کد خبر: ۱۸۲۴۵۷
زمان انتشار: ۱۹:۲۶     ۲۶ آبان ۱۳۹۲

به گزارش ورزش سه و به نقل از سايت رسمي فدراسيون فوتبال، کفاشيان درباره برنامه ها و اردوهاي تيم هاي ملي گفت: در حال حاضر برنامه تيم هاي ملي در حال پيگيري است. تيم ملي بزرگسالان که در حال حاضر در لبنان حضور دارد تا روز سه شنبه به مصاف تيم لبنان برود. تيم ملي زير22 سال در تهران اردو زده و يک بازي دوستانه با تيم گسترش فولاد تبريز انجام داده و فردا هم به مصاف تيم ذوب آهن مي رود. تيم ملي جوانان هم در تهران اردو دارد و فردا براي حضور در يک اردوي تدارکاتي و انجام دو بازي دوستانه به ايتاليا مي رود. تيم ملي فوتسال بانوان روسيه ديشب براي انجام دو بازي دوستانه به با تيم ملي فوتسال بانوان وارد تهران شده است. تيم ملي فوتبال ساحلي امروز براي حضور در رقابتهاي جام بين قاره اي به امارات مي رود. اردوي تيم ملي زير14 سال در بوشهر تشکيل شده است و خلاصه اينکه برنامه هاي تيم هاي ملي به خوبي پيش مي رود.

وي ادامه داد: در هر صورت همه مي دانند که نتايج تيم هاي ملي خروجي عملکرد يک فدراسيون است و همانطور که مي بينيد تيم هاي ملي مختلف بانوان و آقايان در رده هاي مختلف، نتايج خوبي گرفته اند. تيم هاي ملي نوجوانان زير17 سال فوتبال، تيم ملي فوتبال ساحلي، تيم ملي فوتسال و تيم ملي بزرگسالان به جام هاي جهاني صعود کرده اند. تنها تيم ملي جوانان بود که سال گذشته نتوانست به جام جهاني صعود کند. تيم ملي جوانان اما امسال در کرمان از مرحله مقدماتي به مرحله نهايي صعود کرده است و واقعا هم کار آساني نداشت. تيم ملي نوجوانان زير16 سال هم در رقابتهاي مقدماتي پاکستان به مرحله نهايي در تايلند صعود کرد و تيم ملي نوجوانان زير17 سال از گروهش در جام جهاني 2013 امارات به مرحله يک هشتم نهايي صعود کرد که اگر در گروهش اول مي شد، مطمئنا راه آسانتري براي صعود به مراحل بالاتر مي داشت اما از بدشانسي به تيم ملي نيجريه خورد و اين تيم که قهرمان جهان شد، توانست ايران را شکست دهد. در جام جهاني فوتسال و در جام جهاني فوتبال ساحلي هم تيمها به از گروهشان صعود کردند و اينها نکات مهمي است. در هر حال تيم ملي جوانان بايد براي رقابتهاي نهايي در ميانمار و تيم ملي نوجوانان براي رقابتهاي تايلند به خوبي تجهيز شود. تيم ملي زير22 سال هم سال گذشته در رقابتهاي مالزي توانسته بود به عنوان تيم اول به رقابتهاي عمان صعود کند و امسال در رقابتهاي نهايي زير22 سال در عمان حضور خواهد داشت و اميدواريم که نتيجه بگيرد. منصوريان تيم خوبي ساخته که در واقع اين تيم ملي ب است و پشتوانه تيم ملي بزرگسالان محسوب مي شود و مطمئنا بسياري از اين بازيکنان مي توانند تيم ملي را به جام جهاني 2018 روسيه ببرند. تيم ملي بزرگسالان هم که تا حدود زيادي صعودش را به جام ملتهاي آسياي 2015 استراليا قطعي کرده است. تيم ملي فوتسال بانوان دررقابتهاي داخل سالن کره جنوبي نايب قهرمان شد و تيم ملي فوتسال مردان قهرمان. تيم ملي زير15 سال هم با نايب قهرماني در رقابتهاي مقدماتي المپيک، سال آينده در المپيک نوجوانان جهاني حضور خواهد داشت. همه اينها نشان مي دهد که خوشبختانه وضعيت بسيار خوبي در تيم هاي ملي داريم و خروجي فدراسيون در اين زمينه بي سابقه بوده است. تيم ملي المپيک را به زودي تشکيل مي دهيم تا بتوانيم به رقابتهاي المپيک ريودوژانيرو2016 صعود کنيم و طلسم نرفتن به المپيک هم پس از 40 سال شکسته شود. البته ترجيح مي‌دهيم يک مربي خوب خارجي را براي اين تيم انتخاب کنيم البته بايد فردي را بياوريم کهدو- سه سال در تيم کار کند و بتواند شرايط خوبي را برايمان به وجود بياورد. اگر مربي خارجي نشد يکي از مربيان خوب داخلي را براي تيم ملي اميد انتخاب مي کنيم.

کفاشيان ادامه داد:البته مشکلات مالي در فدراسيون فوتبال هست و همچنان نمي توانيم به صورت ايده آل کار را پيش ببريم اما نمي گذاريم برنامه تيم هاي ملي اجرا نشود. هيچ وقت نبايد کار تيم هاي ملي متوقف شود. در هر حال اگر مي خواهيم تيم هاي قدرتمندي را روانه مسابقات کنيم بايد ديدار دوستانه با تيم ملي ملي قدرتمند داشته باشيم. اين اتفاق فقط مختص تيم ملي بزرگسالان نيست و تيم هاي ملي ديگر را هم شامل مي شود. خدا را شکر که تکليف وزير ورزش هم مشخص شد تا وضعيت ورزش کشور سر و ساماني پيدا کند.

کفاشيان درباره بحثهايي که بر سر سفرش به آلمان پيش آمده است گفت: من براي بستن قرارداد با اسپانسر لباس به آلمان نرفته بودم. من فقط براي بازديد از کمپاني آل اشپورت به آلمان رفتم. فدراسيون با نماينده اين شرکت در دبي ارتباط دارد و براي کسب اطمينان از اينکه همه نيازهاي تيم ملي برطرف مي‌شود به آلمان سفر کردم و ديداري از دفتر اصلي اين شرکت داشتم. در هر حال پيراهن هاي آل اسپورت کيفيت خوبي در حد لباسهاي درجه يک اروپايي دارند که راضي کننده است.

کفاشيان درباره اينکه جواد نکونام کانديداي بهترين بازيکن سال آسيا شده است گفت: کاپيتان تيم ملي شانس زيادي براي کسب اين عنوان دارد و تيم ملي ايران هم از بهترين هاي آسيا بود که توانست به عنوان تيم اول و مستقيم به جام جهاني صعود کند.

کفاشيان در مورد اينکه براي انتخاب نکونام به عنوان بهترين بازيکن سال لابي ميکند، گفت: نکونام به لابي نياز ندارد و او صد در صد جزو بهترين‌هاست. برخي مي گويند که بايد براي وي لابي شود تا بهترين بازيکن آسيا شود در حالي نکونام احتياجي به لابي ندارد چرا که وي از بهترين هاي آسيا بوده و با استقلال هم به جمع چهارتيم نهايي ليگ قهرمانان آسيا صعود کرده است.انتخاب نکونام به عنوان بهترين بازيکن آسيا اتفاق بعيدي نيست.

رئيس فدراسيون فوتبال هم درباره حضور بلاتر در ايران گفت: درباره حضور بلاتر در ايران و همايش علم و فوتبال به اندازه کافي صحبت کرده ام و البته خود آقاي بلاتر در نامه اي از رئيس‌جمهور، رئيس مجلس و بنده تشکر کرده است و با ارسال نامه‌هايي به صورت جداگانه اعلام کرده است. ‌همين که او در کنگره علم و فوتبال حاضر شد و کنگره و همايش‌هاي ما را تائيد کرد بسيار مؤثر بود. از اين پس بلاتر شناخت زيادي روي ايران دارد و در تصميم‌گيري‌هايش ذهنيت خوبي از ما پيدا کرده است. حضور بلاتر فايده هاي زيادي براي ما دارد که در آينده مشخص مي شود.

رئيس فدراسيون فوتبال در پايان درباره ديدارهاي دوستانه تيم ملي جوانان و تيم ملي بزرگسالان با تيم هاي ملي جوانان و بزرگسالان آمريکا و احتمال ديدار دوستانه ايران و اسپانيا گفت: درباره تيم ملي جوانان مذاکراتي انجام شده و تيم ملي جوانان در ايتاليا قرار است به مصاف تيم ملي آمريکا برود. طي يکي دو روز آينده تکليف انجام اين ديدار مشخص مي شود. درباره تيم ملي بزرگسالان هم قرار شده که پس از مشخص شدن قرعه کشي جام جهاني تکليف برگزاري اين بازي مشخص شود و اگردو تيم همگروه نشدند، بازي دوستانه انجام شود. درباره ديدار با اسپانيا هم بايد بگويم که اين تيم مبلغ بسيار بالايي براي بازي مي خواهد که فدراسيون آن را تامين کند. در هر حال فدراسيون مي خواهد با تيم هايي بازي کند که بخواهند و مشتاق باشند تا با ايران بازي کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها