کد خبر: ۱۸۳۷۰۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۵     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
یک مخالف سوری با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری کنفرانس «ژنو 2» تقسیم قدرت در سوریه است، گفت: هر کنفرانسی که هدف از آن تامین منافع سوریه است، باید در خاک این کشور برگزار شود.
«بسام القاضی»، معارض سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، ضمن مخالفت با برگزاری کنفرانس «ژنو 2» هدف از آن را تقسیم قدرت در سوریه دانسته و گفت: هر کنفرانسی که هدف از آن تامین منافع سوریه است باید در خاک این کشور و مبتنی بر تحقق آزادی، دموکراسی واقعی و به دور از دیکتاتوری برگزار شود.

وی کنفرانس ژنو 2 را به نفع ملت سوریه ندانست و تصریح کرد: این کنفرانس هرگز نمی‌تواند، خشونت مسلحانه در سوریه را متوقف کند، مگر بخش اندکی از آن را و حتی اگر بتواند، آن را به طور کامل متوقف کند، پایان آن موقتی و به مثابه آتش زیر خاکستر است که دوباره زبانه خواهد کشید.

القاضی افزود: هر گفت‌وگویی که هدف از آن نجات سوریه از شرایط کنونی است باید مبتنی بر گفت‌وگوی دمکراتیک، مدنی و ضامن قانون، حقوق بشر و حفظ آزادی، برابری و حقوق شهروندی باشد.

وی همچنین اظهارداشت: قدرت نظام حاکم در سوریه برگرفته از قدرت ارتش آن است و آنچه که دولت در کنفرانس ژنو 2 مطرح خواهد کرد، چیزی جز دستاوردها و پیروزی‌های ارتش نخواهد بود.

این معارض سوری در مورد تشکیل دولت انتقالی جدید از سوی ائتلاف ملی معارضان سوری گفت: ائتلاف معارضان، مزدورانی بیش نیستند که توان هیچ کاری از جمله تشکیل دولت موقت را ندارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها