کد خبر: ۱۸۴۶۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۲
شاخص کل بورس با اقبال بازار به نمادهای حاضر در گروه بانکی و خودرویی از قله 81 هزار واحد هم گذشت و ارزش بازار در رکوردشکنی بی‌سابقه‌ای به مرز 397 میلیارد تومان نزدیک شده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به دنبال کاهش تحریم‌های بانکی، خودرویی و دیگر گروه‌ها، نمادهای حاضر در بازار سهام با اقبال نسبت به آینده با صف خرید سنگینی روبه‌رو شده و موجب رکوردشکنی شاخص تا فراز 81 هزار واحد شد.

ارزش بازار نیز در رکورد بی‌سابقه‌ای به مرز 397 میلیارد تومان نزدیک شده و تا نیمه‌ ساعات معاملاتی امروز بیش از 713 میلیون برگ سهم به ارزش 325 میلیارد تومان معامله شده است.

بر همین اساس هلدینگ نفت، گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری غدیر، بانک ملت، پالایش نفت بندرعباس، ملی صنایع مس ایران، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، بانک صادرات و بانک پارسیان بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته‌اند.

در بازار امروز برخلاف برخی نمادها که افزایش حداکثری قیمت را تجربه می‌کنند در مقابل سهام شرکت‌هایی همچون سرامیک‌های صنعتی اردکان، خوراک دام پارس، لعاب ایران، کاشی نیلو، عمران و توسعه فارس، فیبر ایران و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داد.

در بازار نقدی فرابورس هم شاخص افزایش حدود 16 درصدی را تجربه کرده و به مرز 880 واحد رسیده است، ارزش بازار اول و دوم فرابورس به 73 هزار و 500 میلیارد تومان نزدیک شده است.

پتروشیمی جم، پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی مارون، پالایش نفت شیراز، پتروشیمی خراسان، بانک سرمایه و بانک دی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند. در این بازار برترین تقاضا به گروه‌های پتروشیمی و بانکی اختصاص دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها