کد خبر: ۱۸۵۸۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۰
آيت‌الله العظمي سبحاني در مورد ميزان فطريه ماه مبارك رمضان امسال گفت: اين ميزان براي کساني که قوت غالبشان گندم است، دو هزار تومان و براي کساني که بيشتر از برنج استفاده مي‌کنند، 6 هزار تومان است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين مرجع تقليد بعد از ظهر يكشنبه در پايان جلسه تفسير قرآن در مسجد مدرسه حجتيه قم در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ميزان فطريه امسال و اهميت آن تصريح كرد: قرآن به دادن زكات توصيه فراواني كرده است و زكات‌دهندگان را انسان‌هاي سعادت‌مند معرفي كرده است.

وي ادامه داد: اگر مومنان بخواهند گندم بدهند بايد به ميزان سه كيلو پرداخت كنند كه دو هزار تومان مي‌شود.

سبحاني افزود: اگر افراد بخواهند برنج از نوع متوسط بدهند بايد به ميزان سه كيلو و يا شش هزار تومان را بدهند و اگر بخواهند برنج درجه يك بدهند بايد 9 هزار تومان به ازاي هر نفر پرداخت كنند.

اين مرجع تقليد درباره مصرف فطريه نيز اظهار كرد: موارد مصرف فطريه بسيار زياد است و هر فردي در شهر خود مي‌تواند به فقرا، همسايگان فقير، كساني كه در اطراف شهرها و در وضعيت نامناسبي زندگي مي‌كنند و وسايل اوليه زندگي ندارند و همچنين به ايتام پرداخت كند.

وي تاكيد كرد: فطريه تشكر از خداوند براي انسان‌هاي مومني است كه موفق شده‌اند يك ماه رمضان را روزه بگيرند و خدا را عبادت كنند.

سبحاني گفت: شكرگزاري نعمت‌هاي الهي در پايان اين ماه در دو چيز است؛ يكي در اينكه نماز عيد فطر را به جا آوريم و ديگر اين كه زكات فطره بدهيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها