کد خبر: ۱۸۲۰۴۶
زمان انتشار: ۱۸:۲۳     ۲۵ آبان ۱۳۹۲
رئيس فدراسيون فوتبال گفت: جواد نکونام مي‌تواند بهترين بازيکن سال آسيا شود و براي اين کار نيازي به لابي ندارد.
علي کفاشيان در حاشيه ديدار دوستانه تيم ملي زير 22 سال و گسترش فولاد گفت: قرار است تيم ملي جوانان به مصاف تيم ملي ايتاليا برود و اردويي در اين کشور داشته باشد. اين مي‌تواند براي مسابقات آسيايي به آنها روحيه بدهد. تيم ملي فوتسال روسيه نيز قرار است براي بازي با ايران به کشورمان سفر کند.

به نقل از فارس، وي در پاسخ به اين سؤال که آيا فدراسيون براي برگزاري اين بازي‌هاي دوستانه با مشکل مالي روبرو نيست، عنوان کرد: کم نه بلکه مشکلات زيادي داريم. الحمدالله مشکلات خيلي زياد است.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد اينکه آيا با جذب اسپانسر هنوز هم مشکل مالي دارند، خاطرنشان کرد: چيزي که مشخص است ما نمي‌توانيم برنامه‌هايي طبق دلخواه پيش ببريم و در برخي جاها با کمبودهايي روبرو مي‌شويم. اگر مي‌خواهيم در مسابقات به موفقت برسيم، بايد با تيم‌هاي خوب بازي کنيم و مسابقه ما با تيم‌هاي قوي‌تر از خودمان باشد. خيلي‌ها که از ما ضعيف‌تر هستند دوست دارند با ما بازي کنند اما بايد با تيم‌هاي قوي بازي کنيم که بتوانيم قدرت خود را افزايش دهيم انشاءالله تکليف وزارت ورزش مشخص شود تا وضعيت ما سروسامان پيدا کند.

کفاشيان افزود: اکثر تيم‌هاي ما به جام جهاني رفتند ما بايد براي آماده سازي با تيم‌هاي قدرتمند بازي کنيم و تيم‌هاي قوي را به ايران بياوريم. هيچ وقت نبايد کار را متوقف کنيم خدا را شکر صعود تيم ملي به جام ملت‌ها تا حدود زيادي قطعي شده است. بايد تيم ملي را براي حضور قدرتمند در جام ملت‌هاي آسيا نيز آماده کنيم تا پس از سال‌ها قهرمان اين مسابقات شويم. تيم ملي جوانان نيز با وجود قرار داشتن در گروهي سخت توانست به مرحله نهايي راه پيدا کند.

رئيس فدراسيون فوتبال در مورد شرايط تيم ملي زير 22 سال خاطرنشان کرد: منصوريان تيم خوبي را ساخته و پرداخته کرده است. اين تيم در واقع تيم «ب» ما است و در آينده تيم اصلي را تشکيل خواهد داد. اين تيم در جام ملت‌هاي آسيا مي‌تواند به ما کمک کند. نبايد با اما و اگر به مسابقات برويم. بايد اين تيم را حمايت کنيم و با تدارکات مناسب راهي مسابقات بين‌المللي کنيم. البته اين رده سني براي خروج از کشور مشکلاتي دارد و بايد با برنامه‌ريزي اين مسائل را حل کنيم. به طور مثال تيم فوتسال ما به جام جهاني کوچک فرستاده مي‌شود و با تيم‌هاي قدرتمندي بازي مي‌کند اگر اين روند را براي تيم‌هاي ملي بزرگسالان نيز داشته باشيم خيلي از مشکلات ما حل مي‌شود.

وي در مورد اينکه چه زماني سرمربي اميد مشخص مي‌شود، گفت: ترجيح مي‌دهيم يک مربي خوب خارجي را براي اين تيم انتخاب کنيم البته بايد فردي را بياوريم که سه سال در تيم کار کند و بتواند شرايط خوبي را برايمان به وجود بياورد. اگر مربي خارجي نشد يکي از مربيان خوب داخلي را براي اين تيم انتخاب کنيم.

کفاشيان در مورد اينکه چرا تيم ملي زير 22 سال با لباسي متفاوت از برند تيم ملي به ميدان مي‌رود، عنوان کرد: بازي امروز يک مسابقه غيررسمي است و قطعا با مکاتباتي که با کمپاني تامين کننده لباس تيم ملي انجام مي‌دهيم، لباس‌هاي تيم ملي زير 22 سال را نيز تامين مي‌کنيم.

رئيس فدراسيون فوتبال در پاسخ به اين سؤال که آيا درست است رئيس فدراسيون شأن خود را به اندازه يک بازارياب پايين بياورد و براي عقد قرارداد با اسپانسر تيم ملي به آلمان سفر کند، اظهار داشت: ما قراردادي نبستيم بلکه براي بازديد از مجموعه تامين کننده لباس تيم ملي به آلمان سفر کرديم. ما با نماينده اين شرکت در دوبي ارتباط داشتيم و براي کسب اطمينان از اينکه همه نيازهاي ما برطرف مي‌شود به آلمان سفر کرديم تا از دفتر اصلي اين کمپاني بازديد کنيم.

وي در مورد اينکه آيا تيم ديگري به جز ايران در جام جهاني از اين کمپاني لباس دريافت مي‌کند، خاطرنشان کرد: دروازه‌بانان زيادي از دستکش آل اشپورت استفاده مي‌کنند. به هر حال تيم‌هاي زيادي از اين کمپاني لباس مي گيرند اما دقيقا اينکه چند تيم از اين لباس استفاده مي‌کنند را اطمينان ندارم.

کفاشيان در مورد اينکه آيا از آديداس هم پيشنهادي به فدراسيون فوتبال رسيده بود، عنوان کرد: به ما گفتند آديداس لباس ايران را تامين مي‌کند ما خواستيم پيشنهادشان را ارائه کنند اما چنين پيشنهادي به ما داده نشد. اسم آديداس بالاتر است اما لباس‌هاي کمپاني تيم ملي کيفيت خوبي دارند و کيفيت درجه يک لباس‌هاي اروپايي را دارد.

وي در پاسخ به اين سؤال که فدراسيون فوتبال امسال در کانديداي بهترين فدراسيون فوتبال نبود اما به جاي فدراسيون جواد نکونام کانديداي بهترين بازيکن آسيا شده است، عنوان کرد: جواد نکونام شانس زيادي براي کسب اين عنوان دارد ما نيز يکي از بهترين‌هاي آسيا بوديم که به صورت مستقيم به جام جهاني صعود کرديم. به هر حال آنها کميسيوني در AFC دارند که اين مسائل را به خوبي بررسي مي‌کنند.

کفاشيان در مورد اينکه براي انتخاب نکونام به عنوان بهترين بازيکن سال لابي ميکند، گفت: نکونام به لابي نياز ندارد و او صد در صد جزو بهترين‌هاست.

وي در مورد اينکه بلاتر تشکر زيادي از ايران انجام داده است،‌افزود: او يک تشکر از رئيس‌جمهور، يک تشکر از رئيس مجلس و يک تشکر از رئيس فدراسيون کرده است و اين موضوعات را با ارسال نامه‌هايي به صورت جداگانه اعلام کرده است.

کفاشيان در مورد اينکه علي فتح‌الله‌زاده نسبت به ديدار بلاتر از موزه زيست‌محيطي با بيان اينکه به جاي ديدار از مرغ و گوسفند با مديران باشگاه‌ها جلسه مي‌گذاشتند انتقاد کرده است، گفت: ديدار با مديران باشگاه‌ها در برنامه بلاتر قرار نداشت او 5 برنامه در سفر به ايران داشت. ديدار با رئيس‌جمهور، ديدار با رئيس مجلس، حضور در فستيوال تيم‌هاي پايه، حضور در کنگره علم و فوتبال و ديدار با وزير ورزش و جوانان برنامه‌هاي بلاتر بود. وقتي قرار شد بلاتر با سرپرست وزارت ورزش و جوانان آقاي شريعتمداري ديدار کنند او خواست اين ديدار با بلاتر در موزه زيست‌محيطي انجام شود. آنجا مرغ و گوسفندي وجود نداشت بلکه خانم ابتکار نماد يوزپلنگ آسيايي را براي بلاتر رونمايي کرد. اين کار ارزنده‌اي بود شايد براي کاري که بايد در عرض 5-6 ماه کار مي‌کرديم در يک ديدار توانستيم اين مسئله را به بلاتر نشان دهيم و اين برند را براي خود انتخاب کنيم. بلاتر از اين مسئله استقبال کرد. بلاتر اعلام کرد مي‌توانيم از اين برند استفاده کنيم.

وي در مورد اينکه حضور بلاتر چه نتيجه‌اي داشت، عنوان کرد:‌همين که او در کنگره حاضر شد و کنگره و همايش‌هاي ما را تائيد کرد بسيار مؤثر بود. از اين پس بلاتر اشراف زيادي روي ايران دارد و در تصميم‌گيري‌ها ذهنيت خوبي از ما پيدا کرده است. قرار نيست او از جيب خود چيزي به ما پرداخت کند يا پولي به ما بدهد. حضور او مي‌تواند سودهاي زيادي براي ما داشته باشد.

کفاشيان در مورد جلسه روز پنجشنبه با کي‌روش اظهار داشت: در اين جلسه براي برنامه‌ريزي‌هايمان براي جام جهاني با کي‌روش صحبت مي‌کنيم ما پس از انجام مسابقه مقابل لبنان در مقدماتي آسيا بايد دنبال بازي‌هاي دوستانه خود باشيم تا خيالمان از جام ملت‌ها راحت شود.

وي در مورد مسابقه دوستانه مقابل آمريکا اظهار داشت: در اين مورد قبلا صحبت‌هايمان را انجام داديم و منتظر مشخص شدن قرعه‌کشي جام جهاني هستيم.

کفاشيان در مورد ديدار مقابل اسپانيا عنوان کرد: اين موضوع به ما پيشنهاد شد اما اسپانيا مبلغ بسيار بالايي مي‌خواست که ما نمي‌توانستيم آن را تامين کنيم. ترجيح مي‌دهيم با تيم‌هايي بازي کنيم که مشتاق به ديدار با ما باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها