کد خبر: ۱۸۳۸۳۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
موسسه خیریه بین المللی اوکسفام در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد، آوارگان سوری در لبنان با مشکلات اقتصادی زیادی از جمله فقر و بدهی روبرو هستند و این مساله جایگاه اجتماعی و وضعیت آموزش کودکان آنان را به شدت به خطر انداخته است.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ نایجل تیمینس از مقام های ارشد موسسه اوکسفام تاکید کرد، آوارگان سوری هر روز برای زنده ماندن در کشوری که با فرصت های شغلی ناچیزی روبرو است، تلاش و تقلا می کنند.

وی تصریح کرد، یکی از غم انگیزترین پیامدهای زندگی آوارگان سوری در لبنان آینده کودکان است. تازه ترین برآوردها نشان می دهد که تنها 25 درصد کودکان آواره سوری در مدارس لبنان به تحصیل ادامه می دهند و بسیاری از کودکان سوری قادر به ادامه تحصیل نیستند.

نتایج تحقیق موسسه اوکسفام از بیش از 1500 خانوار آواره سوری در لبنان به دست آمده است. بر اساس این تحقیق خانوارهای سوری در لبنان بیش از پیش با فقر و بدهی روبرو هستند و یافتن شغل در لبنان کار بسیار سختی برای آوارگان سوری است.

این گزارش افزود، میزان هزینه های خانوارهای سوری در لبنان معادل نیمی از درآمد ماهیانه آنان است. در حالی که میانگین درآمد هر خانوار آواره سوری در لبنان به کمتر از 250 دلار در ماه می رسد میزان هزینه های هر خانوار به بیش از 520 دلار رسیده که 225 دلار مربوط به هزینه اجاره خانه و 275 دلار نیز هزینه مواد غذایی و خوراک است.

بیش از 800 هزار آواره سوری هم اکنون در لبنان زندگی می کنند. با گذشت دو سال و نیم از آغاز بحران داخلی سوریه تاکنون بیش از 120 هزار نفر کشته شده اند.در حالی که مدارس دولتی و عمومی در لبنان آزاد است بسیاری از خانوارهای آواره سوری به خاطر افزایش هزینه های مربوط به حمل و نقل قادر به فرستادن کودکان خود به مدرسه نیستند.

اقتصاد لبنان که با نرخ بیکاری بالایی روبرو است اکنون با افزایش رقابت برای یافتن فرصت های شغلی بین اتباع سوری و نیروی کار لبنانی روبرو شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها