کد خبر: ۱۸۳۳۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۵     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
در یک هفته گذشته خبرهای مختلفی در قالب گفت‌وشنود نفتی به گوش رسید که ازجمله این اخبار می‌توان به تخریب کارشناس ضد فساد کرسنت توسط ضد انقلاب، اولویت دادن به شرکت‌های خارجی برای پرداخت مطالبات و تشکیل کارگروه ویژه پس از برداشت آب‌نمک به جای گاز اشاره کرد.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در طول یک هفته گذشته اخباری در قالب گفت‌وشنود در صنعت نفت به گوش خبرنگاران رسید که در زیر به برخی از این اخبار اشاره می کنیم.

 

*تخریب کارشناس اصلی ضد فساد کرسنت توسط ضد انقلاب

شنیده شده است در هفته های اخیر و در آستانه بررسی پرونده قرار دادصادرات گاز به امارات (قرارداد کرسنت) شبکه های ضد انقلاب و به خصوص نوری زاده اقدام به تخریب مهمترین کارشناس ضد فساد نفتی کرده اند و از طرفی نیز برخی از جریانات داخلی نیز به طور کاملا هماهنگ شده ای به دنبال تخریب این کارشناس اصلی ضد فساد هستند.

باید تاکید کرد در جریان پرونده سلطان پتروشیمی نیز شبکه های ضد انقلاب به حمایت از سلطان پتروشیمی پرداخته بودند و در داخل کشور نیز برخی از جریانات اقدام به پخش شبنامه در دفاع از سلطان پتروشیمی کرده بودند.

 

* تاسیس شرکت جدید فراساحل

شنیده شده است برخی از مدیران اسبق صنعت نفت به دنبال تاسیس شرکت جدیدی به منظور انجام پروژه های صنعت نفت وگاز در فراساحل هستند.

در حال حاضر چند شرکت انگشت شمار در صنعت نفت به منظور اجرای پروژه های فراساحل مشغول به کار هستند.

گفته می شود این شرکت جدید قرار است با مدیریت یکی از مدیران اسبق شرکت تاسیسات دریایی اداره شود. 

 

* اقامت مدیران شرکت نفت‌وگاز پارس در هتل های گران قیمت تهران

گفته شده است در زمان مدیرعامل اسبق شرکت نفت وگاز پارس برخی از مدیران این شرکت که در جنوب کشور ساکن هستند هفته ای 3 روز به تهران می امدند و با هزینه ها گزاف در هتل های گران قیمت به منظور انجام برخی از کارها اقامت می کردند.

همچنین باید گفت یکی از مدیران این شرکت که به دلایل اخلاقی از سمتش برکنار شده بود به طور مجدد در شرکت مشغول به کار شده است.

 

* سوزاندن روزانه گاز یک فاز پارس جنوبی در فلرها

شنیده شده است روزانه 28 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه های یک تا 10 پارس جنوبی سوزانده می شود و این درحالی است که مسئولان شرکت نفت و گاز پارس در جریان بازدید مقام معظم رهبری از پارس جنوبی قول داده بودند تا برای خاموش کردن فلرها اقدامات جدی کنند.

 

* شرکت های خارجی در اولویت دریافت مطالبات قرار گرفتند

گفته می شود با وجود شعار حمایت از سازندگان داخلی پرداخت مطالبات شرکت های داخلی مشارکت کننده در فازهای 35 ماهه از ابتدای سال جاری متوقف شده است و تنها پرداخت های شرکت های خارجی برای حفظ موقعیت صنعت نفت ایران در اولویت قرار گرفته است.

باید گفت حجم مطالبات شرکت های سازنده و مشاور داخلی به بیش از 6 میلیارد دلار رسیده است.

 

* تشکیل کارگروه ویژه پس از برداشت آب‌نمک به جای گاز

گفته می شود موسی سوری دوسال پیش در باشگاه نفت گفته بود از یک حلقه چاه فاز 12 پارس جنوبی آب و نمک برداشت می شود.

شنیده شده است دکل آبان 9 در بلوک C فاز 12 در لایه مهم و مرزی حفاری کرده است که گازی در این لایه نمانده است.

احتمال حفاری مورب و افقی قطر و ارائه اطلاعات غلط درباره مخزن از سوی شرکت توتال موجب شده است تا گازی در این لایه نباشد.

از این رو ممکن است محل سکو تغییر کند و قرار است کارگروه ویژه ای در این خصوص تشکیل شود.

مسئولان شرکت پتروپارس که پیمانکار و مجری فاز 12 است می گویند احتمالا از 3 میلیارد فوت مکعب پیش بینی شده بیش از 2 میلیارد فوت مکعب در روز نتوان به خاطر افت فشار مخزن برداشت کرد.

 

* احتمال تغییر در مدیریت یکی از شرکت های زیر مجموعه نفت

گفته شده است از مدیرعامل یکی از شرکت های اصلی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران درخواست شده مدیران زیرمجموعه خود را تغییر دهد. ظاهرا یکی از دلایل این درخواست حمایت مدیران شرکت از مدیرعامل قبلی بوده و بر اساس آخرین اخبار، شنیده شده که تغییرات در این شرکت کلید خورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها