کد خبر: ۱۸۱۴۸۰
زمان انتشار: ۱۰:۰۴     ۲۱ آبان ۱۳۹۲
سخنگوی خانه مطبوعات کشور گفت: دولت، صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان و سازمان تامین اجتماعی با همکاری یکدیگر فکری به حال بیمه خبرنگاران بکنند.
به گزارش 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران کرمانشاه، فریدون معتمدیان با اشاره به توقف روند بیمه خبرنگارانی که به تازگی می خواهند بیمه شوند، اظهار داشت: توقف بیمه خبرنگاران به دلیل این است که دولت میزان سهمی که باید بابت بیمه هنرمندان و خبرنگاران به تامین اجتماعی می داد راپرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه برای مدت محدودی حتی بیمه خبرنگارانی که قبلا بیمه شده بودند نیز قطع شده بود، ادامه داد: با پادرمیانی وزیر ارشاد مشکل افرادی که قبلا بیمه شده بودند رفع شد، اما بیمه افراد جدید هنوز متوقف است.

به گفته رئیس خانه مطبوعات استان کرمانشاه دولت باید به شکل ساختاری و اصولی این مشکل را حل کند و بدهی خود بابت بیمه خبرنگاران را به تامین اجتماعی پرداخت کند ونگذاریم خبرنگاران پشت درهای تامین اجتماعی بمانند.

معتمدیان همچنین از صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان هم خواست در خصوص بیمه این قشر چاره ای بیندیشند.

وی اظهار داشت: از تامین اجتماعی هم توقع داریم نسبت به جامعه رسانه و هنرمندان تحت پوشش خود کمی سعه صدر نشان دهد.

سخنگوی خانه مطبوعات کشور با تاکید بر اینکه تامین اجتماعی باید فرصتی به دولت دهد و برای حل موانع بیمه خبرنگاران با دولت نشست و گفت و گو داشته باشد، افزود: در این بین لطمه اصلی را خبرنگاران می خوردند و دود مشکلات موجود به چشم آنها می رود.

معتمدیان خبرنگاران را اقشاری آسیب پذیر دانست که از نظر مالی هم درآمد چندانی ندارند و به بیمه نیاز دارند.

وی بیمه را جزء حداقل حمایت هایی خواند که از قشر خبرنگار می شود و تاکید کرد: باید برای حل مشکلات بیمه این قشر چاره ای اندیشیده شود و نگذاریم خبرنگاران پشت درهای تامین اجتماعی بمانند تا افراد جدید هم به بیمه تامین اجتماعی بپیوندند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها