کد خبر: ۱۷۹۹۹
زمان انتشار: ۲۲:۵۹     ۲۹ مرداد ۱۳۹۰
به ارغوان رضایی توهین نکنید!
وبلاگ هویتنا نوشت:

این یادداشت برای کسانی نوشته شده است که به دلیل چاپ عکس خانم ارغوان رضایی در نشریه خاتون، به ایشان توهین کرده اند.


أحبّائي..

إستمعتُ إلى رسالتِكم وفيها العِزُّ والإيمان
فأنتم مِثلما قُلتُمْ رجالُ اللهِ في المَيدان

ووعدٌ صادقٌ أنتُم وأنتُم نصرُنا الآتي
وأنتم من جبالِ الشمسِ عاتيةٌ على العاتي

بِكُم يتحرّر الأسرى بِكُم تتحرَّرُ الأرضُ
بقبضتِكم بغضبتِكم يُصان البيت والعِرضُ

بُناةُُ حضارةٍ أنتم وأنتم نهضةُ القيمِ
وأنتم خالدون كما خلودُ الأرز في القِممِ

وأنتم مجدُ أمَّتِنا وأنتم أنتمُ القادة
وتاجُ رؤوسِنا أنتم وأنتم أنتُم السادة

این بخشی از ترانه جولیا پطرس، خواننده مسیحی لبنانی برای حزب الله و سید حسن نصر الله است. سروده های مختلفی پس از جنگ 33 روزه حزب الله با اسرائیل توسط خوانندگان لبنانی در بزرگداشت سید حسن نصرالله اجرا شد. در سال 2006 خواننده مسیحی زن لبنانی جولیا بطرس در آلبوم خود به نام "اتعودنا علیک" آهنگ مشهوری به نام "احبّایی" در پاسداشت سید حسن نصرالله سرود که متن آن بر اساس پیام تلویزیونی نصرالله به مبارزان حزب الله در جنوب لبنان پس از جنگ 33 روزه بود. کلیپ این آهنگ در ویرانه های شهر بنت جبیل فیلمبردای شد. درآمد حاصل از فروش این آهنگ، سه برابر پیش بینی های انجام شده به سه میلیون دلار رسید که تمام آن به خانواده های کشته شدگان لبنانی جنگ با اسرائیل و سربازان کشته شده حزب الله در جنگ 33 روزه و عملیات نهر البارد تقدیم شد. در سال 2007 علاء زلزالی خواننده لبنانی آهنگی با عنوان "یا نصرالله" درباره دبیرکل حزب الله لبنان سرود.

آقای زائری(سردبیر نشریه خیمه) در خاطراتشان از لبنان نیز اینطور نقل می کنند: " ببینید یک خواننده زن مسیحی می‌آید و پیام آقای نصرالله را می‌خواند و بعد هم همسرش می‌رود پیش آقای نصرالله و پیغام این خانم را می‌برد و می‌گوید که من می‌دانم آقای نصرالله این ترانه را گوش نمی‌کند ولی آرزویم این بود که ایشان این ترانه را بشنوند. آقای نصرالله هم متقابلاً هدیه‌ای برای ایشان می‌فرستد. من فکر می‌کنم بزرگ‌ترین کاری که حزب‌الله انجام داده این است که تصویری از شیعه در لبنان و به تبع آن در جهان به وجود آورده که به بازسازی و شفاف‌سازی آن خیلی کمک کرده است. به‌عنوان مثال این پیمان بسیار مهم، حساس و استراتژیک حزب‌الله و جریان آزاد ملی به رهبری میشل عون و این جریان از مسیحیت را معمولاً همه از ناحیه سیاسی نگاه می‌کنند ولی من معتقدم زیرساخت این پیمان جنبه فرهنگی و اجتماعی آن است. یعنی در مناطقی که تصور می‌شده که همیشه مسلمانان با مسیحیان در حال جنگند، شیعه آمده به‌عنوان ویترین و جلودار جریان‌های اسلامی با یک جریان پرقدرت مسیحی در لبنان پیمان بسته و ظاهر پیمان هم سیاسی است و زمینه و عقبه پیمان کاملاً جنبه فرهنگی و اجتماعی دارد. آقای نصرالله در بعضی مصاحبه‌هایش در مورد گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت به جهت اعتقادی و نظری اشاره کرده و متأسفانه ما خیلی به آن توجه نکرده‌ایم این مطلب را بگیرید تا روابط اجتماعی این مردم. در بیروت وقتی نمایشگاه محصولات کشاورزی و خدمات خانگی برپا می‌شود شما می‌بینید زنان مسلمان و مسیحی کنار هم در غرفه‌ها نمایشگاه را اداره می‌کنند."

حالا از این مقدمه چه نتیجه ای می خواهیم بگیریم؟؟!

اون موقع که خبر این ابراز ارادت خواننده مسیحی به سید حسن رو شنیدیم همگی احساس خوبی پیدا کردیم. چرا وقتی کلی دختر با لباس نامناسب از نظر حجاب به استقبال احمدی نژاد در بیروت آمدند موضع نگرفتیم و نگفتیم که باید احمدی نژاد ماشین استقبال رو نگه می داشت و می گفت هر کی که حجابش درست نیست، لازم نیست برای من دست تکون بده. بهتره بره اول حجابشو درست کنه.

یا اینکه چرا دوستانی که امروز به ارغوان رضایی توهین می کنند، در 9 دی به دختری که موی رنگ شدش بیرون بود از روسریش و کفن پوشیده بود که فدایی رهبر باشه، تذکر ندادند و از صف راهپیمایان یوم الله 9دی بیرونش ننداختند. یا چرا از حجاب خانمهایی که تو اغتشاش سبزا میامدن یا تو تشییع جنازه آقای منتظری بودن تقدیر نکردید. بنده خودم شاهد حضور بانوانی در تشییع آقای منتظری بودم که فقط بینیشون پیدا بود و حجاب رو در حد المپیک رعایت میکردن. پس چرا از اونها بیش از دخترای با مانتوی آستین کوتاه با مچ بند سبز عصبانی می شدیم و می شدید.

پس حالا شما را چه شده است؟!!!

حرف این نیست که خانم ارغوان رضایی الگوی یه زن مسلمان هستند. نه. به نظر خود بنده هم این معرفی به عنوان الگوی موفق مناسب نبود. اما صحبت سر این مطلبه که یادمون نره که ارغوان رضایی در اوج درگیری که خیلی از بزرگان به ظاهر اصولگرا، از کوچه ای که عکس احمدی نژاد داشت رد نمی شدند که نکنه بهشون بگن احمدی نژادی، از احمدی نژاد و جریان عدالت خواه و پایبند به هویت اسلامی ایرانی حمایت کرد و کلی فحش شنید.

باز هم عجله نکنید لطفاً؛

از نتیجه این حرف نمی خواهم به نسبی گرایی اخلاقی و بی اهمیت بودن مناسک دین هم برسم. پس سریع نگویید که پس منظورت اینه که حجاب مهم نیست و فقط کافیه حامی حق باشی و هر جور خواستی باش و از این حرفا...

نه اصلاً؛

قطعا حجاب واجب و لازمه و چادر هم برترین حجاب زن باوقار و متین مسلمانه.اما

اما باید بین جهت گیری و فکر و عمل یه رتبه بندی کرد. فرض کنید کسی جهت رو درست تشخیص داده اما فکرش درست نیست. ...

حالا فرض کنید کسی جهت رو درست تشخیص داده اما در فکر یا عمل اشتباه کنه. مثل کی؟

مثل بخشی از بچه های جنگ که هنوز تو جبهه هم بعضی از اعمال بدشون رو ترک نکرده بودند و به مرور داشتن تغییر میکردن و شهید بهشتی به بزرگان عرفان میگه باید از اینا درس عرفان و سلوک یاد بگیرن.

به روز عاشورا دقت کنید. این طرف زهیر بن قین تو لشگره امام هست که خیلی ظاهر اعمالش از نگاه ما میزون نبوده اما تو سپاه عمر سعد کسایی هستن که اهل نماز شب و تهجد و ... بودند.

شما کدوم رو ترجیح میدید؟

پس میشه بین نسبی گرایی و مطلق نگری راه سومی رو دید که چارچوب و جهت حق و درست، توش حفظ میشه اما در اون چارچوب میشه نسبی عمل کرد و سبک و سنگین و دید که باید به ارغوان رضایی که حجاب رو رعایت نمیکنه توجه کرد و روی علاقه مندیش به هویتش سرمایه گذاری کرد تا به درک بهتری از دین و مناسک دین برسه. یا اینکه بهش گفت که ما این طرفداری بدون حجاب رو نخواستیم و ایشون رو تحویل اردوی دشمن داد!!!

کسی که جهت حق رو تشخیص میده اما تفکر و رفتارش درست نیست مقبول تر از کسی که است که ظاهر اعمالش درسته و نماز و روزه و حجابش رو میزون انجام میده اما در جنگ جمل سوار شتر سرخ مو میشه و 25 خرداد میاد به خیابون انقلاب تا بگه مرگ بر اصل ولایت فقیه!!!

پس لطفاً به ارغوان رضایی توهین نکنید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
سلام
اینو بگم که کار بجایی رسیده که باید مارادونا را ول کنیم بچسبیم به غضنفر
به شرع کاری نداریم در قرآن برای حجاب شفاف اتما م حجت کرده ،من لاابلی اولین نگاه آلود ه ام به زنی است پوشش مناسبی ندارد بعد بهکسی که نگاه منو به خودش جلب میکنه مانند زنی که با چادر به غیر از رنگ مشکی بیرون میآید به قول معروف بااین پوشش جورایی چراغ سبز می زنه ولی ان خانمی که باپوشش مناسب وچادر مشکی بیرون میاد به قولی سنگینه ومتین این اهلش نیست.
حالا بزنیم تو سر خودمون همه چیزرا به هم وصل کنیم که بخواهیم حرف خودمان را به کرسی برسونیم
غنضفر یه گل دیگه به خودیم زد
شرع حجاب کامل و میگه ما میزنیم تو سرهمدیگه چادر مشکی سفید فلانی نه فلانی
بابا 2هیچ عقبیم
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۳۲ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۰
۰
۰
لذت بردم. واقعاً قشنگ بود. دست نویسنده ی این سطور را با افتخار میبوسم. خدا بهمراهت. کاشکی همه مثل شما فکر می کردند، نه افراطی و نه تفریطی....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها