کد خبر: ۱۸۵۷۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفین گفت: همایش بین‌المللی بسیج و رسانه‌ دوازدهم و سیزدهم آذرماه با حضور ۲۱۴ مدیر رسانه‌ای داخلی و خارجی در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

به گزارش 598 ، اسماعیل احمدی معاون روابط عمومی بسیج در نشست خبری که صبح امروز به منظور تشریح همایش بین‌المللی بسیج و رسانه برگزار شد، گفت: این همایش 10 سال است که برگزار می‌شود و امسال تغییرات اساسی در آن اعمال شده است.

وی افزود: امسال این همایش برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود و از رسانه‌های جهان اسلام نیز برای شرکت در آن دعوت کرده‌ایم. به همین منظور 11 رسانه از کشورهای افغانستان، ترکیه، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در این همایش شرکت می‌کنند.

احمدی با بیان اینکه در برنامه سال آینده به دنبال دعوت از کشورهای بیشتری هستیم، اظهار داشت: در یازدهمین همایش بسیج و رسانه پایگاه‌های خبری که اثر‌گذاری زیادی در عرصه رسانه دارند دعوت شده‌اند.

دبیر همایش بین‌المللی بسیج و رسانه خاطرنشان کرد: تفاوت دیگر همایش امسال این است که برنامه تجلیل از خبرنگاران به 21 دی ماه که روز بسیج و رسانه روز شهادت شهید غلامرضا رهبر نامگذاری شده موکول شده است لذا در همایش امسال صرفا مدیران رسانه‌ها شرکت می‌کنند.

احمدی خاطرنشان کرد: در این همایش در خدمت 214 نفر از مدیران رسانه‌های داخلی و خارجی هستیم و این همایش در روزهای دوازدهم و سیزدهم آذرماه در مشهد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این همایش کارگروه‌های علمی و تخصصی برگزار می‌شود گفت: در این همایش سه کارگروه فعال می‌شوند، کارگروه اول کارگروه رسانه و اولویت مطالبات مقام معظم رهبری است. اصلی‌ترین اولویت بسیج ترویج گفتمان ولایت است و همه باید به گفته‌های رهبری توجه کنند لذا دولت‌هایی که به این فرامین گوش فرا دادند موفق شدند و دولت‌های که توجه نکردند به مشکل برخوردند.

معاون روابط عمومی بسیج با بیان اینکه شعار‌محوری همایش، رسانه، بسیج و گفتمان ولایت است تصریح کرد: سبک زندگی اسلامی موضوع دیگر مورد بحث در این کارگروه است و توجه به این موضوع ما را به رساندن به الگوی حقیقی برای جهانیان نزدیک می‌کند. یکی دیگر از موضوعات این کارگروه بحث استحکام درونی نظام در دو بعد خارجی (نرمش قهرمانانه) و بعد داخلی (اقتصاد مقاومتی است).

احمدی در ادامه سخنانش گفت: کارگروه دوم کارگروه رسانه و مقابله با جبهه معارض رسانه‌ای است که در موضوع شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و سایبر فعالیت می‌کند.

وی افزود: رسانه و بسیج نام کارگروه سوم این همایش است که در آن کارکردهای امروزی بسیج را در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، هنری، سیاسی و علم و دانش تشریح می‌کند.

دبیر همایش بین‌المللی بسیج و رسانه اظهار داشت: بعد امنیتی _ دفاعی و رزمی یکی از ابعاد بسیج است اما بسیج در همه حوزه‌ها می‌تواند فعال باشد.

احمدی با اشاره به دیدار فرماندهان بسیج با مقام معظم رهبری اظهار داشت: در این دیدار سردار فضلی گزارشی از یگانهای رزمی بسیج ارائه داد که مقام معظم رهبری از این گزارش خشنود شدند.

وی ادامه داد: خروجی همایش بسیج و رسانه در کوتاه مدت محور فعالیت رسانه‌ها قرار خواهد گرفت و در بلند‌مدت این کارگروه‌ها را در تهران ادامه خواهیم داد و محور‌ها مصوبات و صورتجلسه‌هایش به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

احمدی تاکید کرد: این همایش به همت سازمان بسیج رسانه و کمک به مرکز بسیج صدا و سیما و قرارگاه بصیرت که همان شورای عالی فضای مجازی بسیج است برگزار می‌شود.

معاون روابط عمومی بسیج خاطرنشان کرد: سخنران افتتاحیه این مراسم در روز 12 آذر آیت‌الله علم‌الهدی است. همچنین در این مراسم 4 مدیر رسانه‌ای و معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد سخنرانی خواهند کرد.

احمدی ادامه داد: اختتامیه نیز در حرم رضوی با حضور عزت‌الله ضرغامی و سردار محمد‌رضا نقدی در روز چهاردهم آذرماه برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امام خمینی (ره) تشکیل تمدن اسلامی را به بسیج محول کردند لذا سازمان بسیج رسانه‌ای نیز به دنبال انسجام رسانه‌های جهان اسلام خواهد بود.

دبیر همایش بین‌المللی بسیج و رسانه تاکید کرد: تعداد پایگاه‌های خبری بسیج بیش از 450 پایگاه در سراسر کشور است که البته بسیاری از آنها با عنوان بسیج فعالیت نمی‌کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تنها خبرگزاری بسیج، خبرگزاری‌ای با همین نام است، گفت: در حال دریافت مجوز رسمی برای این خبرگزاری هستیم و البته همه رسانه‌های ما بسیجی هستند که شاهد بودیم در هفته بسیج توجه ویژه‌ای به فعالیت‌ بسیجیان داشتند اما رسانه‌های اندک و محدودی نیز به بسیج توجه نکردند در حالی که توقع بود به بسیج به عنوان یک نهاد مردمی توجه شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها