کد خبر: ۱۸۳۹۹۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۷     ۳۰ آبان ۱۳۹۲
حکم بازداشت شهردار بابل که از سوی مسئولان میراث فرهنگی بابل مطرح شده بود، از سوی شهرداری بابل حکم بازداشت شهردار بابل تکذیب شد.
 به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس از بابل، روابط عمومی شهرداری بابل با ارسال پاسخنامه‌ای به دفتر خبرگزاری فارس در بابل،درباره خبر اعلام شده از‌ سوی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بابل مبنی بر دستور بازداشت شهردار بابل صادر شد صدور حکم بازداشت شهردار بابل را تکذیب کرد.

در این جوابیه آمده است: حمام میرزا یوسف دارای مالک حقیقی به نام صدیقه گرجی بوده ولی سال‌ها به صورت متروکه رها و به محل مساعدی برای تجمع اراذل و اوباش، معتادان و حیوانات موذی تبدیل شده بود.

بنا به درخواست اهالی و شخص مالک به تاریخ 27/1/ 90 و به شماره ثبت 1938 شهرداری بابل مبنی بر رسیدگی به وضعیت این مکان و تبدیل احسن کردن کاربری آن به عنوان پارکینگ عمومی، موضوع طی نامه‌ای به شماره 31130/25 مورخ 29/9/90 به شورای اسلامی شهر بابل منعکس و طی بند سه صورت‌جلسه شماره 2373 مورخ 30/9/90 آن شورا به تصویب رسید.

به استناد بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها رفع خطر از بناها، دیوارهای شکسته، خطرناک واقع در معابر عمومی، کوچه‌ها، اماکن عمومی، دالان‌های عمومی و خصوصی در زمره وظایف ذاتی شهرداری‌ها‌ست.

همچنین با توجه به درخواست اهالی، کسبه منطقه، شخص مالک و با حضور آنان اقدام به جمع‌آوری دیوار موصوف کرده و پس از پاکسازی محل، رفع خطر شده است.

لازم به ذکر است هیچ گونه  تابلو یا اماره دیگر منصوبه در محل حمام میرزا یوسف دال بر تاریخی بودن آن اثر وجود نداشته است.

همچنین خبر دستور بازداشت شهردار بابل کاملا کذب بوده و فرهاد عسکری تمامی توضیحات و مستندات قانونی ( مصوبات شماره 5360/3/8623 مورخه 23/3/91 فرماندار محترم شهرستان بابل ) را به شعبه 107 دادگاه جزایی شهرستان ساری تقدیم و از تمامی اتهامات مطروحه تبرئه شده و  هیچ گونه حکم بازداشتی برای شخص شهردار بابل صادر نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها