کد خبر: ۱۸۶۵۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۱۳ آذر ۱۳۹۲
لیونل مسی بازیکنی است که 4 بار توانسته بهترین بازیکن جهان شود و از این حیث رکورددار جهان است، اما بازیکنانی وجود داشته اند که پشت خط بوده و در حسرت رسیدن به توپ طلا ماندند.
در سال‌های اخیر جایزه مرد سال فوتبال جهان همیشه یک برنده خاص داشته و آن هم دستان لیونل مسی پدیده فوتبال جهان بوده است. ممکن است این بازیکن در ماه ژانویه پنجمین توپ طلا فوتبال جهان را نیز کسب کند هر چند احتمال کمی وجود دارد که باز هم این بازیکن بتواند این جایزه را کسب کند. او چندی پیش جایزه بهترین بازیکن فوتبال اروپا را به فرانک ریبری باخت.

توپ طلا فوتبال جهان جایزه‌ای است که همه بازیکنان فوتبال جهان در آرزوی کسب آن هستند؛ کسانی که در چند سال اخیر همیشه پشت سر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو مانده‌اند.

در زیر با گزارش ایسنا با 5 بازیکن پشت خط مانده که در حسرت کسب توپ طلا فوتبال جهان ماندند آشنا می‌شویم.

1- آندره‌آ پیرلو (ایتالیا- یوونتوس)

شاید اینتر اکنون فهمیده است چه اشتباهی کرده که این بازیکن را خیلی راحت به تیم رقیب یعنی میلان فروخته است. پیرلو یکی از کاملترین هافبک‌های تاریخ فوتبال ایتالیا است که اوج کار او در تیم ملی ایتالیا بود که با این تیم توانست به فینال راه پیدا کند. یک سال بعد پیرلو به ایتالیا کمک کرد تا خیلی راحت به جام جهانی صعود کند. این بازیکن پیش از این اعلام کرده است که جام جهانی برزیل آخرین رویدادی است که او در ترکیب لاجوردی‌پوشان به میدان خواهد رفت. رفتن او از میلان به یوونتوس نیز همان حسی را برای میلانی‌ها تداعی کرد که اینتری‌ها از فروش او به میلان داشتند. بهترین بازیکن فصل بوونتوس، حضور در تیم منخب یوفا در سال 2012 و بهترین بازیکن لیگ ایتالیا در سال 2012 گوشه‌ای از افتخارات او برای تیم جدیدش بود اما همیشه حصاری قوی بین او و توپ طلا فوتبال جهان وجود داشته است.

2- ژاوی (اسپانیا- بارسلونا)

یکی از ستون‌های اصلی بارسلونا که در ملی اسپانیا و بارسلونا عملکرد خوبی داشته است اما اگر باید فقط یک مقصر برای نرسیدن این بازیکن به توپ طلا پیدا کنید ، باید به هم‌تیمی او لیونل مسی رجوع کنید. در کلکسیون افتخارات این بازیکن هر‌چیزی که یک فوتبالیست می‌خواهد به آنها برسد وجود دار. از جام جهانی گرفته تا لیگ قهرمانان و جام ملت‌های اروپا . اما تنها نبود یک چیز کاملا توی ذوق می‌زند و آن هم چیزی نیست جز توپ طلای فوتبال جهان. او 3 بار توانسته در فهرست 3 بازیکن برتر فوتبال جهان جای بگیرد. ژاوی 33 ساله بیش از 700 بار برای بارسلونا به میدان رفته است و 126 بار نیز برای بارسلونا به میدان رفته است و جام جهانی 2014 آخرین آوردگاه ملی او به حساب می‌آید.

3- تیری آنری (فرانسه – نیویورک‌رد بویلز)

مهاجم گلزنی فرانسوی‌ها نیز یکی دیگر از قربانیان لیونل مسی در کسب توپ‌های طلای پیاپی به حساب می‌آید. او 2 بار تا آستانه کسب این جایزه پیش رفت اما زمانی که برای ادامه بازی‌اش به لیگ آمریکا رفت شانسش برای کسب توپ طلای فوتبال جهان تا حد زیادی کاهش یافت. زمانی که آنری جوان از یوونتوس به آرسنال آمد تقریبا هیچکس او را نمی‌شناخت اما تی‌تی آنری کم کم به یکی از بزرگترین مهاجمان فوتبال جهان تبدیل شد . او خیلی زود در سال 1998 توانست با تیم ملی فرانسه به قهرمانی در جام جهانی و جام ملت‌های اروپا دست یابد و یکی از برترین گلزنان لیگ برتر به حساب می‌آید. او طی دوران باشکوهش در آرسنال موفق شد طی 369 بازی 226 گل به ثمر برساند تا سومین گلزن برتر لیگ برتر نام گیرد.تنها آلن شیرر و اندی کول بالاتر از او جای دارند. او در تیم ملی فرانسه افتخارات زیادی کسب کرده است. شاید پیرلو و ژاوی شانس اندکی برای کسب توپ طلای فوتبال جهان داشته باشند، اما آنری هیچ شانسی برای کسب این جایزه ندارد.

4- استیون‌جرارد (انگلیس - لیورپول)

این بازیکن یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ لیورپول و بی شک بزرگترین فوتبالیستی است که نتوانسته است به قهرمانی در لیگ برتر دست یابد. او یکی از کاملترین هافبک‌های فوتبال جهان است که همه تیم‌ها آرزوی داشتن او را دارند اما برای فوتبال انگلیس طعنه آمیز است که این بازیکن نتوانسته است هیچوقت در آستانه کسب توپ طلای فوتبال جهان قرار گیرد. شاید اگر این بازیکن در لیورپول قدرتمند دهه 70 و 80 جای داشت قطعا خیلی بیشتر از چیزی که الان است به افتخارات متعدد رسیده بود. هیچکس آن فینال هیجان انگیز لیگ قهرمانان را فراموش نمی‌کند که چطور جرارد توانست تیمش را به قهرمانی در اروپا برساند. اما همانطور که تا امروز نتوانسته است به قهرمانی در لیگ برتر برسد ، نتوانسته است به جایزه مرد سال فوتبال جهان برسد.

او در فصل قبل خیلی با مصدومیت دست و پنجه نرم کرد که باعث شد تیمش نتواند در لیگ برتر عملکرد خوبی از خود نمایش دهد. با اینکه این بازیکن پس از جام جهانی 2014 از تیم ملی انگلیس خداحافظی خواهد کرد اما دیگر نمی‌توان جرارد را در کنار توپ طلای فوتبال جهان تصویر کرد.

5- فرانک لمپارد (انگلیس- چلسی)

او به تازگی صدمین بازی ملی خود را برای تیم ملی انگلیس انجام داد و به فهرست 100تایی‌های انگلیس پیوست. از زمانی که رومن آبرامویچ باشگاه چلسی را خرید میلیو‌نژ‌ها دلار صرف خرید بازیکن خرید اما همچنان مردی که کن بیتس با 11 میلیون پوند از وست‌هام خریده بهترین بازیکن این تیم محسوب می‌شود. خیلی‌ها دوست داشتند زمانی که چلسی به قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید، این بازیکن بتواند توپ طلای فوتبال جهان را کسب کند و به فقر انگلیسی‌ها در رسیدن به این جایزه پایان دهد.لمپارد جزو آن دسته از بازیکنانی است که همیشه ثبات داشته است و در یک سطح خوب برای چلسی بازی کرد. اما ناکامی تیم ملی انگلیس در تورنمنت‌های مختلف باعش شد تا فرانکی لمپارد جایی در بین بهترین بازیکنان فوتبال جهان نداشته باشد. در واقع داستان این بازیکن و استیون جرارد تا حد زیادی شبیه به هم است . زیرا هر دو چوب ناکامی با تیم ملی کشورشان را خوردند. او جزوی از نسل طلایی فوتبال انگلیس بود که در سال 2008 به عنوان بهترین هافبک اروپا انتخاب شد. با انجام 164 بازی پیاپی برای چلسی در لیگ برتر نیز یک رکورد بی‌نظیر خلق کرد. رکوردی که به خوبی نشان می‌دهد این بازیکن چه بازیکن بانظمی و با ثباتی است. او تنها یک بار در سال 2005 نفر دوم بهترین بازیکن جهان بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها