کد خبر: ۱۸۳۶۳۸
زمان انتشار: ۲۲:۵۳     ۲۹ آبان ۱۳۹۲

منابع امنیتی اعلام کردند که گروه "دولت اسلامی عراق و شام" اخیرا تصمیم گرفته تا علیه شیعیان لبنان و شخصیت‌های سنی حامی حزب‌الله دست به حملات انتحاری بزند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه "الاخبار" لبنان به نقل از منابع آگاه فاش کرد که گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام"، موسوم به "داعش" تصمیم دارد وارد لبنان شده و شیعیان این کشور را هدف قرار دهد.

همچنین بنا به گفته این منابع، اعضای گروه" داعش" قصد دارند آن دسته از شخصیت‌های اهل سنت را که حامیان حزب الله لبنان هستند، هدف قرار دهند.

این اطلاعات که از سوی چندین دستگاه امنیتی تایید شده است، حکایت از آن دارد که گروه "داعش" با اتخاذ این تصمیم قصد دارد درگیری با نیروهای حزب الله را به خاک لبنان بکشاند.

اعتراف‌های "حسان. م"، یکی از شهروندان لبنانی به این فرضیه قوت می‌بخشد، چرا که وی پس از بازداشت اعتراف کرد که خودرویش را به یکی از افراد وابسته به گروه "دولت اسلامی عراق و شام" فروخته است و سپس مشخص شد که این خودرو در منطقه "المعمورة" در ضاحیه جنوبی بیروت بمب‌گذاری شده است.

وی تصریح کرد که به ابو عبدالله العراقی، از اعضای گروه "دولت اسلامی عراق و شام" اعتراض کرده که چرا در این خودرو که همچنان به نام اوست، بمب کار گذاشته شده است.

حسان. م تصریح کرد: العراقی به من اطلاع داد که آنها در خودروی من بمب کار نگذاشته‌اند و از آن برای انتقال افراد انتحاری استفاده کرده‌اند اما حزب الله لبنان سرنشینان این خودرو را بازداشت کرد و این خبر در رسانه‌ها منتشر شد.

اطلاعات امنیتی منتشر شده حاکی از این است که این افراد در انفجار "الرویس" در حومه جنوبی بیروت نیز دست داشته‌اند.

برخی منابع دیگر نیز در مصاحبه با روزنامه "الاخبار" اعلام کردند که فرماندهی گردان‌های "عبدالله عزام"، ازگروه‌های وابسته به القاعده نیز در صدد است تا وارد این دست درگیری‌ها با حزب الله شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها