کد خبر: ۱۸۵۸۵۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۱     ۱۰ آذر ۱۳۹۲
نباید برای دفاع از فلسطین، ظلم هیتلر را توجیه کنیم/ رهبر انقلاب: هولوکاست افسانه و مجهول الهویه است
هاشمی که پیش از انتخابات گفته بود «حالا اگر عرب ها جنگ كردند ما كمك مي كنيم ولی سر جنگ با اسراییل نداریم» و بعد از انتخابات و در جریان سفر به مازندران «دولت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور متهم کرده بود»، این روزها فرصت را بیش از همیشه برای اظهارات معنادار خود فراهم می بیند و در تکمیل پازل صحبتهای گذشته خود، به تایید افسانه هولوکاست پرداخته و اصلی ترین چالش صهیونیست ها در افکار عمومی را «غیر واقعی» دانسته است.
«منطقي نيست براي دفاع از مظلوميت فلسطين، ظلم ديكتاتوري چون هيتلر را توجيه كنيم.» این آخرین موضع هاشمی رفسنجانی درباره فلسطین است که اخیرا در نشست هم انديشي علمي پژوهشي روز جهاني همبستگي با ملت فلسطين بیان شده است.

به گزارش رجانیوز، هاشمی رفسنجانی که پیش از این در اردیبهشت 92  نیز تاکید کرده بود «ما با اسرائيل سر جنگ نداريم. حالا اگر عرب ها جنگ كردند ما كمك مي كنيم»  و بعد از انتخابات و در جریان سفر به مازندران «دولت بشار اسد را به استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم این کشور متهم کرده بود»، این روزها فرصت را بیش از همیشه برای اظهارات معنادار و خاص خود فراهم می بیند و در تکمیل پازل صحبتهای گذشته خود، صراحتا به تایید افسانه هولوکاست پرداخته و با بیان اینکه نباید برای دفاع از فلسطینی ها، ظلم هیتلر را توجیه کنیم، همسو با رسانه های غربی اصلی ترین چالش صهیونیست ها در افکار عمومی را «غیر واقعی» دانسته است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که به نظر می رسد همچون اظهارات گذشته هاشمی که خلاف رویکردهای کلان نظام در عرصه دیپلماسی بیان شده بود، این بار نیز منجر به هزینه های فراوان برای جمهوری اسلامی و دولت جدید در عرصه دیپلماتیک شود؛ چرا که این روزها بیش از همیشه گفتمان مقاومت در منطقه در حال نبرد با رژیم صهیونیستی و عوامل آن است و آنچه خود را به خوبی نشان می دهد، اقبال توده های مردم در سراسر جهان به الگو گیری از این رویکرد در تقابل با قدرتهای جهانی است.
 
این در حالی است که پیش از این رهبر معظم انقلاب بارها و بارها با تاکید بر افسانه و مجهول الحال بودن هولوکاست، آن را یک ابزار تبلیغاتی دروغین مطرح شده از سوی صهیونیست ها عنوان کرده اند که بنیان رژیم جعلی صهیونیستی بر پایه این دروغ بزرگ تشکیل شده است.
 
 به عنوان مثال ایشان در 18 اسفند 1390 با "افسانه دانستن هولوكاست" مي فرمايند:
 
"در يك كشورى كسى به افسانه‌ى هولوكاست اعتراض ميكند، ميگويد من قبول ندارم؛ او را زندان مى‌اندازند، محكومش ميكنند كه چرا يك حادثه‌ى پندارىِ تاريخى را انكار ميكنى! حالا گيرم پندارى هم نباشد - واقعى باشد - خيلى خوب، انكار يك حادثه‌ى واقعىِ تاريخى مگر جرم است؟ اگر براى كسى روشن نشد، ثابت نشد و او انكار كرد يا حتّى در آن ترديد كرد، او را بيندازند زندان! الان در كشورهاى مدعى تمدن در اروپا قضيه اين است: اگر كسى اعتراض كند، ترديد كند، قبول نداشته باشد، دادگاه‌ها محكومش ميكنند." 

 ايشان در 27 شهريور 1391نیز با تاكيد بر "مجهول الحال بودن هولوكاست" مي فرمايند:
 
"امروز در بسيارى از كشورهاى غربى كسى جرأت ندارد كه واقعه‌ى مجهول‌الحال هولوكاست را زير سؤال ببرد. آن طورى كه اطّلاع دادند به ما، در آمريكا اگر كسانى با تكيه به مبانى روانشناسى و جامعه‌شناسى بخواهند بر عليه همجنس‌بازى چيزى بنويسند و منتشر كنند، قادر نخواهند بود، جلويشان گرفته ميشود! اينها چطور ملتزم به آزادى بيانند؟ آن جايى كه پاى سياستهاى خبيث صهيونيستى در ميان است كه بايد اخلاق ملّتها و نسلهاى جوان به فساد كشيده بشود، در آنجا آزادى بيان معنا ندارد و كسى جرأت نميكند و حق ندارد در مقابل اين سياست خباثت‌آلود و رذيلانه چيزى منتشر كند - يا در قبال مسئله‌اى مثل هولوكاست - امّا براى اهانت به مقدّسات اسلامى و به خيال خودشان براى سبك كردن اين مقدّسات در چشم جوانان كشورهاى اسلامى چرا! كسى از اينها باور نميكند."

رهبر انقلاب  در 14 اسفند 87 نيز بار ديگر با مطرح كردن هولوكاست، مي فرمايند:
 
"عدم تحمل رسانه‌های غربی و صهيونيستی و دولتهای حامی صهيونيزم در برابرِ حتی طرح سؤال و تحقيق درباره هولوكاست كه بهانه‌ی غصب فلسطين بود، يكی از نشانه‌های اين تزلزل و ابهام است. اكنون وضع رژيم صهيونيستی از هميشه‌ی تاريخ سياه خود در افكار عمومی جهان بدتر و پرسش از دليل پيدايش آن جدّيتر است. اعتراض بی‌سابقه و خودجوش جهانی از شرق آسيا تا امريكای لاتين عليه آن رژيم و تظاهرات مردمی در 120 كشور جهان و از جمله در اروپا و در انگليس كه خاستگاه اصليِ اين شجره‌ی خبيثه بود، و دفاع آنان از مقاومت اسلامی غزه و از مقاومت اسلامی لبنان در جنگ 33 روزه، نشان ميدهد كه يك مقاومت جهانی عليه صهيونيزم پديد آمده كه در 60 سال گذشته هرگز تا اين حد، جدی و حجيم نبوده است. ميتوان گفت مقاومت اسلامی لبنان و فلسطين توانسته است وجدان جهانی را بيدار كند."

گفتنی است پیش از این نیز محمد جواد ظریف در گفتگو با یک شبکه تلوزیونی امریکایی در مهرماه سال جاری با بیان اینکه تعبیر «افسانه هولوکاست» از سوی رهبر انقلاب بیان نشده و حاصل ترجمه اشتباه بوده است! به زعم خود در صدد کاستن بهانه ها برای تخاصم میان ایران و رژیم صهیونیستی بود اما به فاصله چند روز بعد رهبر معظم انقلاب در سخنرانی 12 آبان و بعد از آن مصلی تهران، با تعابیری نظیر «حرامزاده»، «نحس نجس» و «وحوش» به توصیف رژیم صهیونیستی پرداختند تا بیش از همیشه اثبات شود اختلاف میان جمهوری اسلامی و اسراییل نه یک اختلاف سیاسی و قابل حل، بلکه مشکلی بنیادین است که ارتباطی با ترجمه کلمات و یا رد و تایید هولوکاست از سوی افراد مختلف ندارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها