کد خبر: ۱۸۳۴۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۹ آبان ۱۳۹۲
امروز 20 نوامبر مصادف با هفتمین روز تهاجم هشت روزه رژیم صهیونیستی به غزه است و طی این هفت روز، این رژیم 136 فلسطینی را به شهادت رسانده است.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، رژیم صهیونیستی از عصر روز هفتم حملات خود علیه مردم غزه را شدت بخشیده و در این حملات 27 نفر را شهید کرد که به این ترتیب شمار شهدای غزه به 136 نفر رسید.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که جنگنده‌های این رژیم از آغاز حمله به نوار غزه تا ابن روز 1000 تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فرو ریخته‌اند.

گردانهای القسام نیز اعلام کرد که از زمان آغاز حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه 1200 موشک را در پاسخ به این حمله به سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که یک چهارم از صد قربانی جنایات اخیر صهیونیست ها در غزه کودک هستند و 10 زن و 12 فرد سالخورده نیز در این میان دیده می‌شوند.

از سوی دیگر در حالی که رسانه‌ها از حصول توافق میان حماس و اسرائیل برای آتش خبر دادند اما همچنان خبرهای ضد و نقیضی در این باره شنیده می‌شود.

خبرگزاری فارس برای اطلاع دقیق کاربران از اخبار این جنگ، روز شمار تحولات آن را هر روز روی خروجی قرار می دهد که تحولات مهم این روز در زیر می آید.

آکسفام: اسرائیل 2 مهدکودک را منهدم کرد؛ آژانس بین المللی امداد رسانی "آکسفام" امروز سه شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم صهیونیستی در حملات خود به نوار غزه دو مهد کودک را منهدم کرد.

سی‌ان‌ان: آتش‌بس غزه امشب اعلام نخواهد شد؛ یک شبکه خبری آمریکایی به نقل از مقامات مصری خبر داد امشب بیانیه‌ای درباره آتش‌بس غزه صادر نخواهد شد.

آمریکا درخواست شورای امنیت برای آتش‌بس در غزه را رد کرد؛ آمریکا درخواست شورای امنیت برای اعلام آتش‌بس در غزه را رد کرد و آن را ناعادلانه خواند.

اذعان ارتش رژیم صهیونیستی به کشته شدن 2 سرباز اسرائیلی؛ رژیم صهیونیستی به کشته شدن 2 سرباز در حملات موشکی مقاومت اذعان کرد.

هنیه: مخالف آتش‌بس نیستیم/خواهان تضمین برای عدم تکرار تجاوز اسرائیل هستیم؛ نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که مقاومت خواهان دریافت تضمین برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و عدم تکرار آن است.

درخواست تظاهرات‌کنندگان اسرائیلی از نتانیاهو برای ایجاد آرامش در شهر‌ک‌ها؛ تظاهرات کنندگان اسرائیلی طی تظاهراتی در بئرالسبع از نخست وزیر اسرائیل خواستند تا در شهرک‌ها ایجاد آرامش کند.

اعدام 6 جاسوس اسرائیلی در غزه؛ مقاومت فلسطین عصر امروز 6 جاسوس رژیم صهیونیستی را که اخیرا دستگیر شده بودند، اعدام کرد.

2 شهید در حمله جنگنده‌های اسرائیل به غزه؛ جنگنده‌های اسرائیلی در تازه‌ترین حملات خود به نوار غزه دو فلسطینی را به شهادت رساندند.

کشته شدن یک نظامی و یک شهرک‌نشین اسرائیلی در اشکول؛ یک نظامی و یک شهرک نشین اسرائیلی در شلیک موشک نیروهای مقاومت به شهر اشکول کشته شدند.

حمله موشکی مقاومت بازهم آژیرها در اسرائیل را به صدا درآورد؛ مقاومت در پاسخ به حملات هوایی اسرائیل بازهم شهر‌های صهیونیست نشین را موشک باران کردند.

هدف قرار دادن «بئرالسبع» با 4 موشک گراد؛ گردان‌های القسام خبر داد نیروهای مقاومت شهر بئرالسبع را با چهار موشک گراد هدف قرار داد.

موشک مقاومت شهر مرکزی سرزمین اشغالی را هدف قرار داد؛ موشک مقاومت با برخورد به یک شهر مرکزی در سرزمین اشغالی 15 دستگاه خودرو را تخریب کرد.

حماس: اسرائیل به حملات علیه غزه ادامه دهد تل‌آویو را می‌زنیم؛ سخنگوی حماس هشدار داد در صورتی که اسرائیل به حملات علیه نوار غزه ادامه دهد، تل‌آویو و فراتر از آن هدف نیروهای مقاومت قرار خواهد گرفت.

چرا اعراب فلسطینیان را به موشک‌های استینگر مجهز نمی‌کنند؛ عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب امروز با انتقاد از سفر مسئولان کشورهای عربی به غزه تاکید کرد که آنها به جای اینکه با اشک و زاری به غزه بیایند باید با ارتش های خود برای حمایت از ملت فلسطین در برابر تجاوزگری صهیونیست ها می آمدند.

مصر در محاصره غزه شرکت نمی‌کند/برای ارسال کمک‌ها تلاش می‌کنیم؛ وزیر امور خارجه مصر تاکید کرد که برای ورود کمک‌ها به غزه کمک خواهد کرد و قاهره جزئی از محاصره غزه نخواهد بود.

شهادت دو خبرنگار در حمله جنگنده‌های اسرائیلی به نوار غزه؛ در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه دو خبرنگار شبکه الاقصی به شهادت رسیدند.

آتش بس از ساعت 22 به اجرا درمی‌آید؛ یکی از مقامات حماس اعلام کرد که امشب ساعت 22 به وقت گرینویچ(یک بامداد به وقت تهران) آتش بس به اجرا در‌می‌آید.

تکرار سخنان تهدید آمیز نتانیاهو علیه مقاومت؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی تهدید آمیز گفت: ما با در دست گرفتن شمشیر از نابودی اسرائیل جلوگیری می‌کنیم.

آتش بس بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها طی ساعات آینده؛ روزنامه ها‌آرتص به نقل از یکی از مقامات صهیونیستی اعلام کرد که طی چند ساعت آینده آتش بس اعلام می شود.

زمان سفر صالحی به غزه قطعی نشده/پیگیری‌ها ادامه دارد؛ معاون کنسولی و مجلس وزیر خارجه کشورمان گفت که زمان سفر صالحی به غزه هنوز قطعی نشده و پیگیری‌ها در این زمینه ادامه دارد.

شلیک 2 موشک مقاومت به تل‌آویو؛ گروه‌های مقاومت فلسطین در ادامه حملات موشکی خود به شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی، 2 موشک دیگر به تل‌آویو شلیک کردند.

جنگ روانی صهیونیست‌ها علیه مقاومت/پخش شب‌نامه‌ در میان مردم غزه؛ ارتش رژیم صهیونیستی در راستای جنگ روانی علیه مقاومت و مردم غزه با پخش شب‌نامه‌هایی به زبان عربی در منطقه شمال نوار غزه از ساکنان این منطقه خواست تا خانه‌های خود را ترک کرده و به مرکز شهر منتقل شوند.

تجمع معترضان مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در دانمارک و انگلیس؛ معترضان با تجمع مقابل سفارت اسرائیل در کشورهای دانمارک و انگلیس خشم و انزجار خود را از تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه ابراز کردند.

شبکه 10 اسرائیل درحالی که برنامه زنده‌ای را پخش می‌کرد تصاویری از فرار «گلعاد اردن» وزیر حمایت از محیط زیست رژیم صهیونیستی را پخش کرد.

عباس خواستار توقف خشونت‌ها در غزه شد؛ رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین در دیدار با وزیر خارجه آلمان بر لزوم توقف هر چه سریعتر خشونت‌ها در غزه تاکید کرد.

شمار شهدای غزه به 130 نفر رسید؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با تشدید حملات خود علیه مردم بی‌دفاع غزه عصر امروز 12نفر را در نقاط مختلف به شهادت رساندند که به این ترتیب شمار شهدای غزه در طی یک هفته به 130 نفر رسید.

هاآرتص: اوباما با حمایت از جنگ غزه اعتبار از دست رفته خود را بازگرداند؛ یک روزنامه صهیونیستی نوشت، حمایت قاطع رئیس جمهور آمریکا از حمله اسرائیل به نوار غزه بخش قابل توجهی از اعتبار از دست رفته او در میان یهودیان اسرائیلی و آمریکایی را باز گرداند.

جنگ روانی صهیونیست‌ها علیه مقاومت/باراک: ارتش آماده حمله زمینی به غزه است؛ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز اعلام کرد که ارتش این رژیم برای حمله زمینی به غزه آماده است.

دومین ناوچه اسرائیل هدف موشک مقاومت قرار گرفت؛ شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد یک ناوچه اسرائیل را با 5 موشک هدف حمله قرار داده است.

مقاومت فلسطین یک مرکز تجاری در «اسدود» را هدف قرار داد؛ یک مرکز تجاری در اسدود هدف حملات موشکی مقاومت اسلامی فلسطین قرار گرفت.

گردان القسام: اسرائیل در تخمین قدرت مقاومت اشتباه کرد+فیلم؛ فرمانده گردان عزءالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت حماس در پیامی صوتی تاکید کرد که اسرائیل تاوان حمله زمینی به غزه را پرداخت خواهد کرد.

منابع صهیونیست: همزمان با ورود کلینتون به تل‌آویو، آتش‌بس در غزه اعلام می‌شود؛ خبرگزاری سما به نقل از برخی منابع صهیونیست گزارش داد که همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به تل‌آویو، برقراری آتش‌بس در غزه اعلام خواهد شد.

درگیری صهیونیست‌ها با جوانان فلسطینی در رام الله + فیلم؛ نیروهای امنیتی صهیونیست با شلیک گلوله پلاستیکی و گاز اشک آور مراسم تشییع شهدا در رام الله را به خشونت کشیدند.

نتانیاهو: اگر دیپلماسی به نتیجه نرسد، ‌اقدامات مرزی را آغاز می‌کنیم؛ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که اگر پرتاب موشک از سوی حماس ادامه پیدا کند، اسرائیل اقدامات مرزی را آغاز خواهد کرد.

13 شهید در هفتمین روز حملات/ شمار شهدا به 122 نفر رسید؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در هفتمین روز حملات علیه نوار غزه از صبح امروز تاکنون 13 فلسطینی را شهید کردند که به این ترتیب شمار شهدای غزه به 122 نفر رسید.

جلیلی: امروز غزه صحنه آزمون صدق مدعیان دفاع از امت اسلامی و مقاومت فلسطین است.

تظاهرات دانشجویان مصری به نشانه اعلام همبستگی با مردم غزه؛ صدها نفر از دانشجویان دانشگاه‌های قاهره، عین شمس، حلوان، المنیا، بنی سویف و الازهر در مقابل دانشگاه قاهره به نشانه همبستگی با مردم غزه تظاهرات کردند.

مرسی: تجاوز اسرائیل به غزه امروز به پایان می‌رسد؛ «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مصر اعلام کرد که مذاکرات با دو طرف فلسطینی و اسرائیلی طی چند ساعت آینده نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

تلاش‌های مصر تاکنون برای برقراری آتش‌بس به نتیجه نرسیده است؛ سخنگوی جنبش حماس تاکید کرد که تلاش‌های مصر برای برقراری آتش‌بس بین رژیم صهیونیستی و گروه‌های مقاومت فلسطین در نوار غزه تا به این لحظه ادامه دارد اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

موشک باران صهیونیست‌ها توسط مقاومت + فیلم؛ گردان‌های مقاومت با وجود ادعای صهیونیست‌ها همچنان با موشک‌های خود اراضی اشغالی را هدف قرار می‌دهند.

وزرای خارجه عربی وارد نوار غزه شدند؛ لحظاتی پیش هیئتی 10 نفره از وزرای خارجه کشورهای عربی از گذرگاه رفح عبور کردند و وارد نوار غزه شدند.

موج جدید حملات مقاومت به فلسطین اشغالی/یک صهیونیست دیگر کشته شد؛ رسانه‌های اسرائیلی از موج جدید راکت‌هایی خبر داده‌اند که از صبح امروز بارها مناطق مختلف فلسطین اشغالی را هدف قرار داده‌اند.

زخمی شدن چند تن در درگیری نیروهای اشغالگر با جوانان فلسطینی در کرانه باختری؛ منابع خبری فلسطین از وقوع درگیری شدید بین نیروهای اشغالگر صهیونیست و جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

آماده باش نظامیان صهیونیست در مرزهای لبنان؛ رژیم صهیونیستی با گذشت یک هفته از جنگ غزه نیروهای خود را در مرزهای لبنان به حالت آماده باش درآورد.

موشک‌های مقاومت برای دومین بار به قدس اشغالی اصابت کرد؛ رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که حداقل یک فروند موشک شلیک شده از نوار غزه، منطقه جنوبی قدس اشغالی را هدف قرار داده است.

اسرائیل با همکاری ایران، مصر و حزب‌الله نابود می‌شود؛ عضو ارشد حزب آزادی و عدالت مصر، با تأکید بر ناتوانی برخی کشورهای عربی در کمک به فلسطین به دلیل روابط نزدیک با دوستان رژیم صهیونیستی گفت: اگر ایران، مصر و حزب الله با هم همکاری کنند، می‌توانند اسرائیل را نابود کنند.

بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی در تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه تأسف‌بار است؛ حزب نهضت اسلامی تاجیکستان تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه و بی‌تفاوتی مجامع بین‌المللی در حل این مناقشات را به شدت محکوم کرد.

فقدان همبستگی امت اسلامی رژیم صهیونیستی را برای تکرار تجاوزات گستاخ‌تر کرده است؛ هفتاد سازمان غیردولتی داخلی و خارجی در سودان با تاکید بر اینکه تجاوزات مکرر اسرائیل ناشی از عدم همبستگی جهان اسلام است خواستار قرار گرفتن قضیه فلسطین در اولویت محض برای کشورهای اسلامی شدند.

رژیم صهیونیستی در صورت حمله زمینی بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد؛ فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که دشمن صهیونیستی با ترور «احمد الجعبری» معاون فرمانده این گردان‌ها حماقت بزرگی را مرتکب شد و بهای سنگین آن را پرداخت خواهد کرد.

حذف محورهای مقاومت؛ عزم جزم سران اروپایی در درگیری‌های سوریه و غزه؛ سران کشورهای اروپایی عزم خود را برای حذف محورهای مقاومت جزم کرده‌اند. شاهد این مدعا، برخوردهای دوگانه آنها در قبال بحران سوریه از یک سو و حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه از سوی دیگر است.

نخست‌وزیر مصر توقف فوری تجاوزات اسرائیل علیه غزه را خواستار شد؛ نخست‌وزیر مصر امروز خواستار پایان تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه شد و بر برقراری آتش‌بس فوری تاکید کرد.

مقاومت فلسطین دستگاه‌های جاسوسی صهیونیست را فریب داد؛ با پایان یافتن بانک اهداف صهیونیست‌ها در غزه و مأموریت جاسوسان برای تعیین اهداف جدید، مقاومت موفق شد تا از طریق ارائه برخی اطلاعات غلط به سازمان جاسوسی شاباک آنها را فریب دهد.

اردوغان: اسرائیل در غزه در حال پاکسازی نژادی است؛ نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به پاکسازی نژادی در نوار غزه مبادرت می‌ورزد.

یک افسر نظامی صهیونیست در حمله راکتی مقاومت به شدت زخمی شد؛ رسانه‌های اسرائیلی از مجروح شدن یک افسر نظامی نیروهای ذخیره ارتش بر اثر حمله راکتی نیروهای مقاومت خبر دادند.

نمایندگان پارلمان پاکستان حملات صهیونیست‌ها به غزه را محکوم کردند؛ نمایندگان پارلمان پاکستان با ترک نشست پارلمانی این کشور، حملات رژیم اسرائیل علیه نوار غزه را محکوم و به موضع منفعلانه اسلام‌آباد در برابر این موضوع اعتراض کرده‌اند.

معاون عمرالبشیر: سودان دست از حمایت فلسطین برنخواهد داشت؛ «الحاج آدم یوسف» معاون رئیس جمهور سودان ضمن محکوم کردن حملات صهیونیست ها به نوار غزه تاکید کرد که کشورش دست از حمایت فلسطینیان بر نمی‌دارد.

کلینتون پس از تل‌آویو و رام‌الله به قاهره می‌رود؛ یک منبع آگاه دیپلماتیک اعلام کرد که وزیر خارجه آمریکا پس از سفر به تل‌آویو و رام‌الله روز پنج‌شنبه نیز به قاهره پایتخت مصر سفر می‌کند.

داود اوغلو: حمله زمینی به غزه به انزوای منطقه‌ای اسرائیل منجر می‌شود؛ وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که اسرائیل با حمله زمینی به غزه، انزوای منطقه‌ای را برای خود به ارمغان خواهد آورد.

شمار شهدای غزه به 115 نفر رسید/بیش از 885 نفر زخمی شده‌اند؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با حمله به منطقه السودانیه در شمال غزه و منزل خانواده ابوطماعه در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه 2 فلسطینی را به شهادت رساندند.

وستروله: ما از دوستانمان در اسرائیل حمایت می‌کنیم؛ وزیر خارجه آلمان در دیدار با رئیس‌رژیم صهیونیستی بر حمایت کشورش از این رژیم در جنگ غزه تاکید کرد.

هاآرتص: نتانیاهو قبل از دچار شدن به سرنوشت اولمرت جنگ را متوقف کند؛ یک روزنامه صهیونیستی نوشت که اسرائیل باید از فرصت استفاده کند و قبل از اینکه سران این رژیم مانند نتانیاهو و باراک به سرنوشت اولمرت و عمیر پرتص دچار شوند، آتش‌بس را قبول کند.

عامل حمله کننده به سفارت آمریکا در تل‌آویو دستگیر شد؛ نگهبانان سفارت آمریکا به سمت عامل حمله کننده به گارد امنیتی این سفارتخانه با چاقو و تبر، تیراندازی و او را دستگیر کردند.

فیس‌بوک تصاویر کودکان شهید غزه را سانسور کرد؛ پایگاه اجتماعی فیس بوک صفحه یکی از کاربران خود را که یک فعال حقوق بشری ایتالیایی بود، به علت انتشار تصاویری از کودکان شهید غزه متوقف کرد.

نیروهای مقاومت امروز 50 بار فلسطین اشغالی را هدف قرار داده‌اند؛ گردان‌های القسام وابسته به جنبش مقاومت اسلامی حماس از صبح امروز حداقل 50 موشک و راکت به شهرها و شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک کرده‌اند.

آتش زدن پرچم اسرائیل در جلسه علنی پارلمان بحرین؛ «اسامه مهنا التمیمی» نماینده پارلمان بحرین در جلسه علنی پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشید.

تیپ ناصر صلاح‌الدین: شروط اسرائیل مانع از تحقق آتش‌بس است؛ سخنگوی تیپ ناصر صلاح الدین اعلام کرد که آتش‌بس هنوز کامل نشده است و شروط اسرائیل مانع از تحقق آن است.

دلایل چهارگانه فروپاشی اسرائیل/ لحظه مناسب گفت‌وگو با ایران برای آمریکا؛ برخلاف بسیاری از تحلیل‌ها که دلایل زیادی را برای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه ارائه می‌دهند، یک دیپلمات ارشد آمریکایی تاکید کرد، چه بسا این جنگ موجب روی آوردن آمریکا به سمت ایران و گفت‌وگو با تهران شود.

حمله فرد مسلح به سفارت آمریکا در تل‌آویو/ نگهبان سفارت مجروح شد؛ یک فرد مسلح در حمله به سفارت آمریکا در تل‌آویو، نگهبان سفارت را زخمی کرده است.

تصاویری از خسارات سنگین صهیونیست‌ها درحمله راکتی مقاومت به«بئر‌سبع»؛ صبح امروز نیروهای مقاومت حملات شدیدی را علیه مناطق جنوبی فلسطین اشغالی آغاز کرده‌اند که بر اثر آن خساراتی به شهرهای مختلف اسرائیل وارد شده است.

4 شهید در هفتمین روز حمله به غزه/ شمار شهدا به 113 نفر رسید؛ جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در هفتمین روز حمله به نوار غزه 4 شهروند فلسطینی از جمله یک کودک را به شهادت رسانده و چند نفر دیگر را زخمی کردند.

اعزام 3 کشتی جنگی آمریکا به دریای مدیترانه برای انتقال اتباع آمریکایی از اسرائیل؛ روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت که آمریکا تصمیم دارد 3 فروند کشتی جنگی به همراه یک کشتی حمل و نقل را برای انتقال اتباع آمریکایی در صورت بحرانی شدن وضعیت در سرزمین اشغالی، به دریای مدیترانه اعزام کند.

شلیک راکت‌های مقاومت به سوی یک پایگاه دستگاه اطلاعات نظامی اسرائیل؛ شاخه نظامی کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین اعلام کرد که یک پایگاه وابسته به دستگاه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

کاخ سفید: حماس باید حملات راکتی به اسرائیل را متوقف کند؛ کاخ سفید بدون توجه به تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه بار دیگر خواستار توقف حملات راکتی حماس در نوار غزه شد.

تضمینی برای موفقیت عملیات زمینی در غزه وجود ندارد؛ رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرده که تضمینی برای موفقیت عملیات زمینی در غزه وجود ندارد.

نبیل العربی و چند تن از وزرای خارجه عرب امروز به غزه می‌روند؛ دبیرکل اتحادیه عرب به همراه چند تن از وزرای خارجه کشورهای عربی به منظور بازدید از مناطق جنگ‌زده امروز به غزه می‌روند.

بان‌کی‌مون: اسرائیل به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد/حمله زمینی تراژدی به بار می‌آورد؛ دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به وقوع تراژدی در منطقه گفت که اسرائیل باید به تعهدات بین‌المللی خود پایبند باشد.

تخریب 30 متر از دیوارحائل در رام‌الله به دست فعالان مردمی؛ عده‌ای از فعالان مقاومت مردمی روز گذشته 30 متر از سیم‌های خاردار که دیوار حائل در رام‌الله را احاطه کرده بود، قطع کردند.

کشورهای عربی ملت فلسطین را به سلاح تجهیز کنند؛ «ماهر الطاهر» دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در خارج، از کشورهای عربی خواست تا ملت فلسطین را به سلاح تجهیز کرده و جنگ با دشمن صهیونیستی را به فلسطینیان واگذار کنند.

اسرائیل از تعلیق گزینه حمله زمینی به غزه خبر داد؛ یک مقام مسئول اسرائیلی از تعلیق موقت گزینه حمله زمینی به نوار غزه در جریان تلاش‌های دیپلماتیک برای دستیابی به آتش‌بس خبر داد.

کشاورز 22 ساله فلسطینی با 4 گلوله به شهادت رسید؛ «حمدی محمد جواد»، کشاورز 22 ساله فلسطینی در منطقه «بئر المحجر» در نزدیکی الخلیل هدف شلیک چهار گلوله سربازان اسرائیلی قرار گرفت که به سر، سینه و پاهایش اصابت کرد.

چین از اسرائیل خواست اقدامات گسترده نظامی علیه غزه را متوقف کند؛ وزارت خارجه چین از همه طرف‌های درگیر در جنگ غزه به ویژه اسرائیل خواست اقدامات گسترده نظامی خود را متوقف کنند.

شلیک‌ ده‌ها موشک مقاومت به جنوب اسرائیل؛ منابع خبری از شلیک ده‌ها فروند موشک مقاومت به سوی جنوب سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

کلینتون فردا در تل‌آویو با نتانیاهو گفت‌وگو می‌کند؛ وزیر خارجه آمریکا به منظور گفت‌وگو با نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره حملات اسرائیل در نوار غزه امروز عازم تل‌آویو می‌شود.

پرز: ایران برای حماس موشک‌های دوربرد می‌فرستد؛ «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه اختصاصی با شبکه «سی ان ان» با طرح ادعاهای تکراری گفت که حماس توسط ایران مورد حمایت قرار می‌گیرد.

بررسی نشست گروه چهارجانبه بعد از پایان بحران غزه؛ وزیر امور خارجه روسیه بعد از ملاقات با همتای آمریکایی خود در کامبوج اعلام کرد بعد از حل و فصل بحران کنونی در نوار غزه می‌توان از سرگیری نشست گروه چهارجانبه را مورد بررسی قرار داد.

تخریب 25 مسجد در حمله صهیونیست‌ها به غزه؛ وزیر اوقاف دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که بیش از 25 مسجد در نوار غزه طی یک هفته گذشته توسط صهیونیست‌ها بمباران شده و به صورت جزئی و یا کلی تخریب شده‌اند.

دومین شهروند فلسطینی در رام‌الله شهید شد؛ طی 24 ساعت گذشته دومین شهروند فلسطینی در رام‌الله در درگیری با اشغالگران صهیونیستی در روستای «نبی صالح» به شهادت رسید.

گردان‌های قسام شهر «المجدل» و «کریات جات» را موشک‌باران کرد؛ گردان‌های القسام در ادامه موشک‌باران شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی در پاسخ به جنایت این رژیم علیه مردم غزه، 10 موشک به شهر «المجدل» و «کریات جات» شلیک کرد.

شلیک 19 موشک مقاومت به سوی «بئر‌السبع» و «اوفکیم»؛ نیروهای مقاومت در واکنش به تداوم حملات خونین رژیم صهیونیستی به نوار غزه، 19 موشک به سوی چند منطقه از فلسطین اشغالی شلیک کردند.

دومین جنایت با فاصله دو روز/ قتل عام یک خانواده دیگر فلسطینی در بیت لاهیا؛ جنگنده های صهیونیست با موشک باران یک خانه در بیت لاهیا در غزه دو کودک فلسطینی و پدر و مادر آنها را قتل عام کردند.

رژیم صهیونیستی بیمارستان غزه را بمباران کرد؛ جنگنده‌های صهیونیستی برای هفتمین روز پیاپی به حملات خود علیه غزه ادامه می دهند و در تداوم حملات خود غرب بیمارستان غزه و برخی دیگر از شهرهای غزه را بمباران کردند.

09:06 هشدار دربار وقوع فاجعه‌ انسانی در نوار غزه؛ شماری از سازمان‌ها و نهادهای غیر دولتی بین المللی نسبت به وقوع «فاجعه‌ای انسانی» در نوار غزه در صورت ادامه حملات نظامی رژیم صهیونیستی به این منطقه هشدار دادند.

تلویزیون اسرائیل از احتمال آتش‌بس تا 24 ساعت آینده خبر داد؛ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که احتمالا تا 24 ساعت آینده مذاکرات غیر مستقیم نمایندگان این رژیم با گروه های فلسطینی به توافق آتش بس و توقف جنگ غزه منجر شود.

پاسخ قاطع مقاومت به جوسازی ضد ایرانی رسانه‌های غربی و صهیونیستی؛ مقاومت فلسطین در واکنش به جوسازی های ضد ایرانی رسانه‌های غربی و صهیونیستی در مسئول دانستن ایران برای آغاز جنگ غزه پاسخ قاطعی به این ادعاها داد.

مسکو پیش‌نویس طرح آتش‌بس در غزه را به شورای امنیت ارائه کرد؛ روسیه پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه داده که در آن خواستار توقف سریع درگیری‌ها در نوار غزه، دفاع از غیرنظامیان منطقه و از سرگیری فوری مذاکرات صلح بین طرف اسرائیلی و فلسطینی شده است.

102 شهید و بیش از 700 زخمی حاصل یک هفته تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه؛ هفتمین روز از تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی آغاز می‌شود که طی آن شمار شهدای این تجاوز به 102 شهید و بیش از 700 زخمی‌ رسیده است.

دست امیر قطر چگونه به خون کودکان فلسطینی آغشته شد؛ از روزی که امیر قطر با پوشش امنیتی صهیونیست ها وارد غزه شد و نخست وزیرش نیز به تل آویو رفت، انتظار می‌رفت که فاجعه‌ای بزرگ در انتظار این باریکه محاصره شده باشد.

اعزام ناوهای آمریکایی به منطقه همزمان با ادامه حملات اسرائیل به غزه؛ آمریکا همزمان با ادامه حملات اسرائیل به غزه و به منظور آماده‌باش برای تخلیه شهروندان آمریکایی مقیم سرزمین‌های اشغالی تعدادی از ناوهای جنگی خود را به مدیترانه شرقی اعزام می‌کند.

 

القسام 8 موشک «گراد» به پایگاه نظامی «اوفاکیم» شلیک کرد؛ گردانهای القسام 8 موشک گراد را به سمت پایگاه نظامی «اوفاکیم» شلیک کردند.

صهیونیست‌ها منازل مسکونی و مزارع کشاورزی در بیت هانون را موشک‌باران کردند؛ ارتش رژیم صهیونیستی منازل مسکونی و مزارع کشاورزی در بیت هانون را موشک‌باران کردند.

بمباران بانک ملی اسلامی غزه/حمله جنگنده‌های اسرائیل به منزل رائد العطار؛ جنگند‌ه‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه «رائد العطار»، یکی از رهبران گردانهای القسام و همچنین بانک ملی اسلامی غزه را بمباران کردند.

شهادت 2 فلسطینی دیگر در حملات صهیونیستها به غزه؛ شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم لحظاتی پیش از حمله هوایی تازه ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه و شهادت دو شهروند فلسطینی دیگر خبر داد.

ذخیره دارو پایان یافته است/ غزه در آستانه فاجعه انسانی قرار دارد؛ وزیر بهداشت دولت منتخب فلسطین هشدار داد که ذخیره دارویی در نوار غزه پایان یافته است و این منطقه در آستانه وقوع فاجعه ای انسانی قرار دارد.

مردم مناطق مختلف کرانه باختری روز دوشنبه نیز نظیر چند روز گذشته به خیابان‌ها آمدند و به تجاوز اسرائیل به غزه اعتراض کردند، که این اعتراض به یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات‌کنندگان همراه شد.

رژیم بحرین از جنایات صهیونیست‌ها در غزه حمایت کرد؛ معاون دبیرکل جمعیت ملی دموکراتیک بحرین گفت: رژیم بحرین با رهایی غزه از اشغال و تجاوزگری های رژیم صهیونیستی مخالف است و حمایت خود را از جنایات این رژیم ابراز داشت.

واکنش آمریکا به حمله اسرائیل به غزه شر‌م‌آور بود؛ مجری شبکه رادیویی واشنگتن واکنش آمریکا به حملات اسرائیل به غزه را «مثل همیشه شرم‌آور و نفرت‌انگیز» خواند.

نصرالله: اعراب کشتی سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند؛ دبیر کل حزب‌الله لبنان طی سخنانی با رد سخنان یکی از وزیران کشورهای حاشیه خلیج فارس که اعراب را «گوسفند» توصیف کرده بود گفت برخی اعراب کشتی مملو از سلاح به سوریه می‌فرستند اما جرأت ارسال یک فشنگ به غزه را ندارند.

جای موشک‌ها و راکت‌های مصری در تل‌آویو خالی است؛ «الاهنومی عبدالرحمن» تحلیلگر یمنی با انتقاد از موضع سران عرب در قبال تجاوز اسرائیل به غزه گفت: باید موشک‌ها و راکت‌های مصری، آسمان تل‌آویو و عسقلان و سایر شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف قرار می‌داد.

عبدالباری عطوان: موضع سران عرب در قبال غزه شرم‌آور است/ نتانیاهو بازنده بزرگ جنگ است؛ عبدالباری عطوان نویسنده و تحلیلگر برجسته جهان عرب موضع کشورهای عربی در قبال کشتار رژیم صهیونیستی در نوار غزه را شرم آور خواند و گفت: نتانیاهو بازنده بزرگ جنگ خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها