کد خبر: ۱۸۴۵۲۶
زمان انتشار: ۱۹:۴۵     ۰۳ آذر ۱۳۹۲
به گزارش پایگاه 598، پس از توافق ایران و وزرای امور خارجه کشورهای 1+5 بر سر فعالیت های هسته ای ایران مقامات رژیم صهیونیستی واکنش های مختلفی را نسبت به این توافق داشته اند.

شیمون پرز رئیس جمهور رژیم صهیونیستی در واکنش به این توافق نامه طی بیانیه گفت: "موفقیت یا شکست این توافق نه بر پایۀ اظهارات که بر اساس نتایج عملی اش تعیین خواهد شد. جامعۀ جهانی در هر حال ایران مجهز به سلاح اتمی را نخواهد پذیرفت."

همچنین بنیامین نتانیاهو در قبال توافق آمریکا و ایران افزود: "آنچه دیشب در ژنو روی داد، نه توافقی تاریخی، که اشتباهی تاریخی بود."

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنان امروزش همچنین تأکید کرد که این کشور تعهدی نسبت به توافق صورت گرفته در ژنو ندارد و اینکه حکومت اسلامی ایران در پی نابود کردن اسرائیل است. او بار دیگر ضمن تأکید بر حق اسرائیل برای دفاع از موجودیت خود، ادعا نمود که این اسرائیل اجازه نخواهد داد که جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی دست یابد.

همچنین در اظهاراتی جداگانه، وزیر امور خارجۀ رژیم صهیونیستی، آویگدور لیبرمن، توافق ژنو را بزرگترین موفقیت دیپلماتیک جمهوری اسلامی دانست که به گفتۀ او به مسابقۀ تسلیحات اتمی در جهان دامن خواهد زد.

در اظهاراتی دیگر وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی، "نفتالی بنّت" مدعی شد که توافق ژنو لطمه ای به برنامۀ اتمی ایران وارد نیاورده و اینکه به موجب این توافق ایران از این پس قادر است، به گمان و ادعای او، در اندک زمانی سلاح اتمی تولید کند.

زیپی لیونی، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی، نیز در واکنش به موافقتنامۀ ژنو خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر اسرائیل با آمریکا و ایجاد یک جبهۀ سیاسی واحد با کشورهای عرب منطقه به منظور جلوگیری از تولید سلاح اتمی توسط تهران شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها