کد خبر: ۱۸۰۵۰۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۸     ۱۸ آبان ۱۳۹۲
کفاشیان در برنامه ورزش از نگاه دو گفت: «اين برنامه ايراد دارد، ساختار صداوسيما ايراد دارد، مجري ايراد دارد، تهيه‌كننده ايراد دارد.»

598؛ علي كفاشيان رييس فدراسيون ايران شب گذشته با حضور در استوديو برنامه ورزش از نگاه دو، پس از يك ساعت بحث با عصبانيت و به بهانه اي جمع را ترك كرد تا از شنيدن انتقادات صريح مجري و كارشناس برنامه فرار كند. اين چهره تازه رييس فدراسيون فوتبال است، مردي كه ديگر تاب انتقاد ندارد، موبايلش را از جيب بيرون مي‌آورد، نگاهي به پيامك مي‌كند و به مجري مي‌گويد: «من قبلا هم گفتم ‌ميهمان دارم و بايد الان بروم.» مردي كه ديگر "فرار را به قرار ترجيح مي‌دهد!"

 

او ديگر حوصله انتقاد شنيدن ندارد و براي همين در مجمع با اعضاي آن درگيري لفظي پيدا مي‌كند و وسط يك برنامه تلويزيوني، ناگهان يادش مي‌آيد كه ‌ميهمان دارد و بايد برود، آن هم ساعت 2 نيمه شب! جالب اينجاست كه قبل از برنامه اعلام كرده بود تا آخر مي‌ماند!

 

او حالا كم‌حوصله‌تر از قبل شده است، نوعي غرور كه در اين سال‌ها ديده نشده بود. او كه محصول "فريب دموكراسي" بود، حالا همانند مرداني رفتار مي‌كند كه نه دوست دارند انتقادي بشنوند و نه دوست دارند از چالش‌ها و سوء مديريت‌ها كسي چيزي بگويد. مديريتي غيردموكراتيك، بدون در نظر گرفتن نظرهاي مردمي؛ حالا همان‌ها كه حامي رسانه‌يي او بودند، تبديل به منتقدش شده‌اند. حالا علي كفاشيان براي آنها مساله اصلي فوتبال ايران شده است.

 

آنها به دموكراسي همچنان اعتقاد دارند و مي‌گويند كه دموكراسي يعني كنار گذاشتن دموكراتيك افراد غيردموكراتيك! تخلف‌هاي فراوان در انتخابات هيات‌ها، ماجراي صورت‌هاي مالي و برخي فعاليت‌ها موجب شده تا بسياري او را فردي غيردموكراتيك بنامند.

 

همه‌چيز از گزارش یک روزنامه درباره ابهامات مالي فدراسيون فوتبال براي ارائه به مجمع آغاز شد، در اين گزارش اعداد اصلا ربطي به هم نداشتند و خبري هم از برنامه نبود!

 

اما در جلسه چه گذشت: «در برنامه ورزش از نگاه دو كفاشيان و عزيزمحمدي به عنوان ميهمان و پيمان يوسفي و علي عالي به عنوان مجري و كارشناس حضور داشتند و صادق درودگر مديرعامل ملوان هم به عنوان منتقد كفاشيان روبه‌روي وي نشسته بود.

 

سوالات ميهمان‌ها از كفاشيان ابتدا با واكنش‌هاي خاص او مواجه شد و آقاي رييس به وضوح به مسخره كردن، خنديدن و ايگنور كردن سوال‌ها پرداخت. اما با سنگين شدن فضاي جلسه كفاشيان ابتدا با عصبانيت جواب تندي به درودگر داد و سپس با بهانه كردن موضوع بدرقه ميهمان‌هاي خارجي اقدام به ترك برنامه كرد.

 

اين در حالي بود كه بحث ما بين ميهمان‌ها درباره فدراسيون يك ساعت ديگر ادامه پيدا كرد. اين گفتگوي پرتنش از آنجا آغاز شد كه درودگر و كارشناس برنامه با استفاده از كارنامه مالي ارائه شده به اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال، بي‌انضباطي‌هاي مالي و بي‌سوادي‌هاي موجود در تنظيم اين اسناد مالي را به رخ كفاشيان كشيدند.

 

كفاشيان همان طور كه در ابتدا گفته شد البته در ابتداي قصه تنها به تمسخر درودگر و عالي پرداخت. اما با شنيدن اين جمله كه افراد كوچكي در فدراسيون كار مي‌كنند در دفاع از آنها پاسخ تند و تيزي به درودگر داد.»

 

همچنين در ادامه انتقاداتي نسبت به حضور خبرنگاران در مجمع مطرح شد كه كفاشيان گفت: «اين مجمع باعث شد تا من براي بار بعد با تجربه شوم. خودم را قوي كنم. بازرسي كل كشور و ديوان محاسبات اگر بگويند حسابرسي درست است بايد پذيرفت.»

 

صادق درودگر در بين صحبت‌هاي كفاشيان گفت: «در آخرين جلسه‌اي كه با هيات‌ها در مشهد برگزار شد نفري 2 ميليون به آنها داديد و مي‌خواستيد رأي جمع كنيد! چرا اين پول قبلا پرداخت نشده است؟ مجمع عمومي بالاترين ركن يك سازمان است. احترام به مجمع واجب است اما شما با 2 مديري كه اعتراض داشتند رفتار خوبي نداشتيد.

 

كفاشيان انساني ورزشي است اما علاقه دارد از افراد كوچك در كنار خود استفاده كند. اجازه بدهيد 4 تحصيلكرده ورزش كمك‌تان كنند. كسي كه در شهرستان خودش تيمش سقوط كرده، بانوانش منحل شده و نتايجش اصلا خوب نبوده را نايب‌رييس اول خود كرديد.»

 

كفاشيان هم واكنش نشان داد و گفت: «شما به كسي توهين نكنيد. سليقه شما همين است. شما روزي به من گفتيد اگر من بيايم دفتر شما چه پستي به من مي‌دهيد من گفتم اهل اين حرف‌ها نيستم.»

 

او سپس به پيمان يوسفي درباره ايرادهاي فدراسيون فوتبال به او گفت: «اين برنامه ايراد دارد، ساختار صداوسيما ايراد دارد، مجري ايراد دارد، تهيه‌كننده ايراد دارد.»

 

و اين واكنش او لحظه ای پس از آن بود كه كفاشيان داشت با حركت سر و بازي چشم‌ها مباحث مطرح شده در اين برنامه را مسخره مي‌كرد.

 

جالب اينكه وي در پاسخ به همه انتقادها از يك جمله ديوانه‌كننده استفاده مي‌كرد. اينكه: «قبول داريم!» و اين قبول داريم بدون پذيرفتن مسئوليت اشتباهات ريز و درشت و عجيب و غريب مدارك ارائه شده به مجمع فدراسيون بود.

 

در بخشي از برنامه، ‌ميهمان رسانه‌اي برنامه گفت: «شما نصفه نصفه حقيقت را به مردم نگوييد، ساختار اين فوتبال مشكل دارد. شما هزينه‌ها را ريز اعلام كرديد و در بحث درآمدها سه بند بيشتر نداشتيد و شفافيتي وجود نداشت. شما از پاك‌ترين مديران فوتبال هستيد اما ابهام وجود داشت.

 

ما فدراسيوني داريم كه برنامه‌اش را به اعضاي مجمع ارائه نداده است. شما حتي گزارش حسابرسي را 21 روز قبل از مجمع ارائه نداديد و اين نشان‌دهنده اين است كه مجمع برگزار شده غيرقانوني است. براي همين بي‌برنامگي است كه يك روز كره را مي‌بريم و يك روز به لبنان مي‌بازيم. روزي جواب خبرنگاران را مي‌دهيد و روزي اصلا پاسخگو نيستيد. چرا ما كرسي‌ اي‌اف‌سي را از دست داديم.»

 

در ادامه و با بالاگرفتن بحث‌ها كفاشيان ناگهان شروع به بازي با گوشي موبايل خود كرد و پس از چند لحظه به پيمان يوسفي، مجري برنامه گفت كه بايد جمع را ترك كند چون موضوع او، موضوع مهم بدرقه ميهمان‌هاي خارجي در فرودگاه است.

 

كفاشيان پس از اين جمله به اندازه پاسخ دادن به يك سوال در استوديو باقي ماند و سپس با لحني تند و در شرايطي كه مشخص بود از سوالات كلافه شده با استفاده كردن از كلمه دروغگو خطاب به تنها روزنامه‌نگار جمع جلسه را ترك كرد.

 

كفاشيان قبل از رفتن ادعا كرد كه به تهيه‌كننده برنامه گفت كه جمع را ترك مي‌كند اما بعدا در برنامه گفته شد چنين حرفي از سوي او صحت نداشته است.

 

نكته بارز در رفتار كفاشيان وجود نوعي غرور در رفتار وي بود كه شايد به دليل حضور بلاتر در ايران بر او مستولي شده است... به هر حال از كفاشيان بعيد بود اگرچه از اين فدراسيون و همكاران گرانقدرش امكان رخ دادن هر اتفاقي بعيد نيست.

اوج نیوز

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها