجام شده اما کمک‌های ارسالی و هیات‌هایی که به مناطق درگیری اعزام شده‌اند، هنوز به این مناطق نرسیده و جان بسیاری از زخمی‌ها و غیر نظامیان در استان صعده در خطر است.

با بالا گرفتن درگیری میان حوثی‌های شیعه و سلفی‌ها در شمال یمن، احتمال آغاز جنگ داخلی در این کشور وجود دارد و مسئولان یمنی بیم آن دارند این جنگ به تمام مناطق کشورشان سرایت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها