کد خبر: ۵۳۶۶۷۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
از کالیفرنیا تا نیویورک، ده‌ها دانشگاه در بیش از ۲۰ ایالت در حال تظاهرات هستند. با این موج جدید، جهان شاهد تجدید حیات جنبش دانشجویی است. حیاتی که با محور فلسطین احیا می‌شود.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه تحلیلی خبری 598؛ رژیم صهیونیستی اوایل روز سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت یک حمله نظامی بزرگ علیه فلسطینی‌ها در رفح، تنها شهر باقی‌مانده در غزه که در عملیات این رژیم ویران نشده و ۱.۴ میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، آغاز کرد.

پلیس با لودر دانشجویان را زیر گرفت! / آخرین اخبار جنبش جهانی حمایت از فلسطین +تصاویر

در ایالات متحده آمریکا، از کالیفرنیا تا نیویورک، ده‌ها دانشگاه در بیش از ۲۰ ایالت در حال تظاهرات هستند. با این موج جدید، جهان شاهد تجدید حیات جنبش دانشجویی است. حیاتی که با محور فلسطین احیا می‌شود.

دانشجویان دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج در انگلیس نیز با الگو گرفتن از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا اقدام به برپایی چادرهایی در محوطه دانشگاه به‌منظور حمایت از فلسطینی‌ها کردند. دانشجویان دانشگاه‌های مختلف اروپایی با الهام گرفتن از تظاهرات‌های جاری در دانشگاه‌های آمریکا، در سالن‌ها و محوطه‌های دانشگاهی دست به تظاهرات زده و خواستار پایان دادن به مشارکت با نهاد‌های صهیونیستی به دلیل حمله رژیم صهیونیستی به غزه شده‌اند.

 

پلیس با لودر دانشجویان را زیر گرفت! / آخرین اخبار جنبش جهانی حمایت از فلسطین +تصاویر

 

  • -تبدیل دانشگاه به بازداشتگاه

پلیس هلند اعلام کرد که ۱۶۹ معترض را در جریان سرکوب اردوگاه برپا شده آن‌ها در دانشگاه آمستردام بازداشت کرده است. در ویدیو‌های منتشر شده نشان داده شده که پلیس هلند در پی خودداری معترضان از ترک دانشگاه، چادر‌های برپا شده را تخریب می‌کند.

حمله دیوانه‌وار پلیس آمستردام با بیل‌های مکانیکی به محل تجمع دانشجویان معترض!

دانشگاه شهر لایپزیگ در شرق آلمان نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که ده‌ها دانشجوی معترض وارد سالن سخنرانی این دانشگاه شده و بنر‌هایی را که روی آن نوشته شده بود «اعتراض علیه نسل‌کشی» در دست داشتند. پلیس آلمان اعلام کرد که برای دست‌کم ۱۳ نفر از معترضان به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه، پرونده کیفری تشکیل شده است.

 

برخورد خشن پلیس آلمان با دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه هومبولت برلین
  • -گستردگی جنبش جهانی دانشجویان

جنبش ار دانشگاه کلمبیا آغاز شد و دامنه این اعتراضات طی هفته‌های گذشته به بیش از ۴۹ دانشگاه دیگر در سرتاسر آمریکا و برخی دیگر از کشور‌های غربی کشیده شد. از جمله در استرالیا: (دانشگاه‌های ملبورن و سیدنی)؛ کانادا: (دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا)؛ فرانسه: (موسسه مطالعات سیاسی پاریس و دانشگاه سوربن)؛ ایتالیا: (دانشگاه ساپینزا)؛ انگلستان: (دانشگاه‌های لیدز، کالج لندن و دانشگاه وارویک) کشیده شد. گستردگی این جنبش نشانگر خشم دانشجویان آمریکا و اروپا از وسعت جنایات ضدبشری رژیم حاکم بر اسرائیل و حامیان امریکایی – اروپایی آنهاست.

 

پلیس با لودر دانشجویان را زیر گرفت! / آخرین اخبار جنبش جهانی حمایت از فلسطین +تصاویر

مردم آتن در پایتخت یونان هم در حمایت از مردم فلسطین به خیابان ها آمدند که با برخورد خشن نیروهای نظامی مواجه شدند. در جریان تظاهرات حامیان فلسطین در مرکز آتن درگیری بین پلیس و معترضان رخ داد. صد‌ها معترض در مقابل پارلمان یونان تجمع کرده بودند.

 

صدها دانشجو از هفته گذشته با تجمع در دانشگاه‌های لبنان، ضمن به همراه داشتن پرچم‌های فلسطین، از دانشگاه‌های خود خواستند تا شرکت‌هایی که در اسرائیل تجارت می‌کنند را تحریم کنند.

 

پلیس با لودر دانشجویان را زیر گرفت! / آخرین اخبار جنبش جهانی حمایت از فلسطین +تصاویر

  • -دانشجویان فرانسه پای فلسطین ایستادند

    در پاریس، اعتراضات طرفداران مردم غزه در دانشگاه سیانس پو و دانشگاه سوربن از اواخر ماه آوریل آغاز شد. بعد از ظهر پنج‌شنبه نزدیک به ۳۰۰ دانشجو از دانشگا‌های مختلف در مقابل دانشگاه سوربن گرد هم آمدند و اردویی متشکل از ۲۰ چادر ترتیب دادند. در دوشنبه ۲۹ آوریل پلیس برای متفرق کردن دانشجویان سوربن، مداخله کرده بود.

    روز جمعه، پلیس ضد شورش سالن اصلی ساینس‌پو را پاکسازی کرد و معترضان فریاد «شرم» و «فلسطین آزاد» سر دادند، هر چند به نظر می‌رسید که این پاکسازی با آرامش انجام شد. سخنگوی دانشگاه سیانس‌پو گفت که ده‌ها دانشجو روز جمعه در داخل دانشگاه تحصن کردند که باعث بسته شدن محوطه دانشگاه شد. بر طبق اعلام کمیته فلسطین دانشگاه سیانس‌پو شش دانشجو برای محکوم کردن همکاری با دانشگاه‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده اند.

 

دانشجویان دانشگاه سوربن فرانسه سالن اصلی این دانشگاه را امروز به تصرف خود در آوردند

پردیس دانشگاهی جردن در اکول نرمال سوپریور (ENS) پاریس نیز در روز پنجشنبه توسط دانشجویان مسدود شد. در شهر لیل واقع در شمال فرانسه، موسسه مطالعات سیاسی بسته شد. همچنین دسترسی به مدرسه عالی روزنامه نگاری (ESJ) نیز مسدود شد.

دانشجویان دانشگاه علوم سیاسی شهر گرنوبل نیز اعتراضات خود را به دلیل ارتباط این دانشگاه با دانشگاه بن گوریون اعلام کردند. ده‌ها نفر در دانشگاه علوم سیاسی لیون در عصر پنجشنبه یک سالن آمفی تئاتر را اشغال کردند. در سنت اتین واقع در جنوب لیون تعداد انگشت شماری از دانشجویان که خواستار آتش‌بس در غزه بودند، دسترسی به یک سایت دانشگاهی را مسدود کردند.

حمله خشونت آمیز نیروهای سرکوب‌گر فرانسوی به داخل کلاسها در دانشگاه سوربن فرانسه!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها