کد خبر: ۱۸۳۲۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۲۵     ۲۸ آبان ۱۳۹۲
بیوه رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید که همسرش با خوردن سوپی که به واسطه یکی از اطرافیانش به مواد رادیواکتیو آغشته شده بود، مسموم شد.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سهی عرفات، بیوه یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی مصر گفت، وی نخستین فردی بوده که انجام یک آزمایش رادیواکتیو از جسد یاسر عرفات را مطرح کرده است.

این آزمایش وجود مقادیر زیادی از پلونیوم 210 در نمونه‌های بافت بدن عرفات را نشان می‌دهد. کارشناسان تاکید کرده‌اند که عرفات به مرگ طبیعی نمرده است.

بیوه عرفات به شبکه تلویزیونی "رویای مصر" گفت: سم داخل سوپ بود. ابوعمر اولین قاشق از این سوپ را که خورد ناگهان شروع به لرزیدن کرد و فورا به داخل دستشویی رفت و همه آن را بالا آورد. این رویداد 12 اکتبر سال 2004 میلادی، یک ماه پیش از فوت عرفات در یکی از بیمارستان‌های پاریس رخ داد. تنها یک نفر می‌توانسته این کار را کرده باشد، کسی که خیلی به ابوعمر نزدیک بود.

سهی عرفات بر خلاف رهبران فلسطینی از مقصر دانستن رژیم صهیونیستی برای مرگ همسرش اجتناب می‌کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا انجام یک بررسی بین‌المللی در مورد مرگ عرفات را خواستار شده است.

در همین حال یکی از رسانه‌های روسیه به نقل از محققان فلسطینی گفت، اسناد و مدارک کافی برای حمایت از تئوری مرگ یاسر عرفات به واسطه مسومیت با پلونیوم 210 وجود ندارد.

دکتر عبدالله بشیر گفت: نتایج به دست آمده از آزمایشات که وجود مقادیری مواد رادیواکتیو پلونیوم 210 در بافت‌های بدن عرفات را نشان می‌دهد، مدارک کافی برای حمایت از اینکه این مواد باعث مرگ او شده، نیست.

توفیق الطیراوی، رئیس کمیته فلسطینی گفت: ابوعمر به دلیل کهولت سن یا بیماری و یا به مرگ طبیعی فوت نکرده است. تلاش‌های ما برای یافتن اینکه چه کسی در مرگ عرفات دست داشته،‌ ادامه دارد. ما اسرائیل را مظنون اصلی ترور عرفات می‌دانیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها