کد خبر: ۱۸۲۷۷۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۲۷ آبان ۱۳۹۲

حاکم غیر نظامی آمریکا در عراق پس از سرنگونی صدام، با بیان این که پیشنهاد جو بایدن برای تقسیم عراق "احمقانه" بود، تاکید کرد که عاملان انفجارهای عراق از عربستان، الجزایر و مصر آمده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پل برمر، حاکم غیر نظامی آمریکا در عراق که پس از سرنگونی صدام روی کار آمد، در مصاحبه با شبکه المیادین اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های آمریکا برای حمله به عراق بر اساس فرضیه‌ها بنا شده بود که پس از آن مشخص شد همه این فرضیه‌ها اشتباه بوده‌اند.

وی با اشاره به مخالفتش با پیشنهاد جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا برای تقسیم و تجزیه عراق گفت: از زمانی که بایدن و افراد دیگر پیشنهاد تقسیم عراق را دادند، من اعلام کردم که این پیشنهاد "احمقانه" است و همچنان نیز بر همین باورم.

برمر در خصوص انحلال حزب بعث، پس از اشغال عراق توسط آمریکا نیز عنوان داشت: من به این باورم که تحویل پرونده حزب بعث به سیاستمداران عراقی اشتباه بود و اگر پرونده این حزب به دستگاه قضایی و وکلای مدافع عراقی تحویل داده می‌شد، این امر دشوارتر و زمان آن هم طولانی‌تر می‌شد.

وی در خصوص انفجارهای تروریستی در عراق نیز خاطرنشان کرد: بیشتر طراحان و عاملان این انفجارها عراقی نیستند بلکه از عربستان، الجزایر، مصر و دیگر کشورها به عراق آمده‌اند.

برمر افزود: ما امروز نمی‌دانیم که آیا عربستانی‌ها این انفجارها را انجام می‌دهند یا خیر و چه کسی به نفع القاعده دست به این اقدامات می‌زند، اما اگر دولت عربستان از این افراد حمایت می‌کند، باید گفت که از سر دوستی با عراق و آمریکا این کار را نمی‌کند.

این مسئول آمریکایی در خصوص اوضاع سوریه نیز تصریح کرد: من ظرف دو سال گذشته بر این باور بودم که آمریکا باید حمایت مستقیم از مخالفان میانه‌رو سوری به ویژه افراد جدا شده از ارتش سوریه را به عمل آورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها