کد خبر: ۱۸۳۰۲۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۰     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
امروز 18 نوامبر در آغازین ساعات ششمین روز حملات صهیونیست ها به نوار غزه 11 فلسطینی دیگر در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، 25 فلسطینی در ششمین روز حملات به غزه شهید شدند که به این ترتیب شمار  شهدای غزه  تا این روز از مرز 100 نفر گذشت.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله به مرکز رسانه‌ای «برج الشروق» و اردوگاه النصیرات در غزه سه فلسطینی را شهید کرد.

با تشدید تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری در نوار غزه شد.

پایگاه خبری المنار در گزارشی از شرایط جائرانه رژیم صهیویستی برای تحمیل آتش‌بس به گروه‌های مقاومت غزه خبر داد و نوشت تل‌آویو 72 ساعت مهلت برای پذیرش این شروط تعیین کرده است.

خبرگزاری فارس برای اطلاع دقیق کاربران از اخبار این جنگ، روز شمار تحولات آن را هر روز روی خروجی قرار می دهد که تحولات مهم این روز در زیر می آید.

 

کانادا اتباع خود را از اسرائیل خارج می‌کند؛ کانال 7 تلویزیون اسرائیل گزارش داده است که کانادا قصد دارد تمام اتباع خود را از اسرائیل خارج کند.

گفت‌وگوی تلفنی هنیه و مشعل و بررسی تجاوزات علیه غزه؛ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین با رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تلفنی گفت‌وگو و وضعیت نوار غزه را بررسی کرد.

نسل کشی دیگر در غزه؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در ادامه حملات خود علیه مردم بی‌دفاع نوار غزه، منزل خانواده حجازی در شمال غزه را بمباران کرده و طی آن اعضای چهار نفره این خانواده از جمله دو کودک آنها شهید شدند.

تمام مدارس اسرائیل تا شعاع 60 کیلومتری غزه تعطیل شد؛ رژیم‌صهیونیستی از بیم ادامه حملات راکتی نیروهای مقاومت، تمام مدارس در شهرهای واقع در شعاع 60 کیلومتری نوار غزه را تعطیل اعلام کرد.

یک صهیونیست دیگر بر اثر حملات راکتی مقاومت کشته شد؛ شبکه تلویزیونی المیادین در خبری فوری از کشته شدن یک شهرک‌نشین صهیونیست خبر داد.

هیئت دیپلماتیک لیبی چهارشنبه به غزه می‌رود؛ وزارت امور خارجه دولت منتخب فلسطین در غزه اعلام کرد که یک هیئت دیپلماتیک لیبی صبح روز چهارشنبه به غزه سفر می‌کند تا از وضعیت عمومی آن اطلاع حاصل کند.

گفت‌وگوی تلفنی رمضان عبدالله با محمود عباس درباره آتش‌بس در غزه؛ دبیرکل جنبش جهاد اسلامی امشب با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تلفنی گفت‌وگو و اوضاع غزه را بررسی کرد.

سید حسن نصرالله: امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است؛ دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با اشاره به نقش منفعلانه کشورهای عربی در قبال حملات اسرائیل به نوار غزه گفت امروز رساندن سلاح به غزه از اوجب واجبات است.

2 شهید در حمله به اردوگاه النصیرات/شمار شهدای امروز غزه به 30 نفر رسید؛ منابع فلسطینی گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن 2 فلسطینی شهید شدند.

کابینه ارشد رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه داد؛ روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل از تشکیل جلسه کابینه ارشد این رژیم با هدف تعیین گام بعدی عملیات «ستون ابرها» خبر داد.

پایگاه‌های نظامی، یک پایگاه اطلاعاتی و توپخانه اسرائیل هدف قرار گرفت؛ گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس حمله راکتی به چندین پایگاه نظامی و اطلاعاتی و همچنین یکی از توپخانه‌های اسرائیل را بر عهده گرفت.

نشست نتانیاهو، لیبرمن و باراک برای بررسی طرح آتش بس مصر؛ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر، «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه و «ایهود باراک» وزیر جنگ اسرائیل نشستی را برای بررسی طرح آتش‌بس مصر یا گسترش حملات هوایی علیه نوار غزه آغاز کرده‌اند.

تصاویر تظاهرات در برابر ساختمان کنسولگری اسرائیل در واشنگتن؛ ده‌ها نفر از فعالان حقوق بشر و حامیان فلسطین روز گذشته با برگزاری تظاهراتی در برابر ساختمان کنسولگری اسرائیل در واشنگتن، به حملات رژیم‌صهیونیستی به غزه اعتراض کردند.

اتحادیه اروپا برقراری فوری آتش‌بس در غزه را خواستار شد؛ وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشستی در بروکسل توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه و برقراری آتش‌بس را خواستار شدند.

بان‌کی‌مون موضوع آتش‌بس در غزه را با نتانیاهو و عباس بررسی می‌کند؛ دبیرکل سازمان ملل متحد با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و موضوع آتش‌بس در غزه را با آنها بررسی خواهد کرد.

صدها نفر در اراضی 1948 در همبستگی با غزه تظاهرات کردند؛ صدها نفر از اهالی شهر  الناصره در اراضی سال 1948 در همبستگی با فلسطینیان در غزه به تظاهرات پرداختند.

بان‌کی‌مون  وارد قاهره شد؛ دبیرکل سازمان ملل در راستای تلاش برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه، در اولین قدم وارد قاهره شد.

یدیعوت‌آحارونوت: 5 موشک شلیک شده از غزه به شهر عسقلان اصابت کرد؛ پنج موشک شلیک شده توسط نیروهای مقاومت به شهر عسقلان در فلسطین اشغالی اصابت کرد.

ارتش اسرائیل: تاکنون 1128 موشک به سوی اسرائیل شلیک شده است؛ سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که از زمان آغاز دور جدید حملات این رژیم علیه نوار غزه تاکنون 1128 موشک فلسطینی به سمت شهرها و شهرک‌های اسرائیل شلیک شده است.

تونس: اتحادیه اروپا برای توقف جنایات اسرائیل گام جدی بردارد؛ وزیر امور خارجه تونس امروز در بروکسل با انتقاد از موضع گیری مبهم اتحادیه اروپا در قبال جنایات اسرائیل تاکید کرد که مقامات اروپایی باید اسرائیل را به آتش بس و توقف کشتار مردم بی گناه وادار کنند.

فشار آمریکا بر تل‌آویو برای ممانعت از عملیات زمینی علیه غزه؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی از اعمال فشار آمریکا بر تل‌آویو برای ممانعت از اجرای عملیات زمینی علیه غزه خبر داد.

دو شهید در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اردوگاه البریج در غزه؛ در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به اردوگاه البریج در مرکز نوار غزه دست کم دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

تونی بلر با عباس هم دیدار کرد؛ نماینده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه که برای بررسی موضوع درگیری‌ها در نوار غزه به فلسطین اشغالی سفر کرده، پس از دیدار صبح امروز خود با «شیمون پرز»، با «محمود عباس» هم دیدار کرد.

درخواست الجزایر از جامعه جهانی برای پایان دادن به تجاوز اسرائیل؛ وزیر امور خارجه الجزایر امروز دوشنبه از جامعه بین المللی خواست به حملات خونبار رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه پایان دهد.

مجروح شدن 2 نظامی در حمله خمپاره‌ای مقاومت به پایگاه نظامی اسرائیل؛

کتاتنی در غزه: مصر هرگز ملت فلسطین را در نبرد علیه اشغالگران تنها نخواهد گذاشت؛ رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین مصر که در رأس هیئتی به غزه سفر کرده است، تاکید کرد که مصر هرگز دست از یاری ملت فلسطین در نبرد علیه اشغالگران برنخواهد داشت.

چند اسرائیلی در حمله راکتی مقاومت به سدیروت زخمی شدند؛ پاسخ راکتی نیروهای مقاومت به حمله امروز جنگنده‌های اسرائیلی به ساختمان رسانه‌ای غزه، تاکنون چند زخمی در اسرائیل بر جای گذاشته است.

شیخ الازهر: تجاوز به غزه کل منطقه را وارد جنگ جدید می‌کند؛ شیخ الازهر شریف تاکید کرد که تجاوز رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه ممکن است کل منطقه را وارد جنگ جدید کند.

تجمع مردم عراق در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی در غزه؛ جمعی از مردم عراق در محکومیت جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به نوار غزه دست به راهپیمایی و تجمع اعتراض آمیز زدند.

باید ایران را هم مثل غزه بمباران کرد/ گاف بی‌بی‌سی یا خاخام انگلیسی؛ خاخام ارشد انگلیس در مصاحبه‌ای که نمی‌دانست به صورت زنده از شبکه بی‌بی‌سی در حال پخش است، گفته است که باید با ایران نیز همان کاری را کرد که اکنون در غزه انجام می‌شود.

آمریکا کورکورانه از حملات اسرائیل به غزه حمایت می‌کند؛ اندیشمند و تحلیلگر برجسته پاکستانی تصریح کرد که موضع آمریکا در حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه کاملاً‌ مغرضانه و کورکورانه است.

نشست سه‌جانبه مشعل، رمضان عبدالله و رئیس سازمان اطلاعات مصر؛ منابع آگاه فلسطینی از برگزاری نشست سه جانبه بین رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی و رئیس سازمان اطلاعات مصر به منظور بررسی موضوع آتش‌بس خبر دادند.

وستروله خواستار آتش‌بس در غزه شد؛ وزیر خارجه آلمان پیش از سفر به سرزمین اشغالی، فلسطینیان و رژیم‌صهیونیستی را به آتش‌بس فراخواند.

«رامز حرب» فرمانده میدانی گردان‌های القدس در حمله هوایی اسرائیل به شهادت رسید.

یک کشته و 7 زخمی در حمله صهیونیست‌ها به مرکز رسانه‌ای غزه؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از کشته شدن یک نفر و زخمی شدن 7 تن در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به ساختمان «برج الشروق» خبر داد.

پیش‌بینی نخست‌وزیر مصر از احتمال نزدیک بودن برقراری آتش‌بس در نوار غزه؛ «هشام قندیل» نخست‌وزیر مصر گفته است که احتمالا به زودی اسرائیل و نیروهای مقاومت برای برقراری آتش‌بس و پایان درگیری‌ها، به توافق می‌رسند.

خالد مشعل: سلاح مقاومت نتانیاهو و ارتش را آشفته کرد؛ رئیس دفتر سیاسی حماس تاکید کرد سلاح مقاومت نتانیاهو و ارتش را آشفته کرد ما با اراده خود توانستیم بازدارندگی ایجاد کنیم.

روسیه خواستار توقف فوری خشونت‌ها در نوار غزه شد؛ وزارت امور خارجه روسیه خواستار توقف هرچه سریع‌تر درگیری نظامی بین طرف اسرائیلی و فلسطینی و بازگشت آنها به حل و فصل سیاسی مشکلات منطقه شد.

صدای آژیر خطر در سرزمین‌های اشغالی قطع نمی‌شود و موشک‌های مقاومت علی رغم ادعای صهیونیست‌ها هر روز بر شهرها و شهرک‌ها فرود می‌آید.

جنگنده‌های اسرائیلی بار دیگر ساختمان مرکز رسانه‌ای غزه را هدف قرار دادند؛ شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری از حمله مجدد جنگنده‌های اسرائیلی به ساختمان مرکز رسانه‌ای غزه خبر داد. این ساختمان «برج‌الشروق» نام دارد که دفاتر چند شبکه و خبرگزاری خارجی در آن قرار دارد.

اسرائیل الیوم: نتانیاهو برنده جنگ غزه نخواهد بود؛ روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم نوشت که برنده جنگ غزه کسی خواهد بود که بتواند بر چالش های عصبی خود مسلط باشد و به این ترتیب نتانیاهو برنده جنگ غزه نخواهد بود.

زمان بیشتر به تلاش برای آتش‌بس در جلسه سران اسرائیل تصویب شد؛ رژیم‌صهیونیستی اعلام کرد که سران این رژیم تصمیم گرفته‌اند زمان بیشتری برای تلاش‌های دیپلماتیک و بررسی گزینه آتش‌بس، در نظر بگیرند.

اشتون: درگیری‌ به وجود آمده در غزه نیازمند یک راه‌حل طولانی‌مدت است؛ «کاترین اشتون» رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در آغاز نشست وزرا خارجه و دفاعی اتحادیه اروپا در «بروکسل» خواستار توقف حملات راکتی غزه به اسرائیل شد.

«شورای عالی صلح افغانستان» حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد؛ «صلاح‌الدین ربانی» در بیانیه‌ای، حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کرد.

هیات وزاری اتحادیه عرب وارد غزه شد؛ هیات وزرای اتحادیه عرب برای ابراز همدردی با مردم غزه لحظاتی پیش وارد غزه شدند.

غافلگیری جدید گردان‌های القدس برای صهیونیست‌ها با موشک «فجر 3»؛ شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد تا لحظاتی دیگر فیلم شلیک موشک «فجر 3» به سوی یک شهرک صهیونیست‌نشین مهم را منتشر خواهد کرد.

مقاومت، معادلات منطقه‌ای را به هم ریخته است/اسرائیل دشمن اعراب است نه ایران؛ عبدالباری عطوان نوشت که کشورهایی که برای تجهیز خود در مقابل ایران صدها میلیارد هزینه می‌کنند، چرا سخنی از تجهیز مقاومت به سلاح‌های پیشرفته به میان نمی‌آورند؟

مقاومت ده‌ها هزار موشک دارد/ 5 مرکز اصلی مورد هدف در اسرائیل؛ یک کارشناس مسائل منطقه از در اختیار داشتن ده ها هزار موشک توسط مقاومت فلسطین خبر داد.

هاآرتص: جنگ غزه ضعف نتانیاهو در آشتی با ترکیه را بیش از پیش نشان داد؛ برخی سیاستمداران اسرائیلی، قطع رابطه رژیم صهیونیستی با ترکیه را ناشی از سوء مدیریت نخست وزیر این رژیم می‌دانند که این موضوع در بحران‌هایی نظیر حمله به غزه، موجب شده به امنیت این رژیم آسیب استراتژیک وارد شود.

راسموسن: اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند؛ دبیرکل ناتو هم راستا با دیگر مقامات غربی، حمله به غزه را حق اسرائیل دانسته و آن را دفاع اسرائیل از خود خوانده است.

ماموران امنیتی اسرائیلی بدون توجه به هشدار پزشکان، جوان معترض فلسطینی را به شکلی وحشیانه سوار خودرو پلیس می‌کنند.

اردوغان: تهاجم اسرائیل در غزه یک «اقدام تروریستی» است؛ نخست‌وزیر ترکیه در تازه‌ترین سخنان خود، تجاوز ارتش رژیم صهیونیستی در نوار غزه را یک اقدام تروریستی خواند.

یک کودک 20 ماهه فلسطینی در کرانه باختری به شهادت رسید؛ یک منبع خبری از کشته‌شدن یک کودک 20 ماهه فلسطینی در شهر رام‌الله کرانه باختری خبر داد.

راکت‌های مقاومت ساختمانی در «عسقلان» را هدف قرار دادند؛ نیروهای مقاومت در یک ساعت گذشته نیز همچنان به حملات خود به نقاط مختلف جنوب اسرائیل ادامه دادند و در جدیدترین حمله خود ساختمانی در «عسقلان» را هدف قرار دادند.

پارلمان افغانستان خواستار توقف فوری کشتار مردم مظلوم غزه شد؛ پارلمان افغانستان در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با ملت مظلوم فلسطین از نهادهای بین‌المللی و اسلامی خواست از ادامه کشتار غیرنظامیان توسط رژیم صهیونیستی جلوگیری کنند.

فتح، جهاد اسلامی و حماس در کرانه باختری پایان اختلافات را اعلام کردند؛ رهبران جنبش‌های فتح، حماس، جهاد اسلامی و دیگر گروه‌های فلسطینی امروز دوشنبه به نشانه همبستگی با مردم غزه، وحدت خود و پایان اختلافات را از شهر رام‌الله در کرانه باختری اعلام کردند.

وقتی امیر قطر یکی به نعل می‌زند یکی به میخ؛ امیر قطر که این روزها بر روی براندازی دولت ضد صهیونیستی سوریه تمرکز کرده در اظهاراتی متناقض از تداوم تجاوز اسرائیل به نوار غزه ابراز نگرانی کرد و رویارویی نیرومندانه مقاومت با این تجاوزات را خواستار شد.

معاون نتانیاهو: گزینه دیپلماتیک را به حمله زمینی ترجیح می‌دهیم؛ چند روزنامه و خبرگزاری مختلف گزارش داده‌اند که اسرائیل در حال بررسی طرح آتش‌بس با نیروهای مقاومت است و گزینه دیپلماتیک را به حمله زمینی به غزه ترجیح می‌دهد.

البرغوثی: مردم در کرانه باختری انتفاضه کنند؛ دبیرکل جنبش طرح ملی فلسطین انتفاضه مردمی در کرانه باختری رود اردن و قدس را در اعلام همبستگی به مردم غزه که زیر آتش حملات اسرائیل قرار دارند، خواستار شد.

وزیر خارجه مصر فردا به غزه می‌رود؛ «محمد کامل عمرو» وزیر امور خارجه مصر در راستای اعلام همبستگی با مردم فلسطین و بازدید از مناطق جنگ زده، فردا سه‌شنبه به غزه سفر می‌کند.

جنگ غزه؛ دام اوباما برای نتانیاهو؛ یک کارشناس مسائل خاورمیانه اظهار داشت که جنگ غزه دامی از سوی کاخ سفید بوده تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شکست مواجه و آمریکا از شر وی خلاص شود.

تظاهرات نیویورکی‌ها در محکومیت حمله اسرائیل به غزه+فیلم؛ هزاران شهروند آمریکایی روز گذشته با تجمع در میدان تایمز نیویورک، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و سکوت دولتمردان آمریکایی را محکوم کردند.

هشدار رسانه‌های صهیونیستی نسبت به هزینه‌های سرسام‌آور ادامه عملیات در غزه؛ رسانه‌های اسرائیلی هشدار داده‌اند که اگر حمله نظامی به غزه ادامه یابد و ابعاد آن گسترش یابد، می‌تواند تا چندین میلیارد دلار ضرر مالی برای اسرائیل به همراه داشته باشد.

گردان‌های القدس مسئولیت شلیک موشک به «اوفاکیم» را بر عهده گرفت؛ گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، مسئولیت شلیک موشک به دو شهرک صهیونیست‌نشین «جان بینا» و «اوفاکیم» را بر عهده گرفت.

افراد مسلح در نزدیکی «ایلات» یک بمب منفجر کردند؛ منابع آگاه مصری از اقدام افراد مسلح مبنی بر انفجار یک بمب در نزدیکی شهر توریستی ایلات و زخمی شدن دو صهیونیست خبر دادند.

قتل عام‌های غزه پایان یابد؛ رئیس سازمان امور دیانت ترکیه در واکنش به جنایات اخیر صهیونیست ها در نوار غزه خواهان متوقف ساختن این جنایات شد.

وزیر امور خارجه ترکیه به غزه می‌رود؛ احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در راستای حمایت از مردم غزه روز سه شنبه به این منطقه سفر می‌کند.

شهرک‌نشین صهیونیست، یک فلسطینی را در نابلس زیر گرفت؛ یک شهرک‌‌نشین صهیونیست با خودروی خود یکی از تظاهرات‌کنندگان فلسطینی را در نابلس زیر گرفت زیرا او در تظاهرات حمایت از مردم غزه شرکت کرده بود.

رسانه‌های طرفدار صهیونیسم به نفع اسرائیل دروغ می‌گویند؛ یک فعال صلح آمریکایی گفت رسانه‌های غربی طرفدار صهیونیسم به نفع اسرائیلی‌ها دروغ گفته و فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرند.

سران عرب «بَرده» آمریکا و تماشاچی جنگ غزه هستند؛ «علی حمید» روزنامه‌نگار یمنی با اشاره به سکوت سران کشورهای عربی در قبال اوضاع جاری غزه، افزود: آنان بَرده آمریکا بوده و به منظور حفظ قدرت و دیکتاتوری خود، مانند تماشاچی فقط نظاره‌گر اوضاع غزه هستند.

فیلیپین دو تیم واکنش سریع به سرزمین‌های اشغالی و غزه اعزام می‌کند؛ وزارت خارجه فیلیپین از اعزام دو تیم واکنش سریع یکی به مصر و دیگری به اسرائیل برای کمک به تخلیه فیلیپینی‌هایی که در درگیری میان غزه و اسرائیل گیر افتاده اند خبر داد.

وزیر اقتصاد اسرائیل: اگر آتش‌بس نشود، تا چند ساعت آینده حملات را گسترش می‌دهیم؛ وزیر اقتصاد رژیم‌صهیونیستی در مصاحبه با رادیو اسرائیل تهدید کرده است که اگر حماس شرایط آتش‌بس را نپذیرد، عملیات علیه غزه تا چند ساعت آینده گسترش می‌یابد.

آژیرهای خطر در «بئر‌السبع» به صدا در‌آمد؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی از به صدا در آمدن زنگ خطر در «بئر السبع» و «بینی شمعون» خبر داد.

ذخیره 192 دارو در غزه تمام شد/ درخواست 10 میلیون دلاری سازمان بهداشت جهانی برای غزه؛ سازمان بهداشت جهانی خواستار 10 میلیون دلار جامعه جهانی برای تامین داروهای مورد نیاز در نوار غزه شد که اساسا از کمبود دارو و تجهیزات پزشکی به خاطر محاصره رنج می‌برد. 500 فعال مصری شبانه به غزه رفتند؛ شب گذشته 500 جوان مصری برای کمک به مردم از گذرگاه مرزی رفح وارد غزه شدند.

درگیری مجدد صهیونیست‌ها با جوانان فلسطینی در کرانه ‌باختری؛ نیروهای صهیونیستی برای دومین روز متوالی با جوانان فلسطینی در کرانه باختری درگیر شدند.

پانزدهمین راکت امروز هم به سمت «عسقلان» شلیک شد؛ رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که شهر ساحلی «عسقلان» برای پانزدهمین بار در امروز شاهد ورود راکت‌های مقاومت بوده است.

حمله اسرائیل به نوار غزه واکنش طالبان را هم برانگیخت؛ گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد و از کشورهای اسلامی و «سازمان کنفرانس اسلامی» خواست در مقابل این حملات گام‌های عملی بردارند.

کنفرانس خبری «خالد مشعل» درباره تجاوزات اسرائیل به غزه؛ عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که «خالد مشعل» امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه سخنرانی می‌کند.

«فیلم» لحظه اصابت موشک به مقر نیرو‌های امنیت ملی فلسطین؛ مقر فرماندهی نیرو‌های امنیت ملی فلسطین در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی هدف حمله موشکی‌ قرار گرفت.

6000 توریست سفر خود به اسرائیل را لغو کردند/شهرهای ساحلی اسرائیل زیر آتش مقاومت؛ رسانه‌های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که هزاران گردشگر خارجی به دلیل درگیری‌ها در نیمه جنوبی فلسطین اشغالی، سفر خود به اسرائیل را لغو کرده‌اند.

گروه‌های بحرینی ممنوعیت تظاهرات در همبستگی با غزه را محکوم کردند؛ گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی مخالف رژیم بحرین ممنوعیت برگزاری تظاهرات و راهپیمایی در همبستگی با مردم غزه در کشورشان را محکوم کردند.

صهیونیست‌ها همچنان به حملات هوایی خود به منازل فلسطینی ادامه می‌دهند و روز گذشته شدیدترین حملات را به غزه داشتند.

رئیس حزب آزادی و عدالت مصر به غزه می‌رود؛ «محمد سعد الکتاتنی» رئیس حزب آزادی و عدالت شاخه سیاسی جماعت اخوان‌المسلمین مصر فرودگاه قاهره را به سمت شمال سینا ترک کرد تا از آنجا به غزه برود.

سکوت اعراب نسبت به بحران غزه مجرمانه است/مصر رابطه با اسرائیل را قطع کند؛ نامزد سابق ریاست جمهوری الجزائر و یکی از رهبران حزب «حرکت و اصلاح ملی» نسبت به آنچه در غزه اتفاق می افتد ابراز نگرانی کرد و سکوت سازمان‌های عربی نسبت به بحران غزه را «پَست و مجرمانه» توصیف کرد.

70 درصد اسرائیلی‌ها از حمله زمینی به غزه حمایت نمی‌کنند؛ نتایج نظرسنجی یک روزنامه صهیونیستی حاکی از آن است که 70 در صد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آغاز عملیات زمینی به نوار غزه حمایت نمی‌کنند.

پارلمان‌های اسلامی خروج سفرای کشورهای عربی و اسلامی از تل‌آویو را خواستار شد؛ انجمن جهانی پارلمان‌های اسلامی در بیانیه‌ای از همه کشورهای عربی و اسلامی خواست تا موضع واحدی برای فراخوانی سفرای خود از اسرائیل اتخاذ کنند.

گردان‌های القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی برای مقابله با حمله زمینی تانک‌های صهیونیستی آماده می‌شوند.

رادیو اسرائیل از احتمال آتش‌بس تا فردا خبر داد؛ منابع آگاه سیاسی صهیونیستی در گفت‌وگو با رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کردند که مسئله آتش‌بس تا فردا قطعی خواهد شد.

گردان‌های القدس مسئولیت حملات موشکی به «اسدود» را برعهده گرفت؛ گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی مسئولیت شلیک موشک به سوی شهرک صهیونیست‌نشین «اسدود» را برعهده گرفت.

مرسی و اولاند اوضاع غزه را بررسی کردند؛ رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با همتای مصری خود اوضاع غزه را با وی بررسی و از تلاش‌های پاریس برای برقراری آتش‌بس فوری بین حماس و اسرائیل خبر داد.

محمود عباس خواهان اجلاس اضطراری سران عرب شد؛ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان برگزاری اجلاس اضطراری سران عرب برای بحث درباره تجاوزگری رژیم صهیونیستی به نوار غزه شد.

ابومرزوق: شروط آتش‌بس اسرائیل را رد کردیم/ تل‌آویو خواهان منطقه حایل است؛ معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که رژیم صهیونیستی دو شرط برای برقراری آتش‌بس در غزه تعیین کرد که حماس آن را نپذیرفت.

تغییر مسیر پروازهای اسرائیل به دلیل استمرار حملات موشکی مقاومت؛ سازمان هواپیمایی رژیم صهیونیستی ناگزیر شد مسیر حرکت هواپیماهای این رژیم را به دلیل تداوم حملات موشکی مقاومت تغییر دهد.

قاهره قادر به ادامه فشار بر اسرائیل نیست/ موضع ایران در حمایت از مقاومت ارزشمند است؛ «عبدالمنعم کاطو» مشاور نیروهای مسلح مصر گفت: مصر به تنهایی و بدون کمک آمریکا قادر نیست به اعمال فشار بر اسرائیل ادامه دهد به ویژه اینکه شرایط اقتصادی مساعدی ندارد.

دفتر العالم در غزه هدف قرار گرفت؛ رژیم صهیونیستی در حملات هوایی به مرکز غزه و مرکز پلیس آن، دفتر شبکه العالم را نیز هدف قرار داد.

شلیک راکت از صحرای سینا به سوی مرزهای فلسطین اشغالی؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی از شلیک راکت از صحرای سینا به سوی مرزهای فلسطین اشغالی خبر داد.

سنای افغانستان واکنش جامعه جهانی در برابر جنایات اسرائیل را خواستار شد؛ سناتوران افغان در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خواهان برخورد جدی جامعه جهانی در برابر رژیم غاصب اسرائیل شدند.

اصابت مجدد موشک مقاومت به شهر توریستی «ایلات»؛ شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی اصابت مجدد موشک مقاومت به زیباترین شهر توریستی اسرائیل را تایید کرد.

پرز: ما کودکان فلسطینی را نمی‌کشیم؛ شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی از آمادگی خود برای گفت‌وگو با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در صورت خودداری از شلیک موشک به فلسطین اشغالی خبر داد.

شلیک موشک‌ها مقاومت به سوی شهرک «اشکلون»؛ نیروهای مقاومت فلسطین در واکنش به تداوم تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، صبح امروز 9 فروند موشک به سوی یک شهرک ‌صهیونیست‌نشین و یک پایگاه نظامی اسرائیلی شلیک کردند.

صهیونیست‌ها یک مسجد را در کرانه باختری آتش زدند؛ شهرک‌نشینان صهیونیست صبح امروز(دوشنبه) یک مسجد فلسطینیان در کرانه باختری رود اردن را آتش زدند.

حکام عرب منافع خود را در سرزنش مقاومت فلسطین می‌بینند؛ «سمیرة الموسوی» تاکید کرد که مقاومت حق مشروع ملت‌هایی است که تحت اشغال قرار دارند اما برخی حکام عرب، منافع خود را در سرزنش مقاومت می‌بینند.

مغرب بیمارستان صحرایی در غزه دائر می‌کند؛ دولت مغرب بار دیگر با محکوم کردن ادامه تجاوز خونبار رژیم صهیونیستی به نوار غزه اعلام کرد که یک بیمارستان صحرایی در نوار غزه برای کمک به مردم فلسطین دائر می‌کند.

لاوروف و کلینتون اوضاع در نوار غزه را بررسی می‌کنند؛ وزیر خارجه روسیه در حاشیه نشست «آسه آن» در کامبوج با وزیر امور خارجه آمریکا دیدار و ضمن بررسی اوضاع کنونی در نوار غزه، بر ضرورت برگزاری نشست فوری گروه چهارجانبه تاکید خواهد کرد.

دیدار مشعل و مرسی/ تاکید حماس بر شروط خود برای برقراری آتش‌بس؛ رئیس دفتر سیاسی حماس در راستای تلاش های قاهره برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با محمد مرسی رئیس جمهور مصر دیدار و گفت‌وگو کرد.

گلوله باران ناوچه‌های اسرائیلی به سواحل غزه/شلیک موشک «گراد» به شهرهای اسرائیلی؛ شلیک گردانهای القدس به شهرک‌های صهیونیست نشین با سه فروند موشک، گلوله باران ناوچه های اسرائیلی به سواحل غزه و تداوم حملات اسرائیل به غیرنظامیان و منازل مسکونی از اخبار کوتاه تحولات غزه به شمار می رود.

تداوم حملات اسرائیل به منازل فلسطینیان/ حمله به منزلی در رفح؛ جنگنده های اسرائیلی همچنان به حملات خود به مناطق مسکونی ادامه می‌دهند که اوج این حملات حمله هوایی به منزل یک خانواده 14نفره فلسطینی بود که به قتل عام این خانواده منجر شد.

73 شهید و بیش از 700 زخمی حاصل پنج روز تجاوز اسرائیل به غزه؛ طی پنج روز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه حدود 73 نفر از جمله 20 کودک شهید و بیش از 700 نفر زخمی شدند.

رئیس شورای اجرایی حزب‌الله: اسرائیل ضعیف و سرگردان است/ مقاومت فلسطین دستاوردی بزرگی کسب کرد؛ رئیس شورای اجرایی حزب‌الله گفت که مقاومت فلسطین با وجود محاصره، دستاوردی تاریخی را رقم زده و به جهانیان نشان داد که اسرائیل ضعیف و سرگردان است و نمی داند چگونه رفتار کند.

قتل عام خانواده‌های فلسطینی‌ها با چه اهدافی؛ رژیم صهیونیستی که در اجرای مرحله اول جنگ غزه ناکام مانده بود، با در پیش گرفتن سناریوی قتل عام غیر نظامیان تلاش می‌کند تا اهداف خود را به گروه‌های مقاومت فلسطین تحمیل کند.

صدای انفجار در شهر «ایلات» اسرائیل شنیده شد؛ شبکه خبری المیادین در خبری فوری از شنیده شدن صدای یک انفجار در شهر ایلات در سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

مخفی شدن اسرائیلی‌ها در لوله های فاضلاب + عکس؛ برخی شهرک‌نشینان و نظامیان اسرائیلی برای در امان ماندن از موشک‌های مقاومت در لوله‌های فاضلاب مخفی می‌شوند.

جبهه مبارزه فلسطین: سکوت کشورهای عربی در قبال غزه بیانگر حجم همدستی آنهاست؛ «خالد عبدالمجید» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه گفت: سکوت کشورهای عربی در برابر تجاوزات اسرائیل علیه غزه همدستی این کشورها علیه قضیه فلسطین و میزان ناتوانی برخی رژیم‌های عربی برای اتخاذ هر گونه طرحی برای کمک به مردم نوار غزه را که در برابر چشمان جهانیان قتل‌عام می‌شوند، نشان می‌دهد.

دبیر ائتلاف اسلامی الجزایر: حمایت ایران از مقاومت، به طرحی راهبردی برای نابودی اسرائیل تبدیل شود؛ عزالدین جرفة هماهنگ کننده ابتکار «ائتلاف اسلامی» الجزایر، موضع ایران و سوریه در حمایت از مقاومت فلسطین را تاریخی و شجاعانه دانسته و تبدیل آن به طرحی راهبردی برای محو اسرائیل از روی زمین را خواستار شد.

یک رهبر انقلاب یمن: موضع اعراب تکراری است/مصر موضع قاطع‌تری بگیرد؛ نجیب عبدالقادر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعاء، موضع مصر در قبال حمله اسرائیل به غزه را بسیار کمتر از موضع مورد انتظار از کشوری مانند مصر که صحنه انقلاب مردمی بود، دانست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها