کد خبر: ۱۸۵۶۴۹
زمان انتشار: ۰۸:۰۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
جروزالم پست:
نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و یکی از وزرای ارشد کابینه گفتند که چالش اصلی اسرائیل در طول 6 ماه آینده جنگ روانی علیه ایران است.
روزنامه جروزالم پست در مقاله ای، دیپلماسی عمومی رژیم صهیونیستی را گام بعدی این رژیم در تعیین زمین بازی برای دشمنی با جمهوری اسلامی ایران دانست.


 این روزنامه آورده است: «با توجه به نتایج مذاکرات میان ایران و گروه 1+5، نخست وزیر بنیامین نتانیاهو و یکی از وزرای ارشد کابینه گفتند که چالش اصلی اسرائیل در طول 6 ماه آینده جنگ روانی علیه ایران است.

نتانیاهو در آخرین مصاحبه خود گفته است که این مذاکرات فقط باید به از بین بردن توانایی هسته‌ای نظامی ایران بیانجامد. وی افزود: اسرائیل به ایران اجازه نخواهد داد تا به توانایی هسته‌ای نظامی دست یابد. وی گفت: خط قرمز اسرائیل باید توسط توسط یک دیپلماسی عمومی درجه یک تامین شود.

این گزارش می افزاید : ایران، اثبات کرده است که یک بازیگر قوی در عرصه دیپلماسی عمومی است. این را می‌توان از «لبخند دفاعی» حسن روحانی و تحرکات فیس بوکی و توییتری وزیر خارجه این کشور فهمید. دفاع گروه سایبری بسیج سپاه پاسداران در حذف مطالب ضد نظام و سخن‌رانی‌های رهبر ایران در توهین به آمریکا و مشروعیت‌زدایی از اسرائیل نیز بسیار در این زمینه کمک کرده‌اند.

در مقابل، مقامات اسرائیلی چون نتانیاهو، نفتالی بنت، موشه یعلون به دنبال این هستند که با استفاده از سخنرانی‌های انگلیسی زبان در رسانه‌های مطرح دنیا، نسبت به خطرات هسته‌ای شدن ایران و افزایش ترور در جهان هشدار دهند.

این گزارش تاکید می کند: توانایی اسرائیل در متقاعد کردن گروه 1+5 نسبت به ازبین بردن توانایی هسته‌ای ایران در توافق نهایی با چالشی بزرگ روبرو است. این کار نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم اسرائیل و گسترش رسمی وزارت دیپلماسی عمومی، نیروی انساسی و بالا بردن تلاش‌ها و توانایی‌های اجتماعی در حوزه‌های سایبری و غیر سایبری و شبکه‌های رسانه‌ای در مبارزه به افزایش خطرات هسته‌ای شدن و تروریسم ایرانی است.»

حرکت رژیم صهیونیستی و مقامات بلندپایه این رژیم به سمت دیپلماسی عمومی، ابتدا نشان از شکست خوردن این رژیم در حوزه های دیگر از جمهوری اسلامی بوده و در گام بعد نشان دهنده اهمیت فراوان حوزه دیپلماسی عمومی و جنگ نرم در این دوران است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها